Nee daar ga ik niet vanuit. Of vind jij dat mensen die bij transavia, easyjet of ryanair werken het slecht getroffen hebben? Dan hoop ik dat je een grote zak met centjes hebt want dan kun je lang gaan wachten!?Daarnaast vraag ik me af of jullie niet een beetje uitgaan van iemand die het 'slecht getroffen' met zijn rooster/baan?
@ Xolon...
ik zou willen dat het bij de bovenstaande maatschappijen 0500 is............
Bedenk goed dat het ook om vermoeidheid gaat op sector 4 dag 5. Vind jij het lekker om nog een jet te moeten landen als je 2 keer vraagt om de landing checklist omdat je korte termijn geheugen je in de steek laat vanwege vermoeidheid?????
Denk echt dat je geen idee hebt hoe het er tegenwoordig in de luchtvaart aan toegaat. Het is, zoals THUMBS zegt, een keiharde business!!! Waar ze zeker geen mietjes nodig hebben.
Op papier ziet het er mooi uit... maximaal 900 uur per jaar... max 1800 duty uren per jaar of zo..... Maar doe het maar eens.
Het is slopend en werkdagen waarbij jij en je collega na 10 uur werken nog even een NDB approach tot op de limieten mogen doen (in een jet) bestaan echt.....! Dat is geen lolletje en dat vlieg je zeker niet meer manual!
Natuurlijk is het allemaal geen ellende en het blijft voor mij de mooiste baan die er bestaat..... MAAR........ en daar gaat het nou om...
Het is dus niet zo dat het lekker makkelijk geld verdienen is, je wordt er keihard voor aan het werk gezet. En de paar banen waarbij dat niet zo is slinkt snel in aantal. Ook bij KLM en BA werk je op shorthaul keihard...