Luchtmacht & Vriendin (?)

Sidney

New member
Wat ik me afvroeg was of je de luchtmacht (opleiding) met een vriendin kan combineren? Want tijdens de KMA ben je nog in het weekend thuis maar als je naar de EMVO gaat moet je al veel leren en als je naar Amerika gaat zie je elkaar eigenlijk voor 1,5 jaar niet.

Heb ik dit mis of? Zijn er mensen die er evaring mee hebben of eventueel tips hebben?
 
Heb er niet zo heel veel ervaring mee, maar toen ik naar de KMA ging heb ik een tijdje daarvoor mijn relatie met mijn vriendin beeindigd. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat er zat zijn die dat er niet voor over hebben. Dat was in elk geval mijn beslissing.
Echter, als je al een aardige tijd een relatie hebt (met dezelfde persoon ;) ), dan is het denk ik wel te doen. Ze kan volgens mij ook weleens over komen naar de VS mocht je zover komen.
 
Ghehe, grappig onderwerp. Want tja als je elkaar net kent, en je bent jong en je wil wat dan kan het idd wel makkelijker zijn er een punt achter te zetten. Wanneer het je prestaties gaat beinvloeden, in negatieve zin, tijdens je opleiding dan zou je er goed aan doen om te stoppen. Tenzij je elkaar zo goed kent en er zeker van bent dat je voor elkaar toch wel 'de ware' (bahbah) bent, tja dan kan het wellicht wel.
Dat ik me hier niet meer druk om hoef te maken, zie ik als het enige voordeel van het niet halen van de luchtmacht selectie voor vlieger;)

En Uncle, je zult er nu dan zeker wel spijt van hebben.. of is het alweer goed gekomen met vele kussies;)

later
 
Ja als je inderdaad al langer hebt met iemand. Maar in hoeverre heb je de mogelijkheid om elkaar te zien en in hoeverre heb je daar dan de tijd voor tijdens de opleiding?

Want ik zou het echt jammer vinden als het daarvoor uit zou gaan. Maar tijdens je opleiding in Amerika ga je tussendoor ook niet even met kerst ofzo in weekje naar Nederland. Je zit er echt 1,5 jaar non-stop?

En de EMVO, daar ben je in het weekend ook of ben je in het weekend tijd met wat vrije tijd?
 
Ik heb ook een vriendin. We hebben het samen al over bepaalde dingen gehad, maar tegen die tijd dat ik ooit misschien nog is naar Amerika moet hebben we het er nog wel over! Ik denk dat je het er gewoon goed over moet hebben met elkaar en samen een verstandig besluit moet nemen.

En bij mijn weten zit je inderdaad full-time in Amerika, en ik denk dat je tijdens de EMVO erg veel aan het leren ben, en dat je dus veel tijd in de luchtmacht moet steken. Ook in de weekenden..!

Groet,
 
Ja als je inderdaad al langer hebt met iemand. Maar in hoeverre heb je de mogelijkheid om elkaar te zien en in hoeverre heb je daar dan de tijd voor tijdens de opleiding?

Want ik zou het echt jammer vinden als het daarvoor uit zou gaan. Maar tijdens je opleiding in Amerika ga je tussendoor ook niet even met kerst ofzo in weekje naar Nederland. Je zit er echt 1,5 jaar non-stop?

En de EMVO, daar ben je in het weekend ook of ben je in het weekend tijd met wat vrije tijd?

Er zijn genoeg stelletjes, zelfs met een kind er bij geweest. Het kan dus prima.

Er zijn ook mogelijkheden om samen in de VS te gaan wonen. Maar dan moet het wel serieus zijn, en moet zij ook water bij de wijn willen doen voor jouw droom. Ze zal dus meer jou moeten steunen, dan andersom. Gaat ze je claimen en aan je hangen... dan is het goed mis. Dan trek je het zelf ook niet, je kunt niet een opleiding als deze doen met problemen thuis. Dan vlieg je jezelf te pletter.
 
Ik weet wel dat ik in ieder geval veel over heb voor de luchtmacht!! En mocht ik door de selectie heen komen, dan ga ik alles geven om het te halen!!

Groet,
 
Thanks, ja inderdaad ik wil er ook alles voor geven! Zou het wel jammer vinden als ik me relatie daarvoor moet beindigen. Maar het zou anders ook wel moeilijk worden. Stel je heb net 2 jaar en dan gaan je voor 2 jaar weg, dan is dat best een lange periode en helemaal als je nog zo jong bent.

Maar wie weet, ze zeggen dat liefde alles overwint :p
 
het is niet alleen maar die 2 jaar dat je weg bent he, daarna moet je ook nog zeer waarschijnlijk op uitzending voor x aantal maanden. Zorg dus wel dat je alles goed doorpraat van te voren ;)
 
Tom Cruise in Top Gun.. is daar de playah playah macho man. Kijk als je zo bent hoef je je niet druk te maken om je chick, want ieder stadje ander schatje. Moet wel chill karakter zijn... Kun je denk ik optimaal presteren:p.. Helaas zit ik niet zo in elkaar, maarja ik wordt ook geen militair piloot dus boeit het ook niet. Al zal het in het echt ook wel anders zijn dan in Top Gun ghehe... maarja.. ik zou dat meisje/vrouwtje/kippetje gewoon meenemen naar de VS ;)

joow
 
precies net als wat Chris zegt, je bent na 1.5 jaar Amerika nog niet klaar! En je moet het gewoon goed bespreken met elkaar! Dan moet je er uitkomen.. (lijkt mij)

Groet,
 
Op Woensdrecht krijg je gewoon in het weekend thuis..het verschilt per persoon hoeveel tijd je nodig hebt om te leren, ik heb in het weekend nooit zoveel hoeven te leren op Woensdrecht... Toch werkte het toen niet met mijn vriendin, maar dat kwam omdat ik in die 2 vrije dagen niet alleen maar tijd aan haar wilde geven maar ook andere leuke dingen wilde doen :D!...haha......maar goed voor wat betreft de States..je partner kan idd evt. mee die kant op en anders komt je gedurende de 1,5 jaar wel af en toe naar NL als je vrij hebt.
Ik zou zeggen, het ligt helemaal aan de persoon..aan de relatie..aan de prestaties tijdens de opleiding etc.etc.etc...

Greetz
 
Heb er niet zo heel veel ervaring mee, maar toen ik naar de KMA ging heb ik een tijdje daarvoor mijn relatie met mijn vriendin beeindigd. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat er zat zijn die dat er niet voor over hebben. Dat was in elk geval mijn beslissing.
Echter, als je al een aardige tijd een relatie hebt (met dezelfde persoon ;) ), dan is het denk ik wel te doen. Ze kan volgens mij ook weleens over komen naar de VS mocht je zover komen.

Hoezo, "ik kan me ook wel voorstellen dat er zat zijn die dat er niet voor over hebben"??
Is het zo dat het hebben van een relatie de opleiding bemoeilijkt??
Je zegt namelijk zelf al dat je er amper ervaring mee hebt.

Raar dat je een relatie bij voorbaat al beeindigd voordat je begint aan de KMA, helemaal als je er na 3 dagen mee stopt... Dus is mijn vraag, waar heb jij dan iets voor over gehad????
 
Als je begint op de KMA ga je ervanuit dat je het afmaakt over het algemeen.
Dus doet het er totaal niet toe dat ik na 4 dagen ben gestopt, van te voren ging ik er vanuit dat ik het zou afmaken en ik had het er voor over mijn relatie op te offeren.
Er zullen ook mensen zijn die in een relatie zitten waarvan ze denken dat de relatie zal lijden onder de opleiding en dan de keuzen te maken voor de relatie. Ik zou dit niet doen en zou kiezen voor de opleiding, of ik hem nou heb afgemaakt of niet, de beslissing die je vooraf maakt blijft gelijk.
 
Kijk wat het probleem is, als je een vriendin hebt en je bent echt op haar verliefd dan maak je het inprincipe niet uit. Dan zie je elkaar wel een poosje niet tijdens de opleiding maar als je eenmaal klaar bent ben je weer samen met uitzondering van uitzendingen enz. Voor jou zou dat geen probleem zijn denk ik.

Het is echter denk ik de keuze aan je vriendin omdat die degene is die 2/3 jaar 'zonder' vriend zit, maar die wel een 'normaal' leven houdt. Dus zij moet die periode uitgaan zonder haar vriend, leuke dingen doen zonder haar vriend. En aangezien ik nogal jaloers ben zou ik dan ook niet willen dat ze met andere jongens samen afspreekt ofzo.

Wij zijn inprincipe druk bezig met de opleiding dus voor ons maakt het niet uit. De keuze ligt denk ik bij je vriendin :niet_bli:

Zie het maar zo: Zou jij 2/3 jaar zonder je vriendin kunnen en alle dingen die erbij kunnen terwijl je niet met andere meisjes 'date-dingen' mag doen?
 
Ik zou je vriendin niet full time meenemen naar de VS. Vergeet niet dat ze hier niet mag werken dus ze gaat zich groen en grijs + rood wit blauw vervelen! Dat gaat pas zwaar worden voor je relatie!

dus :

- zelf hier naartoe komen, volle bak er keihard tegenaan gaan met je eind doel in ogen

- vriendin af en toe bellen met skype

- amerikaanse mall in met je maten om naar fake tieten te kijken in de tussentijd!

- Azian happy ending massages zijn prima in Arizona.

FD
 
Back
Top