Goedkopere alternatieven topic

Status
Not open for further replies.
Waarom heerst er tegenwoordig zo'n naar sfeertje op het forum?

Ontopic:

Als ik de keuze had dan begin ik liever met 200 uurtjes bij een airliner dan eerst twee jaar lang ergens in een woestijn uren te moeten boren. Dit heeft waarschijnlijk ook met mijn leeftijd te maken. Als 18 jarige had ik het graag gedaan.

Ik wil graag piloot worden. Nergens zeg ik dat ik geen geld wil uitgeven. Ik wil gewoon niet overdreven te veel betalen als het ook goedkoper kan. Voor de KLS en EPST kan ik het nog wel begrijpen, maar waarom zou ik 100K+ moeten neerleggen voor de NLS of Stella?

Ik ben gewoon op zoek naar een betere prijs/kwaliteit verhouding. That's all folks. No offence intended. Op een forum moet ook plaats zijn voor dit soort onderwerpen, waarom zo fel reageren?
 
Inmidddels neig ik steeds meer naar een modulaire cursus. De Amerika route staat op 2 en een school in Duitsland op nummer 3.

Ik vraag me af of het mogelijk is om een modulair course bij de NLS te combineren met vlieglessen in de VS?

Dit is wat ik van het frozen ATPL brevet af weet:

-PPL theorie + praktijk
-CPL theorie + praktijk
-ATPL theorie

En ergens tussen de PPL en de CPL moet er ME gevlogen worden en moet je je
IR behalen? (Als er een duidelijkere uitleg in jip en janneke taal bestaat dan hoor ik dat graag)

Welke delen hiervan kunnen in de VS worden gedaan zonder dat er conversies e.d nodig zijn? Praktijkgedeelte? Kan iemand me hier wat meer info over geven? :stapelge: Thnx.
 
Alles kan in de VS gedaan worden, behalve een JAA IR.

Maar je kan wel een FAA IR doen, en dan met een minimum aantal uren je JAA IR hier afwerken.
 
Als ik de keuze had dan begin ik liever met 200 uurtjes bij een airliner dan eerst twee jaar lang ergens in een woestijn uren te moeten boren.

De markt is nu wat beter dan aantal jaar terug, maar er zijn genoeg mensen hier op het forum die nu vliegen maar die jaren lang hebben moeten solliciteren voor hun eerste echte baan bij iets wat op een airline leek. Ik heb ook 1,5 jaar geen werk kunnen vinden nadat ik mijn JAA papieren gehaald had en dan ben ik volgens mij nog een gemiddeld geval. Had daarvoor wel 300 uur in de VS op een ME kist zitten "raggen", wat uiteindelijk wel een baan opgeleverd heeft. Ken mensen die dat niet gedaan hebben en nog steeds zoekende zijn.

Als je gelijk na je opleiding, welke je ook doet, een baan bij een airline vindt, kudo's to you, maar dat is geen keuze die je nu hebt en dus ook rekening moet houden dat na je opleiding de kans bestaat dat je geen baan kan vinden. Een belangrijke factor is hoe de markt er dan uitziet, zeker als je modulair je opleiding doet.

Mooi begeleidend topic is te vinden op pprune: Angry Post by Angrywife
 
Klunk, hou in je planning rekening met het feit dat je 2 jaar zonder werk kunt zitten. Dan ben je in ieder geval voorbereid. Heb zelf 4 jaar zonder werk gezeten. Heb in de tussentijd WEL steeds uren gemaakt, door rondvluchten te doen.
 
Cpt. Relax,

Heb je ook naar OFT gekeken? waarom kies je daar niet voor?
Ben zelf ook aan het orienteren, vandaar.

Gr. Mike
 
Cpt. Relax,

Heb je ook naar OFT gekeken? waarom kies je daar niet voor?
Ben zelf ook aan het orienteren, vandaar.

Gr. Mike

OFT kan me geen internship garanderen waarbij ik 1500h TT bouw waarvan minstens 300 maar normaal 500 u ME.
Het is een keuze, en als alles meevalt in Florida zal mijn keuze gemaakt zijn.

Uiteindelijk moet je wel rekening houden dat je extra kosten hebt (atpl vakken, JAA IR afwerken in Europa, MCC).
Maar zelf met deze extra kosten is het geheel (JAA CPL IR ME fATPL FI(cpl), FAA CPL IR ME CFI CFII MEI) best wel betaalbaar.

Ik ga gewoon voor de meest complete opleiding, waar ik de meeste backup scenario's kan hanteren indien ik niet direct erna aan een "jetjob" zou geraken.
 
Laat even weten hoe het geweest is als je wil, ben erg benieuwd!!

Ik ben opzoek naar boeken voor wiskunde en natuurkunde om te kijken of de stof niet al te moeilijk voor me is. Bij een opleiding in NL gaat er een keuring vooraf maar in Amerika vaak niet, dus zal ik er pas tijdens de training achter komen. Heeft er iemand een idee welke ik het beste kan bestellen?

Gr. Mike
 
Laat even weten hoe het geweest is als je wil, ben erg benieuwd!!

Ik ben opzoek naar boeken voor wiskunde en natuurkunde om te kijken of de stof niet al te moeilijk voor me is. Bij een opleiding in NL gaat er een keuring vooraf maar in Amerika vaak niet, dus zal ik er pas tijdens de training achter komen. Heeft er iemand een idee welke ik het beste kan bestellen?

Gr. Mike


Je haalt hier zelf 1 van de belangrijkste redenen aan om je opleiding in NL te gaan doen...
 
Je haalt hier zelf 1 van de belangrijkste redenen [selectie] aan om je opleiding in NL te gaan doen...

Als je je zorgen maakt of je het niveau wel haalt, kan je altijd hier een selectie doen en dan alsnog in de USA je opleiding doen.
 
Je haalt hier zelf 1 van de belangrijkste redenen aan om je opleiding in NL te gaan doen...

Grappig...

Effe paar tienduizenden €'s extra op tafel leggen voor een selectie...
Doe die selectie dan gewoon bij een specialist als EPST of andere...

Voor veel scholen (geen namen genoemd ;) ) lijkt zo'n selectie simpelweg marketing...

Een school kies je voor de prijs/kwaliteit en niet om een (schijn)keuring!
Al is even toetsen of je de basiskwaliteiten wel hebt onontbeerlijk... (compass/pilapt en psycho)

(je moet je maar eens afvragen hoe "selectief" een selectie is als ze je daarna 100.000k aftroggelen zonder jobgarantie. Once again, EPST en KLS niet meegerekend)

edit: idem als Iz bedoeld...
 
Iz haalt een goed punt aan. Als je naar de USA wilt zou ik zeker ff een selectie doorlopen. En je conclusies trekken als je het niet haalt...

De selectie doe je voor jezelf, en voor de airlines. Als je die haalt voor een opleiding, zou die van een airline ook geen probleem moeten zijn. Dat is het 'm dus ook: DE AIRLINES houden van selecties, omdat ze weten dat als zoiets is gehaald, deze persoon in principe de gewenste eigenschappen en competenties heeft.
 
Cpt. Relax, fijn voor je dat je het allemaal van up high and mighty hebt bekeken jongen, maar dat is ook wel na 1-2 posts duidelijk hoor. We weten wel dat jij je twee jaar hebt georienteerd en nu tot de conclusie komt dat Amerika toch wel veeeel beter is dan iets zonder baangarantie maar met naam.

Nogmaals, fijn dat je het allemaal beter weet maar het is nu toch wel duidelijk.
 
idd. En daarbij zijn sommige aspiranten op dit forum altijd heel erg zeker van de zaak maar hoor ik van mensen die al jaren in de luchtvaart actief zijn hele andere dingen. Denk dat ik maar op hun verhalen af ga.

:)
 
De mensen die al jaren actief zijn, die zitten helemaal niet in dit forum! Die zitten onder het kopje "beroepspiloten"!

Dus het is VOLKOMEN terecht dat vooral de adspiranten hier de verhalen vertellen, het ismmers hun forum, en naar hullie moet je luisteren!

Maar on-topic:
Met de eisen die de vraagsteller stelt zou ik zelf in eerste instantie bij Lufthansa gaan kijken. Zoals al eerder gezegd: streng om binnen te komen, maar relatief goedkoop en erg goed. die vliegen nog wèl op bonanza's :cool:
Waarom herhala ik dat dan als het al eerder gezegd is? Gewoon, om ook een duit in het zakje te doen, my two cents, en er de nadruk op te liggen.
 
De mensen die al jaren actief zijn, die zitten helemaal niet in dit forum! Die zitten onder het kopje "beroepspiloten"!

Dus het is VOLKOMEN terecht dat vooral de adspiranten hier de verhalen vertellen, het ismmers hun forum, en naar hullie moet je luisteren!

ja dat snap ik ook wel maar doel meer op uitspraken van sommige leden die nergens op slaan en leden die heel graag willen laten blijken dat ze het heel goed weten terwijl ze dat helemaal niet doen...

peace!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top