Touch-and-go training B737

Kace

New member
Op atcbox.com kwam iemand met dit filmpje:

[YOUTUBE]7QMDDgrRH2w[/YOUTUBE]

Ben ik nou de enige of vinden ook anderen hier dat het er allemaal toch wat chaotisch en rommelig aan toe gaat? Ik zou in elk geval doodzenuwachtig worden van deze instructeur! Ben er trouwens ook wel benieuwd naar bij welke club dit is gefilmd.
 
Is inderdaad wel ietwat "druk"...als ik de instructeur was zou ik m´n hand al vóór touchdown aan de gear handle gehouden hebben, hij doet dat wel erg vroeg na lift-off, zou het morgen ook eens moeten proberen na lift-off in CAN...:cool:
Groetjes !
 
Op atcbox.com kwam iemand met dit filmpje:

Ben ik nou de enige of vinden ook anderen hier dat het er allemaal toch wat chaotisch en rommelig aan toe gaat? Ik zou in elk geval doodzenuwachtig worden van deze instructeur! Ben er trouwens ook wel benieuwd naar bij welke club dit is gefilmd.

Dit is zeer waarschijnlijk geflimd bij Sterling.
 
Ik vind het wel mee vallen.. 1 van m'n instructeurs begeleidt me ook op deze manier door de approach en landing om je gedachtengang op 1 lijn te krijgen met die van hem.... lukt alleen nog niet altijd :grijns:
 
even tussendoor, ik dacht dat je op vliegscholen alleen les krijgt in simulators wat betreft boeing, arbus etc?
 
even tussendoor, ik dacht dat je op vliegscholen alleen les krijgt in simulators wat betreft boeing, arbus etc?

Dit forum is niet voor niets alleen voor beroepspiloten InStyle...

tijdens het afronden van je rating op een bepaald type toestel vlieg je eerst een paar vergelijkbare landingen voor je met passagiers de lucht in gaat.
 
nee snap ik, maar omdat er in de titel stond 'training' en er een instructeur naast zat dacht ik dat hier een school betrof... iig bedankt voor de uitleg :).
 
tijdens het afronden van je rating op een bepaald type toestel vlieg je eerst een paar vergelijkbare landingen voor je met passagiers de lucht in gaat.

PH, het hangt van de simulator af of je je training op de kist afrond. Op een Level C moet je nog 3 T/O's en 3 landingen doen in de kist en op een level D ben je na je sim checkride klaar voor IOE. Natuurlijk hangt het nog van de maatschappij af of je na je level D checkride alsnog de kist in gaat.

De instructeur in die clip is aardig op de goeie weg alhoewel je ook teveel kunt lullen op short final. Hij was wel heel erg rap met de gear handle :grijns: of was hij na de yeehaaaaa blij dat de gear up ging?.

:cool: Biscane :cool:
 
PH, het hangt van de simulator af of je je training op de kist afrond. Op een Level C moet je nog 3 T/O's en 3 landingen doen in de kist en op een level D ben je na je sim checkride klaar voor IOE. Natuurlijk hangt het nog van de maatschappij af of je na je level D checkride alsnog de kist in gaat.

Volgens de JAA moet je toch altijd 4 á 6 (afhankelijk van je ervaring) touch and go's doen onafhankelijk van het type simulator?
 
Op een Level C moet je nog 3 T/O's en 3 landingen doen in de kist en op een level D ben je na je sim checkride klaar voor IOE. Natuurlijk hangt het nog van de maatschappij af of je na je level D checkride alsnog de kist in gaat.

Ik ben nog geen level D sim tegengekomen waarbij de landing ook maar enigszins overeenkomt met de werkelijkheid, ook niet de allernieuwste CAE bakkies. Wellicht is het inderdaad airline's discretion, maar om iemand met 180 vlieguren z'n eerste echte landing met passagiers te laten doen, lijkt me helemaal geen goed idee.

Toen ik van de Brasilia naar de 757 ging, hebben we ook circuit training gedaan (ook na een circuit sessie in de sim), en dat vond ik toch wel erg prettig. Later van de 757 naar de 737 géén circuits, eerste landing gewoon met pax, maar die overgang is dan ook veel kleiner.
 
Solo,
Het zal inderdaad zo zijn dat je bij de JAA andere regels hebt dan bij de FAA. Wij gebruiken hier een level D en die is voor de FAA genoeg realistisch om ook de landingen af te tekenen. Bij ons dus gelijk de lijn op. Ongeveer een derde van onze vluchten zijn leeg en die krijgt de IOE trainee dus min of meer hetzelfde als circuitjes draaien.
Iz,
Het is natuurlijk nooit the real deal en daarom heet het ook een simulator. Je hebt absoluut gelijk dat het verstandig is om een 180 uur newbee eerst te laten oefenen.
Aan de andere kant nemen wij geen mensen aan die minder dan 2500 uur total time hebben. Net weer even anders dan Europa. Low timers gaan eerst naar een commuter en komen met meer ervaring bij de grotere maatschappijen aan.

:cool: Biscane :cool:
 
Nou zoals de instructeur tijdens mijn laatste sim sessie zei:"Ze spenderen miljarden dollars om ze realistisch te maken"

<sarcastisch>Hij had absoluut gelijk precies dezelfde computer storingen als in het echt tijdens de power up</sarcastisch>. De level D handling tijdens de landing vond ik toch net ff slechter dan de level C sim van hetzelfde type.
 
Een B744 instructeur vertelde mij dat hij een van de eerste was die op de 744 kwam bij KLM, na de introductie. In de sim vonden ze destijds veel dingen uit, waarna ze gingen kijken of de kist dat in het echt ook deed. En ja hoor, alles kwam uit. De omgekeerde wereld dus.

Dat konden ze dus al in 1990, dus dat zal alleen maar beter zijn geworden. Maar, het blijft een simulator; het kan de werkelijkheid benaderen, maar nooit helemaal.
 
Circuit Training

Circuit Training

Back in the days when I was Instructor on the 737-300 I did circuit training on a number of occasions - great fun although very tiring.

I just shut up and let the trainee get on with it - what is being shown in the video is too distracting.

Once everything was stabilised on downwind then I'd debrief and give some tips and then shut up and let the trainee fly.

Anytime we'd do circuits the weather would always be terrible.

Definately the best part of the Type Rating - enjoy!
 
Back
Top