NLS Interview

Daarnaast vraag ik me af of jullie niet een beetje uitgaan van iemand die het 'slecht getroffen' met zijn rooster/baan?
Nee daar ga ik niet vanuit. Of vind jij dat mensen die bij transavia, easyjet of ryanair werken het slecht getroffen hebben? Dan hoop ik dat je een grote zak met centjes hebt want dan kun je lang gaan wachten!?

@ Xolon...

ik zou willen dat het bij de bovenstaande maatschappijen 0500 is............
Bedenk goed dat het ook om vermoeidheid gaat op sector 4 dag 5. Vind jij het lekker om nog een jet te moeten landen als je 2 keer vraagt om de landing checklist omdat je korte termijn geheugen je in de steek laat vanwege vermoeidheid?????

Denk echt dat je geen idee hebt hoe het er tegenwoordig in de luchtvaart aan toegaat. Het is, zoals THUMBS zegt, een keiharde business!!! Waar ze zeker geen mietjes nodig hebben.

Op papier ziet het er mooi uit... maximaal 900 uur per jaar... max 1800 duty uren per jaar of zo..... Maar doe het maar eens.

Het is slopend en werkdagen waarbij jij en je collega na 10 uur werken nog even een NDB approach tot op de limieten mogen doen (in een jet) bestaan echt.....! Dat is geen lolletje en dat vlieg je zeker niet meer manual!


Natuurlijk is het allemaal geen ellende en het blijft voor mij de mooiste baan die er bestaat..... MAAR........ en daar gaat het nou om...
Het is dus niet zo dat het lekker makkelijk geld verdienen is, je wordt er keihard voor aan het werk gezet. En de paar banen waarbij dat niet zo is slinkt snel in aantal. Ook bij KLM en BA werk je op shorthaul keihard...
 
Thumbs, heb jij voor de vliegeropleiding ook een andere opleiding gedaan? Ben wel benieuwd wat voor vergelijkingsmateriaal je hebt.

Zelf moet ik namelijk zeggen dat alhoewel het wel doorwerken is van tijd tot tijd de theorie helemaal niet uberzwaar is. Dit heeft ongetwijfeld met motivatie en interesse te maken vergeleken met m'n vorige studie, maar dan nog durf ik te zeggen dat een HBO opleiding minstens zo zwaar kan zijn.

Als je dan kijkt wat je er voor terugkrijgt vindt ik de verhouding werk/beloning helemaal nog niet zo gek. Dit betreft dan puur het theorie opleidingsgedeelte en niet het werk; die ervaring heb ik nog niet en daar hou ik me dus ook afzijdig.
 
Denk echt dat je geen idee hebt hoe het er tegenwoordig in de luchtvaart aan toegaat.

Zolang ik nog geen baan als piloot heb, een diepvries ATPL of uberhaupt een PPL.. Kan ik hierover weinig zeggen, maar ik weet meer over hoe het er in de luchtvaart er aan toegaat dan de meeste mensen die door de selecties gekomen zijn. Wekelijks heb ik mijn praatje met de FlyBe crew en zij weten mij ook veel over hun werk te vertellen. Ben dus zeker geen nietswetend iemand (of even iets recht te zetten).

Maar of een eigen topic of een mod-break zou hier wel van toepassing zijn niet? Volgens mij staat er nog steeds 'NLS Interview' als titel bovenaan en niet 'werkdruk misvattingen binnen de luchtvaart'. ;)
 
Nee daar ga ik niet vanuit. Of vind jij dat mensen die bij transavia, easyjet of ryanair werken het slecht getroffen hebben? Dan hoop ik dat je een grote zak met centjes hebt want dan kun je lang gaan wachten!?

@ Xolon...

ik zou willen dat het bij de bovenstaande maatschappijen 0500 is............
Bedenk goed dat het ook om vermoeidheid gaat op sector 4 dag 5. Vind jij het lekker om nog een jet te moeten landen als je 2 keer vraagt om de landing checklist omdat je korte termijn geheugen je in de steek laat vanwege vermoeidheid?????

Denk echt dat je geen idee hebt hoe het er tegenwoordig in de luchtvaart aan toegaat. Het is, zoals THUMBS zegt, een keiharde business!!! Waar ze zeker geen mietjes nodig hebben.

Op papier ziet het er mooi uit... maximaal 900 uur per jaar... max 1800 duty uren per jaar of zo..... Maar doe het maar eens.

Het is slopend en werkdagen waarbij jij en je collega na 10 uur werken nog even een NDB approach tot op de limieten mogen doen (in een jet) bestaan echt.....! Dat is geen lolletje en dat vlieg je zeker niet meer manual!


Natuurlijk is het allemaal geen ellende en het blijft voor mij de mooiste baan die er bestaat..... MAAR........ en daar gaat het nou om...
Het is dus niet zo dat het lekker makkelijk geld verdienen is, je wordt er keihard voor aan het werk gezet. En de paar banen waarbij dat niet zo is slinkt snel in aantal. Ook bij KLM en BA werk je op shorthaul keihard...




omfg
wat een gezeik
je hebt toch zelf gekozen om verkeersvlieger te worden.
dan neem ik aan dat je ook jezelf goed geinformeerd hebt.
dus zit niet zo te zeiken dat doe je maar achter je bureau.
want je zit hier alle kindertjes bang te maken.:s
en dat moeten we niet hebben:p
 
omfg
wat een gezeik
je hebt toch zelf gekozen om verkeersvlieger te worden.
dan neem ik aan dat je ook jezelf goed geinformeerd hebt.
dus zit niet zo te zeiken dat doe je maar achter je bureau.
want je zit hier alle kindertjes bang te maken.:s
en dat moeten we niet hebben:p

Helemaal mee eens. De meeste mensen zouden terug moeten denken aan hoe ze zijn begonnen. MAAR dat is vrijwel iedereen snel vergeten. Dit is toch een geweldige DROOMBAAN of niet dan.
 
Jongens, niet zo snel iemand met ervaring de grond in boren alsof het de grootste onzin is. Bij jullie beide zie ik nog niet eens een brevet achter jullie naam staan..... Wanneer je dit werk gaat doen alsof het de ideale wereld is, gaat veels te ver. Flash maakte inderdaad een goed punt. Dat het enigzins negatief overkomt is volgens mij alleen maar om jullie een duidelijk beeld te geven van hoe deze wereld echt in elkaar steekt. En tuurlijk het is het leukste en mooiste beroep wat er bestaat, maar het is niet allemaal zonneschijn!!

Mijn punt, niet iemand zwart maken om dat zijn ervaringen niet overeen komen met jullie verwachtingen van de luchtvaart. Ga samen maar eens een lekker koud biertje drinken en heb het er dan nog eens over.

Greets, PD :biertje:
 
Komt er kort gezegd op neer dat je ook als piloot zijnde hard moet werken om iets te bereiken; eigenlijk is er dus totaal geen verschil met 'een normale baan' naast de werktijden :).

Wil niet lastig zijn (of betweterig, corrigerend, arrogant of <vul hier een negatieve eigenschap in>) maar kunnen we deze thread behouden voor NLS kandidaten? Het staat volgens mij iedereen vrij om een topic op te zoeken (of te openen) om de negatieve kanten van het piloot zijn (of worden) te bespreken. De positieve kanten kunnen natuurlijk ook een keer uitgelicht worden :angel:.

Ontopic (ver terug bladeren):

Egyptian-love: wat voor tips wil je hebben?
 
0709 schijnt alweer goed vol te zitten, vraag je je toch af waar al die lui zijn :p
 
Last edited:
?

?

@ CApt. K...


Klopt! Ook ik ben ooit begonnen...en ook ik was enthousiast.. maar toen ik 'zo groen als gras was', liep ik niet op een publiek forum te verkondigen dat het wel makkelijk geld verdienen was, vriend.

Nu na een jaar op de 73 en een ton verder kan ik je vertellen dat het zeker de mooiste baan is, maar zeker geen makkelijk geld, klaar!

Maar ik wens jou verder succes en plezier met je opleiding.

Nu maar weer ontopic.
 
omfg
wat een gezeik
je hebt toch zelf gekozen om verkeersvlieger te worden.
dan neem ik aan dat je ook jezelf goed geinformeerd hebt.
dus zit niet zo te zeiken dat doe je maar achter je bureau.
want je zit hier alle kindertjes bang te maken.:s
en dat moeten we niet hebben:p

Dat is het juist... ik heb me goed geinformeerd en liep dus ook niet rond met een roze luchtkasteel waar stessen wonen die allemaal miss universe zouden kunnen zijn in mijn kop.

Het lijkt erop dat jullie zelf niet helemaal goed geinformeerd zijn!

Zie jullie wel in de kroeg....:biertje:
 
Dat is het juist... ik heb me goed geinformeerd en liep dus ook niet rond met een roze luchtkasteel waar stessen wonen die allemaal miss universe zouden kunnen zijn in mijn kop.

Het lijkt erop dat jullie zelf niet helemaal goed geinformeerd zijn!

Zie jullie wel in de kroeg....:biertje:

zit dan ook niet zo te zeiken..
ik wordt er niet goed van.
 
zit dan ook niet zo te zeiken..
ik wordt er niet goed van.

omfg..............leesbril nodig??? Heb ik gezegd dat het een klote beroep is????
Of dat ik er spijt van heb dat ik nu op de rechter stoel zit van een 737???? Of dat ik het allemaal niet meer aankan????:passed:
Ik zal het nog een keer zeggen: HET IS GEWOON GEEN GEMAKKELIJK GELD VERDIENEN.....EEN VLIEGOPLEIDING EN WERKEN VOOR EEN MAATSCHAPPIJ ALS RYAN ZIJN TWEE HEEL VERSCHILLENDE DINGEN. Je sociale leven verandert wel degelijk zodra je bij een maatschappij in het buitenland gaat werken.
Is dat erg........nee natuurlijk niet! Maar het is niet allemaal rozengeur en manenschijn!

Het interesseert me geen reet dat jij niet goed word:kerst:
Ik verplicht je toch niet om het te lezen..... :biertje:

Ontopic:

Staat er nog een sim in hoofdorp voor de grading. Of is de selectiefase tegenwoordig alleen nog maar de NASS + theorie?
 
alleen nass + theorie
volgens mij komen er best wel veel doorheen.
ze zullen die klassen toch moeten vullen.
 
Iedereen doet een poging het topic weer in goede banen te leiden, maar toch wordt er steeds als door een wesp gestoken gereageerd op voorgaande opmerkingen.

Nu niet meer op elkaar reageren. Iedereen weet de standpunten. Terug naar originele topic.
 
eej jongens ik had vandaag de selectie, het ging allemaal wel goed dus dat word duimen....
Ik ben trouwens Rolf en ben nieuw op dit forum :D

Trouwens ik had geen second opinion met NASS maar voo degene die dat wel hadden... Wat houd dat eigenlijk in???

Gr Rolf
 
Back
Top