Stella Aviation september klas

OK ik hoor al meer mensen zeggen dat ze hun huisvesting niet geregeld hebben (inclusief ik) dus als iedereen aangeeft dat hij/zij dit niet in orde heeft en miss nog iets gezamelijks wil doen, geef het aan of mail, louisisboven@hotmail.com.

Grtz

Louis
 
Ja, das wel een goede.

Ben op het moment bezig met me natuurkunde certificaat halen bij James Boswell. Vind het nog aardig pittig.

Kheb ooit is gehoord dat het niet erg is als je een onv. voor de exacte vakken staat, als je het maar gevolgt heb. Weet niet of dat uit de lucht gegrepen is of dat het echt waar is.

Het lijkt mij dat deze eis door vooral de scholen word gesteld zodat je de opleiding binnen de gestelde tijd kan voltooien. Wanneer je niet op het niveau zit wat hun eisen zou het zo kunnen zijn dat het leren te veel tijd kost.
 
Het lijkt mij dat deze eis door vooral de scholen word gesteld zodat je de opleiding binnen de gestelde tijd kan voltooien. Wanneer je niet op het niveau zit wat hun eisen zou het zo kunnen zijn dat het leren te veel tijd kost.

Je probeert hier dus duidelijk te maken dat je geen wiskunde en natuurkunde nodig hebt om aangenomen te worden bij een vliegmaatschappij? Maar dit alleen van toepassing is bij het aangenomen worden tot een vliegschool, m.b.t. de steile leercurve gedurende 24 maanden van de opleiding?

Eigenlijk zou dit ook wel raar zijn als een vliegmaatschappij je kan afwijzen door het niet beschikken over je bovenbouw wiskunde en natuurkunde. Omdat je 2 jaar volledig wordt klaar gestoomd om uiteindelijk zo'n boeing of iets dergelijks kan gaan besturen. Hier komt volgens mij weinig bovenbouw wiskunde/natuurkunde bij kijken. Of ik moet me sterk vergissen...:grijns:
 
FF reageren op deze discussie, als men denkt dat er geen wiskunde B1/B12 en Natuurkunde 12 (havo niveau) gehaald hoeft te worden, moet je naar Amerika gaan. Na mijn KLS selectie heb ik zo'n soort opleiding aangeboden gekregen, alleen je haalt dan je FAA brevetten, omzetten naar JAA brevetten(europese standaard in commerciele luchtvaart) is een lastige weg die je net zoveel kan kosten als de opleiding die je nu volgt bij Stella. Na de opleiding is het aan jou om bij een maatschappij te laten zien dat je de theorie goed beheerst (boven de 75% per vak vereist) en dat je het vermogen hebt om in die specifieke maatschappij door te groeien tot gezagsvoerder, zodat zij daarna weer groentjes zoals ons aan kan nemen en die in het begin van hun carriere onder onze leiding kan plaatsen.
 
dus what's your point?
als ik geen wis. b en nat. heb moet ik naar de v.s gaan?
maar je zegt wel dat je moet laten zien dat je de theorie goed beheerst...
de atpl theorie neem ik aan, maakt het dan nog wat uit of je wis. b en nat. hebt?
ik vat um ff nie...
 
@ The Skymaster: Stella heeft een regeling voor mensen die current willen blijven. Al is daar op dit moment nog nooit gebruik van gemaakt. Ook kun je na je opleiding voor half geld de simulator op om te trainen voor een grading bijvoorbeeld.

@ SammyW: Tijdens mij sollicitatie bij Transavia mocht ik alles vertellen vanaf de basisschool. Er wordt dus wel degelijk naar gekeken, al heb ik niets gehoord over mijn 5 voor Frans....

@MarCenelson: Idd per vliegtuig een cockpitcrew van tussen de 10 en de 14.

De aantallen van 75000 piloten tot het jaar 2000 zoveel komen ook van Boeing en Airbus af, zij baseren dat op het aantal vliegtuigen wat zij verkocht hebben, en verwachten te verkopen.
Geen Stella of DFA verkoop praatje dus.

mvg
Commander
 
...Boeing a.k.a Airbus...

Euhm... :wegkwijt:

Ook las ik op de site dat Boeing tussen nu en 2026 ong. 28.600 nieuwe toestellen maakt, wil dit zeggen dat er dan 28.600 maal 12 = 343.200 nieuwe piloten nodig zijn, en dat alleen voor de boeing toestellen. Dus ergens op de wereld zou je toch wel aan de bak kunnen komen.

Ik denk dat je in je berekening even vergeten bent dat er ook heel veel toestellen naar de schroothoop gaan de komende jaren. Maar feit blijft dat er flink wat piloten nodig zijn.

PH
 
Eigenlijk zou dit ook wel raar zijn als een vliegmaatschappij je kan afwijzen door het niet beschikken over je bovenbouw wiskunde en natuurkunde. Omdat je 2 jaar volledig wordt klaar gestoomd om uiteindelijk zo'n boeing of iets dergelijks kan gaan besturen. Hier komt volgens mij weinig bovenbouw wiskunde/natuurkunde bij kijken. Of ik moet me sterk vergissen...:grijns:

Beetje kunnen rekenen is wel handig hoor. Het viel mij op tijdens mijn hts-opleiding dat het belabberd is gesteld bij veel mensen wat betreft wiskunde.
 
Bovenbouw Wiskunde?

Sommige Pabostudentjes dachten ook dat ze dit na de middelbare konden vergeten... :grijns:
 
waar kijken de maatschappijen dan vooral naar?
je cijfers die je bij saa heb gehaald of je vlieguren of je type rating?
of kiezen ze gewoon degene die het beste door hun selecties heen komt?
 
Krijg trouwens net te horen van Henk Schutte dat de intakedag van de bank op donderdag 16 aug is ipv 15 aug.

Hopelijk is dit wel de goede datum, straks staan we dr met ze alle voor niets. Wel gezellig uiteraard.
 
Dit zal wel juist zijn, aangezien alle geprekkken met de bank op een donderdag zijn en vaak om 10.00 uur, is mij verteld :)
 
Iemand van Stella naar KLC? lijkt me sterk. Samenwerking met trans/lufthansa cl, daar mag iedereen met een papiertje solliciteren, zal vast wel eens een mailtje heen en weer gegaan zijn maar thats it probably. Bij VLM hebben ze wel een goede ingang geloof ik. Geloof dus niet te veel van de propaganda, veel plezier in de joffert en de boemel!
 
Jullie gaan ook naar maastricht toch?!;) heeft iemand van jullie daar al wat van gehoord? ivm de huisvesting die al geregeld is bij Teuge zal dat dus niet meer nodig zijn.
Nog niet gehoord dan horen jullie dit misschien wel per mail of de itakegesprek dag.

Groeten bram (augustus klas(2))
 
ik had gebeld met mr. schutte over de huisjes enzo. maar hij zei dat de september klas waarschijnlijk de eerste klas zal zijn die naar maastricht gaat. alleen zijn ze nog druk bezig over waar wij dan zouden moeten verblijven.
ik w8 dus ook maar ff met huisvesting regelen.
to be continued...
 
niet de eerste klas dus, want de 2 augustus klassen gaan ook waaronder ikzelf. jullie zijn dan de 3de klas....
 
En dan waarschuwen ze ons niet even eerder, moet zeggen dat de organisatie nog niet helemaal goed is voor het bedrag dat je voor de school moet neerleggen.

Ik heb net me huisvesting geregeld (waar Henk Schutte van op de hoogte is), als ik nu opeens naar Maastricht moet en het NU pas te horen krijg, ga ik sterke twijfels krijgen aan de kwaliteit van de school. Vind dit wel een beetje op de valreep eerlijk gezegd.
 
Last edited:
heej,
zijn er al mensjes bezig huisvesting te regelen bij Maastricht airport???
Ik moet 'nog' iets regelen, maar zou dit graag met 1 of enkele mede-studenten van Stella doen... Wel zo gezellig!! :haha:
 
ik wacht even af hoe de school dit gaat regelen.
als dat niks voorstelt zal ik waarschijnlijk zelf wel wat proberen te vinden.
(als het dan al niet te laat is...)
 
Back
Top