Luchtmacht & Vriendin (?)

Ik denk dat het niet nodig is om je relaties te gaan beëindigen. Het ligt er maar net aan of je relatie ook sterk genoeg is, en of je het wegblijven ervoor over hebt.
Daarnaast is het wel handig om gewoon duidelijk te maken wat je precies gaat doen. Hoelang blijf je weg, etc. dus afspraken maken.

Met de technologie van tegenwoordig kan je altijd nog op een bepaalde manier contact met elkaar hebben. Tja je kan weliswaar elkaar voor een periode niet zien, maarja dat moet je ervoor over hebben.

Iedereen kent waarschijnlijk het volgende filmpje wel. als je er niet "op uit wil worden gestuurd" dan zit je toch echt fout bij de luchtmacht...
En dan niet alleen omdat het gevaarkijk is maar dus ook het missen van je familie en vrienden.

http://www.werkenbijdeluchtmacht.nl/2-overons.php?sid=7&fid=verkiezing
 
FD, hoezo mag ze in de US niet werken. Moet je daarvoor een x-aantal jaar in de US wonen ofzo?
 
Hoezo niet !? voor de zelefde reden dat een non EU resident niet in NL mag werken zonder de juiste papieren... Ze mag max 3 maanden (op toeristen waiver) verblijven in de VS zonder te werken en zonder scholing te volgen. Als werkvergunningen bij de bakker konden worden afgehaald zat de helft van airwork.nl hier inmiddels te vliegen.

Edit:

Wel zou je vriendin een 'long term' toeristen visum (B2) kunnen aanvragen. Je dient hiervoor forumulieren DS-156 en DS-157 in te vullen (ff googlen onder amerikaans consulaat amsterdam) plus en verklaring zwart op wit te zetten over wat je gaat doen in de VS en hoe je financieel gaat overleven aangezien je niet mag werken daar, en hiervoor zoveel mogelijk bewijs voor aanvoeren. Vervolgens daarmee naar het amerikaans consulaat in Amsterdam gaan voor een personelijk interview. Krijg je je B2, mag je 10 jaar lang, elke keer 6 maanden in de VS blijven. Dus na 6 maanden moet je of A) een dag het land uit daarna weer terugkeren of B) een brief naar de INS sturen met een request erin om nog 6 maanden te blijven waarin je ook weer moet uitleggen wat je gaat doen in die periode en hoe je jezelf gaat onderhouden. Maar je kunt er rustig op rekenen dat als je 1x per jaar 2 jaar lang 1 dag het land uit gaat en weer terug keert, of hier blijft en elke keer om nog 6 maanden vraagd je vroeg of laat een belletje/bezoekje van de INS krijgt aangezien die dan ook achter hun oren beginnen te krabben over het hoe en wtf je doet 2 jaar lang zonder te werken.... Je entree en exit worden gerigistreerd, dus er valt niet te cheaten met het systeem. Op het illegaal werken en/of het langer verblijven zonder juiste papieren staat celstraf gevolgd door deportatie + een mooi stempeltje in je passpoort dat je 10 jaar niet meer welkom bent in de VS. Meen ooit eens te hebben gehoord dat een piloot bij Transavia of Martinair in overkomen (bleef langer illegaal in de VS om wat uren extra te boren) en is het land uitgezet. Vervolgens wel aangenomen in NL, maar dit waren andere tijden. Probeer vandaag de dag maar eens aan MP uit te leggen dat je niet in de VS welkom bent en dat scheduling dus maar rekening met jou moet houden....


Of dit gezond is voor je relatie (omdat ze dus niet mag werken en niet naar school mag gaan) weet ik niet, maar op die manier kun je haar legaal in het land houden.

FD
 
Last edited:
Dacht dat de Klu hier regelingen voor had, of iig de papieren regelde voor je vrouw. Tevens krijgt ze volgens mij via de Klu een soort uitkering, maar zal dat allemaal wel eens navragen. Want daarom mag ook alleen je vrouw mee, je moet dus getrouwd zijn, en volgens mij hebben ze geen regelingen voor een "gewone" vriendin. Maar zal het eens uitzoeken
 
Klopt, vrouw mag mee als man studeerd/scholing krijgt in de VS. Moeten indd papieren voor worden gergeld en ook op deze papiern mag NIET gewerkt worden door de vrouw. die papieren willen puur zeggen dat voor de duur van het verblijf van de man, de vrouw ook mag blijven.
 
En J.P. kapt morgen balkenende 3 af.. Zowiets heb ik gehoord....
Denk je nou echt dat ze voor een paar nederlandse klu'ers in opleiding de immigratie wetten aanpassen? denk het ook niet...

Tenzij je dit kunt verdedigen met feiten, dus niet "van horen zeggen" is het nuteloos dit in te brengen. Heb de afgelopen 4 jaar, en 18.000 dollar lichter aan legal en INS fees in de immigration laws gezeten. Mag dus met recht zeggen dat ik redelijk op de hoogte ben van de meest recente laws.

Vergeet niet dat je zonder SSN (sofi nummer) geen kant op kan hier... Je kunt een SSN aanvragen op 3 manieren :

1) als toerist of student (waarom zou je dit nodig hebben?) kun je er een krijgen maar dan staat er op je kaart; "NOT VALID FOR WORK"

2) met een werkvergunning (H1/2/3) kun je er een krijgen met de tekst ; "VALID FOR WORK ONLY WITH DHS AUTHORIZATION" dus je moet dan een geldig workpermit hebben om daarop te mogen werken en belasting te betalen.

3) US citizen / green card holders krijgen er een zonder restrictions. of als je in de 2e catagorie valt en een green card weet te krijgen na een paar jaar vervalt de restrictie daarvan ook.

Overal waar je je aanmeld om te gaan werken moet je je SSN geven. Werkgever krijgt dan binnen paar dagen via jouwn SSN nummer te horen van het DHS of je uberhaubt mag werken.

en als jij slim genoeg bent om je vrouwtje wel te laten werken op het aan jouwn gekoppelde verblijfsvergunning van haar volg deportatie van jou + je vrouw na een bezoekje aan de gevangenis als het een beetje tegenzit.

Hoop dat je goed overweg kunt met een bezem, want meer laat de KLU je niet doen als je om deze reden uitgezet gaat worden.

FD
 
Live a little on the wild side Sid.

Live a little on the wild side Sid.

Hey Sid,
Je "klinkt" nogal jong, weinig levens ervaring. Gewoon dumpen die meid. Heel simpel, tijdens de opleiding heb je al je aandacht nodig. Oh ja, ze is zooooo medelevend, totdat je na 6 weken nog steeds niet mee gaat winkelen want je moet nog 4 hoofdstukken lezen. Schat ik heb het gevoel dat vliegen belangrijker is dan dat ik ben.... :duh: Ja nogal logisch. En dan moet je nog een paar jaar...... Been there done that, eerst bij de Mariniers dat gelul :stapelge: en later tijdens de vliegopleiding :boring: . Trust me, je bent jong en er is nog veel te veel te zien (oa Pat Pong in Bankok ;) ), doen etc zonder al op zo'n jonge leeftijd die extra baggage mee te slepen. Vraag maar aan FD :grijns:. Keus zat als je eenmaal je wilde haren kwijt bent.
Anyway, gewoon heel lief tussen neus en lippen door tegen haar zeggen dat je even minimaal 2 jaar de ruimte nodig hebt. Je wil namelijk je horizon verbreden en zij en haar moeder belemmeren je groei een beetje. Wel buiten haar reach blijven ;) :grijns:.
Enne......., succes he.

:cool: Biscane :cool:
 
Ok mensen!

Ik heb niet alle posts gelezen, mocht het er al staan dan kan je dit negeren. Anders doe ermee wat je wilt.

Hier zijn de facts!

90% van alle relaties gaat stuk op de KMA
90% van de relaties die het uithouden gaan stuk als je naar Amerika gaat
90% vindt op de KMA een (nieuwe) vriend/vriendin
90% vindt ook weer een nieuwe in Amerika
Van mijn klasje is 50% getrouwd voordat ze naar Amerika gingen en daar is 25% alweer van gescheiden
10% vindt een vriendin in Amerika die uiteindelijk ook mee komt naar Nederland
10% gaat vreemd (misschien meer)
100% van de Italianen heeft meer dan 2 vriendinnen daar. Dus voor de vrouwen, wees gewaarschuwd

Daar komt nog bij:

In Breda is de NHTV (iemand uitleg nodig)
In Amerika zijn de vrouwen niet zo heel moeilijk te versieren
En er lopen ongeveer een kleine 100 miljoen kandidaten in Amerika rond

Verder valt het leren allemaal wel mee hoor. Je hebt eigenlijk nog net zoveel tijd als daarvoor, toen je nog op de middelbare school zat. Dus in princiepe kan alles. Maar om een of andere reden gebeurt dat niet en gaat iedereen weer op zoek/jacht. Maar er zijn er natuurlijk ook die de vriendin laten overkomen en waarbij het goed gaat.

En je zit ongeveer 2 en een half jaar in Amerika voor de F-16 opleiding. Er is namelijk weer het een en ander veranderd.

Dus bij welke 10% hoor jij???

Grtz
 
Last edited:
Dat zijn serieuze statistieken ghehe. Maja.. als je haar dus meeneemt naar de USA dan loop je dus ook nog de kans dat een van die Italianen je vrouwtje inpikt. En dan sta je pas met je bek vol tanden en ben je naar de klote.. TOCH zou ik het risico nemen, mits het een sexy vrouwtje is.. en uiteraard leuke mentaliteit:p.

Alaaf
 
Ok mensen!

Ik heb niet alle posts gelezen, mocht het er al staan dan kan je dit negeren. Anders doe ermee wat je wilt.

Hier zijn de facts!

90% van alle relaties gaat stuk op de KMA
90% van de relaties die het uithouden gaan stuk als je naar Amerika gaat
90% vindt op de KMA een (nieuwe) vriend/vriendin
90% vindt ook weer een nieuwe in Amerika
Van mijn klasje is 50% getrouwd voordat ze naar Amerika gingen en daar is 25% alweer van gescheiden
10% vindt een vriendin in Amerika die uiteindelijk ook mee komt naar Nederland
10% gaat vreemd (misschien meer)
100% van de Italianen heeft meer dan 2 vriendinnen daar. Dus voor de vrouwen, wees gewaarschuwd

Daar komt nog bij:

In Breda is de NHTV (iemand uitleg nodig)
In Amerika zijn de vrouwen niet zo heel moeilijk te versieren
En er lopen ongeveer een kleine 100 miljoen kandidaten in Amerika rond

Verder valt het leren allemaal wel mee hoor. Je hebt eigenlijk nog net zoveel tijd als daarvoor, toen je nog op de middelbare school zat. Dus in princiepe kan alles. Maar om een of andere reden gebeurt dat niet en gaat iedereen weer op zoek/jacht. Maar er zijn er natuurlijk ook die de vriendin laten overkomen en waarbij het goed gaat.

En je zit ongeveer 2 en een half jaar in Amerika voor de F-16 opleiding. Er is namelijk weer het een en ander veranderd.

Dus bij welke 10% hoor jij???

Grtz

Ik weet niet waar je deze statestieken op baseerd...
Maar alsnog (voor iedereen) kijk naar JEZELF en niet naar anderen voor keuzes.

een heel simpel voorbeeld:
Een leerling op school blijft zitten. Er wordt natuurlijk aan hem gevraagd waar komt het nou door? werk je niet hard genoeg? waarop de leerling antwoord tja de andere leerlingen zeggen ook dat ze maar 5 minuten per dag aan hun huiswerk zitten dusss...
Dan is dat toch geen reden voor die leerling om wel hard te werken?!

Ik denk dat het precies zo zit met die relaties. Heb je er wat voor over en ga je er voor dan lukt het! Maar als je je nergens voor inzet dan zal er net als die 90% uit die post van -=[PlaYer]=- niet lukken.
 
bij mij komt er hoogst waarschijnlijk dus een punt achter mn keuringen en niet achter mijn relatie..
 
Ik weet niet waar je deze statestieken op baseerd...
Maar alsnog (voor iedereen) kijk naar JEZELF en niet naar anderen voor keuzes.

een heel simpel voorbeeld:
Een leerling op school blijft zitten. Er wordt natuurlijk aan hem gevraagd waar komt het nou door? werk je niet hard genoeg? waarop de leerling antwoord tja de andere leerlingen zeggen ook dat ze maar 5 minuten per dag aan hun huiswerk zitten dusss...
Dan is dat toch geen reden voor die leerling om wel hard te werken?!

Ik denk dat het precies zo zit met die relaties. Heb je er wat voor over en ga je er voor dan lukt het! Maar als je je nergens voor inzet dan zal er net als die 90% uit die post van -=[PlaYer]=- niet lukken.

Wilde gok? Hij baseert ze op de ervaringen van hemzelf en die van de collega's om hem heen die ook in die situatie hebben gezeten. Hij is er namelijk WEL al geweest, vandaar.
 
Mensuh!

Even voor de duidelijkheid.
Die stats komen uit mijn omgeving en uit mijn eigen ervaring, na mijn roundtrip naar de states.

Dit is wat ik persoonlijk ervaren heb en zegt dus niets over hoe jullie zelf zijn. Misschien zijn jullie wel heel anders, wie weet.
Je kan er dus mee doen en laten wat je wilt.


bij mij komt er hoogst waarschijnlijk dus een punt achter mn keuringen en niet achter mijn relatie..

Alexx jij laat je wel heel snel omlullen door iets wat je leest.

Er is trouwens nog een ex-collega van mij. Die stopte er in de EMVO mee, vanwege zijn vriendin, hij zat bij mij in de klas. En nu zit ie in Phoenix omdat ie toch graag wilde vliegen en hij nu bij de burger luchtvaart bezig is. En hij heeft nog steeds met diezelfde vriendin. Maar hij heeft er nog steeds spijt van dat ie niet voor de luchtmacht vliegt.

Grtz
 
Last edited:
Weet je wat? Neem gewoon een beslissing en leer er dan maar mee leven.. Dat kan dus zijn: of vliegen bij de KLu, of een relatie, of beide.. en over psychologen die meelezen: LEKKER BOEIEND!!!!!!!!!!!!!! Ga je dan maar eerder druk maken om je relatie ;) hahahaha

Laterssssss
 
Als je echt van je vriendin/vrouw denk te houden en andersom ook dan zou dit geen probleem mogen zijn. Dan merk je tijdens je opleiding en vliegcarriere wel of jullie echt van elkaar houden en bij elkaar blijven.

Vergeet niet dat je als civiel vlieger ook veel van huis bent en op veel plaatsen komt waar de vrouwen ook makkelijk te verkijgen zijn, dan moet je dus ook sterk in je schoenen staan wil je een relatie met je vriendin/vrouw aanhouden.
 
je moet prioriteiten gaan stellen: ALs jij je vriendin belangrijker vindt dan je droom moet je vooral niets ondernemen. Als jij je dromen achterna wil en dat is je eerste zorg moet je het doen :) Het helpt wanneer je vriendin je steunt als je zulke plannen hebt, maar anders zou ik lekker egoistisch zijn. En 9 van de 10 keer hoeft aanmelding niet te resulteren in aangenomen worden ;)
 
denk dat ik het zelf (als vrouwzijnde) niet echt zou zien zitten dat je vriend in zijn eentje twee jaar in Amerika zit... moet het vertrouwen wel heeel sterk zijn en de liefde ook ;)
 
Back
Top