Nep KLM-er bluft zich de cockpit in

Q

qzqsd

Guest
Van VKmag:

De regels in Amerika zijn zo streng dat je heel veel moeite moet doen om in een vliegtuig te komen voor een terugreis. Dat valt eigenlijk best wel mee, zeker als je jezelf voor doet als KLM Crewmember die "Off duty" is. Dan gaan er deuren voor je open, want je kunt jezelf dan ook gewoon tijdens de vlucht de cokpit inbluffen voor het mooiste uitzicht ter wereld. Maar wat nu als deze Crewmember kwaad in de zin had en het vliegtuig in een hoog gebouw wilde parkeren?

http://www.vkmag.com/media/nepklmmedewerker/

Ik vind het een beetje een raar verhaal. Ik geloof niet dat je zonder KLM pas de cockpit in komt. Is dit verhaal waar dan hoop ik dat ze hem flink aanpakken. :mad:


We kennen allemaal die idioot nog wel die meende het lek in de beveiliging op EHRD aan de kaak te moeten stellen door aan te tonen dat hij zonder boardingkaart in een 737 kon instappen. Het resultaat daarvan is bekend.
 
Ik vind het wel een goede actie van die kerel...

weet iedereen gelijk weer hoe goed de veiligheidsmaatregelen zijn!

Van mij hoeven ze die kerel niet te pakken.. ze moeten er alleen de mensen op aan spreken die die man hebben geloofd en toe hebben gelaten tot het vliegtuig en de cockpit!
 
Denk je dat een KLM purser die langer in het vak zit dan dat jij oud bent een kerel die eruit ziet alsof hij regelrecht van de straat komt de cockpit in laat als hij zegt '' ik ben crew cabin''? Ik dacht het niet.
 
Ik vind het op z'n minst gezegd een schande als dit waar is. Hier kom je zonder uniform, en CASS (keuring bovenop een keuring!!) approved te zijn de cockpit van een andere maatschappij niet in... En altijd al je pasjes bij je hebben....

KLM zou alleen piloten (in uniform) van de KLM groep moeten toelaten in de cockpit (en dan nog zou de baas het laastste woord moeten hebben uiteraard)... Kun je er over debateren of het VNV leden moeten zijn, maar overig "off duty" personeel zonder pasjes.... Naja goed de rest van mn mening laat ik maar zitten.

Aan de ene kant is het in NL dus blijkbaar nogsteeds mogelijk om je als pax in normale kleren zonder pasjes de cockpit op een ICA vlucht in te lullen zonder dat je iemand kent, aan de andere kant kan een Easyjet of Ryanair piloot die een lift wil krijgen van KLM naar zn werk in London voor 0,0 cent blijkbaar niet mee in de cockpit terwijl de baas dit af en toe best zou willen toelaten..... You guys crack me up
 
Dacht dat je die er toch wel tussenuit pikt bij het handje schudden, misschien even de vraag "wat is je base", uit interesse? Ben er zelf nog niet dus weet niet hoe het in z'n werk gaat maar het lijkt mij wel duidelijk worden als je een kletspraatje met zoiemand maakt. Uiteindelijk heb je toch vliegen gemeen en zal dat je eerste aanknopingspunt worden. Is de man echter ook bekend met het vliegwereldje wordt het al een ander verhaal :).
 
"Wat is je base?"

"Ja dufus, ik werk voor KLM...Amsterdam dus!" :wegkwijt:

Effectiever, en ook normaal in de praktijk, is je crewmember certificate laten zien.

Maar goed, de beste stuurlui...

K.
 
En vervolgens natuurlijk een beeeeetje gesprek aanknopen? Of is het handje, naam en dan vooruit staren in die cockpit? Denk dat als je vraagt of je mag filmen daar wel IETS van een woordenwisseling aan vooraf gaat.

Die certificates werden hier dus duidelijk niet overhandigt en toch weet die man in de cockpit te blijven zonder te laten merken dat hij geen kennis van zaken heeft, en DAT vind ik vreemd. Groeten van de beste stuurlui.
 
huh? schande? knieschijven kapot schieten ? hard aanpakken ?

waarom ? wat heeft hij misdaan ? hij heeft gekeken in de cockpit? woow! ik vind het fantastisch dat dit gelukt is. het zal hoogstwaarschijnlijk niets uitmaken, maar het toont maar aan hoe belachelijk al dat paranoia gedoe is.
 
Nou hij heeft zich voorgedaan alsof hij van KLM is...
Als je gewoon vraagt of je in de cockpit mag en dit dan mag hoor je mij niet klagen, maar doen alsof je van KLM bent... Het lijkt wel iemand van 6-pack die ook altijd van deze acties uithalen!

Gelukkig had deze man geen kwade wil, maarjah de luchtvaart kun je niet 100% waterdicht maken, dat kun je niks.
Ik vind het stom dat er toch altijd mensen zijn die dit weer geen opzoeken, zo maak je de mensen nog meer paranoïde...
Verder heb ik op het beroepspiloten forum niks te zoeken dus houd ik weer mijn mond. (misschien handig om dit bij luchtvaart-algemeen te zetten?)
 
Last edited:
Zucht... jongens er zijn OVERAL gaten in de security. De enige manier om luchtvaart 100% veilig te maken is door met zn allen nooit meer te vliegen.

Het enige effect van dit soort acties is dat de vrijheid van 99,999% van de reizigers en (erger nog) wij als beroepsvliegers nogmaals wordt beperkt.
Zie ook het voorbeeld van die pipo die even wilde aantonen dat hij in die 737 kon stappen op RTM.

Grappig trouwens dat veel niet-beroeps vliegers hier op het beroepsforum het een goeie zaak vinden dat de zaak nog eens erger wordt beperkt.
 
Als je mensen grondig gaat misleiden in een vliegtuig, al is het om een extra kostzakje te krijgen, dan vind ik dat je daar wel degelijk op aangesproken mag worden.

Maargoed, niet al te lang geleden hadden we blijkbaar ook zo'n gast aan boord die meende dat hij bij KLM vloog, in actieve dienst, en in de cockpit wilde kijken. Op de vraag van de purser wat hij dan op dit moment vloog, antwoordde hij: "DC-8".

Onlangs nog iemand die de hele tijd de dames achterin zat lastig te vallen met hoe hij ook wel wist hoe hij onze 737 zou landen, en dat hij ook aan het oefenen was met een echt vliegtuigje (maar nog geen brevet had). Ik vroeg één van de dames om hem dan maar te vragen op welke hoogte hij dan zometeen van plan was om met de "flare" te beginnen. Dat deed ze, hij kreeg een lege blik in z'n ogen en ze heeft de rest van de vlucht geen last meer van 'm gehad.
 
JO FD,

ik heb al een paar keer in de pit gezeten van man-ams als de kist vol was.
wel op een ID ticket en met uniform etc.
effe de baas aanspreken voordat ze inchecken en je probleem voorleggen.
meestal kan je dan mee, en krijg je zelfs nog wat van de CC voor in de trein!!!!

dus het gebeurt wel.

k.
 
jongensjongens, de muren hebben oren he!! alsof je een manual schrijft voor ozzy laden...

garoeten,

incocknito
 
Ik denk inderdaad dat als ozzy het hier niet zou lezen, hij er NOOOOOIT op zou komen!

Bedankt voor de waarschuwing, incocknito!

Wat ik er zelf van vind: Als je per se kwaad wilt, dan kan het altijd wel. Ik kan zo nog wel 3 manieren bedenken om in de buurt van ene vliegtuig kan komen zodat ik zijn banden kan laten leeglopen of wat dan ook. Als je, zoals eerder gezegd, 100% veiligheid wilt, dan heb je pech. Lukt niet.
Als je zo veilig mogelijk wil zijn, dan moet je stuil gaan zitten in een bunker, hoewel ook dara een meteorietinslag niet is uit te sluiten.

Het wordt op een gegeven moment een kosten-baten plaatje: is het het waard om 1 aanslag in de 1000 jaar te voorkomen door elke passagier een uur op te houden en elke vlucht $10 duurder te maken? Of jaag je daarmee zoveel mensen het vliegtuig uit en de onveiligere auto/boot/trein/bus in dat je op die 1000 jaar uiteindelijk MEER slachtoffers hebt, duurder uit bent en meer overlast veroorzaakt hebt?

Just my 2 cents...
 
Ik denk inderdaad dat als ozzy het hier niet zou lezen, hij er NOOOOOIT op zou komen!

Bedankt voor de waarschuwing, incocknito!

..
tja , ook bedankt voor deze sneer..
wat ik wil zeggen is dat ik vind dat dit niet het platform is om alle security leaks te bespreken. Indien je er echt mee zit ga dan naar airportsecurity;IVW of mij part de EU maar om ozzy of arnold burlage en consorten hier als kat op het spek te binden zonder echt een verandering in gang te brengen (behalve ons eigen bewustzijn) vind ik net zo doelloos als bovenstaande opmerking van joozd

garoeten
 
De security is overal zo lek als een mandje. Simpel weg omdat het niet anders kan. Het is ook heel makkelijk om het af te schieten en een “scoop” te halen met een security lek. Ik kan hier nog wel 10 “leaks” opnoemen, voor vliegers en of passagiers. Maar als ze die morgen dichten, zijn er overmorgen weer 10 nieuwe. Aangezien iedereen hier erg goed in wiskunde is (verplicht vak om piloot te worden, maar waarom als je een FMS hebt :grijns: ). Maak dan eens een kans berekening hoe groot de kans is dat je slachtoffer wordt van een kaping of erger een aanslag. De kans dat ik dodelijk verwond raak door de bliksem is vele male groter! Er zijn ook meer mensen overleden door nucleaire rampen dan door aanslagen of kapingen met vliegtuigen. Die hele security is gewoon een grote show. Laten we het spelletje gewoon mee spelen, en elke keer gewoon langs start gaan, zodat we niet de gevangenis in moeten. Security op luchthavens = Window dressing.

Dat zo’n man gezellig in de cockpit zit een praatje te houden en zegt dat hij van de KLM is, Nou en. Hij had geen kwaad in de zin… (zie kans berekening) Voor 09-11 waren de deuren altijd open en er zijn in al die miljoenen vluchten 4 vliegtuigen gebruikt voor een aanslag en een handje vol gekaapt. Dus van al die honderdduizenden mensen die een kijkje in de cockpit genomen hebben, zijn er een tiental kwaadwillend geweest. Zucht!

Wat Natuurlijk wel ernstig is dat hij gezegd heeft dat hij bij de KLM vloog, maar dit helemaal niet waar is!! Dit is natuurlijk hetzelfde als het dragen van een purple heart terwijl die niet van jou is! Nogmaals zucht!

Ome Mike heeft last van zijn jetlag en is erg moe, dus hij gaat maar weer even rusten! :grijns:

Grtz Mike5
 
Wat Natuurlijk wel ernstig is dat hij gezegd heeft dat hij bij de KLM vloog, maar dit helemaal niet waar is!! Dit is natuurlijk hetzelfde als het dragen van een purple heart terwijl die niet van jou is! Nogmaals zucht!

dus vliegen bij de klm is rechtevenredig aan het vertonen van onbaatzuchtige moed met gevaar voor eigen leven....:grijns:
 
Last edited:
Dat er gaten in de beveiliging zit, dat is algemeen bekend onder werknemers in de luchtvaart. Er zijn echter genoeg mensen die nog wel in dat sprookje geloven, en laten we die alsjeblieft niet uit de droom helpen. De man van dit filmpje toont iets aan waar mensen die kwaad in de zin hebben veel mee kunnen. Je helpt eventuele terroristen... Daarom vind ik het schandalig dat zo'n filmpje in de openbaarheid komt.
 
Last edited:
Tja, dat is security through obscurity nastreven, of dat nou zo verstandig is? Wie zegt dat een terrorist in de groep domme passagiers valt en dus evenveel weet als een gemiddelde passagier? Waardoor je nu veronderstelt dat als een passagier de gaten niet weet, een terrorist ze ook niet weet. Maar is dat een reeële aanname? Is het niet juist beter beveiliging juist open te laten zijn, in die zin, dat de controle op de beveiliging goed is. Zodat de zwakke punten en de kromme er uit worden gehaald.
 
Back
Top