NLS Interview

Bij welk onderdeel gleed je van de pendalen? Volgens mij had je bij de meeste testen alletijd om ze te herplaatsen? Of gleden ze eraf bij de test met de kruis op de berg?

nee ze vielen er af bij de test dat je die tunnels moest in vliegen. schuin omhoog.
 
antwoord op pieterzz

antwoord op pieterzz

Nog een tip voor de NASS:

Gebruik alleen je rudderpedals als dat nodig is!! Bijv. bij het instrumentvliegen (test 3), de vlucht van A naar B (test 5) GEEN voeten geven!! Gebruik alleen de stuurvlakken die in de uitleg gebruikt worden. Dit wordt als minpunt gezien tijdens de beoordeling!

Good luck!

@ pietje-p
Het is interVIEW en niet intervieuw....



nee dat stukje van GEEN voeten geven is wel goed Nederlands. k ben hier om mensen te helpen en niet om een spellingscontrole te doorgaan, maar alsnog bedankt Pieterzz!
 
Brrrr

Brrrr

Ooh daarzo.. ja dat was ene leuke test:)! Maar dat ging niet zo snel, Genoeg tijd om je voeten te herstellen toch?

je heb gelijk gaat niet al te snel, maar ik zat in een tunnel en ik liet hem er echt af schieten (was in pak met van die gladde nette schoenen) en hij schoot er zo hard af dat ik vol de muur in ging. maarja ik ben door dus ik hoef me er niet meer druk om te maken, alleen als je begint met die test dan weet je nog niet zo goed hoe je die rudders goed moet gebruiken dus kan je er het beste voor je de tunnel in gaat een beetje mee testen.

in welke klas zit je van de nls?
 
nee dat stukje van GEEN voeten geven is wel goed Nederlands. k ben hier om mensen te helpen en niet om een spellingscontrole te doorgaan, maar alsnog bedankt Pieterzz!

Weet ik bedoelde het niet lullig ofzo!
(En "voeten geven" wordt in de zweefvliegerij veel gebruikt, dus dat is er een beetje ingeslopen)

Groeten
 
nee, ik heb het boekje nog niet binnen, ik heb al uitgebreid gezocht en veel informatie gevonden. Als ik nog vragen heb stel ik ze hier wel.
groetjes
 
Helemaal goed hoor, dat voorbereiden, maar kijk uit dat je niet te 'ingestudeerd' overkomt. Dat kan natuurlijk ook tegen je werken.

En over de NASS: Het is ook een test voor jezelf, of je aanleg hebt om vliegen onder de knie te krijgen binnen de uurtjes voor 100.000 Euro. Hou ook jezelf niet voor de gek. Leer gewoon wat de NLS wil dat jij kent voor je selectie.

Pak of geen pak? Doe wat JIJ prettig vindt. Laat zien wie jij bent en probeer niet een ideale kandidaat uit te hangen.

Ik ging in spijkerbroek en bloesje. Toen ik de NLS binnenstapte voor mijn selectie was dat mijn 1e keer dat ik dat gebouw zag. Had nog nooit van airwork gehoord en had geen NASS-info vooraf, behalve het standaard boekje. Vond het destijds onbegrijpelijke info in een vreemde taal. Moest tijdens mijn interview spontaan mijn antwoorden bedenken en ik denk dat je dan het eerlijkst overkomt.

Kortom, ga erheen als jezelf! Laat zien wat je te bieden hebt en ook dan is het echt te halen!

succes
 
MEE EENS

MEE EENS

Helemaal goed hoor, dat voorbereiden, maar kijk uit dat je niet te 'ingestudeerd' overkomt. Dat kan natuurlijk ook tegen je werken.


Kortom, ga erheen als jezelf! Laat zien wat je te bieden hebt en ook dan is het echt te halen!

Ik ben het 100% met je eens. En ff over het boekje (eerlijk gezegt heb je die niet echt nodig, want alles wordt op dat moment prezies uit gelegt.)

groetjes
 
Helemaal goed hoor, dat voorbereiden, maar kijk uit dat je niet te 'ingestudeerd' overkomt. Dat kan natuurlijk ook tegen je werken.

[...]

Moest tijdens mijn interview spontaan mijn antwoorden bedenken en ik denk dat je dan het eerlijkst overkomt.

Kortom, ga erheen als jezelf! Laat zien wat je te bieden hebt en ook dan is het echt te halen!

Voor sommigen dus niet. Te zenuwachtig, niet de correcte antwoorden ter plekke bedacht, noem maar op.

Jou is het on-the-fly gelukt, mij overigens ook, en dat is mooi voor ons, maar het zou lullig zijn als het je niet haalt omdat je je gewoon niet hebt voorbereid. Tijdens sollicitaties wordt het tegenwoordig zelfs verwacht dat jij weet hoe het spel gaat, vergis je daar niet in.

Spontaan antwoorden bedenken is een bijzonder slecht idee voor sommigen!

En voor sommigen is het ook echt NIET te halen als ze er niet of niet genoeg voorbereid naartoe gaan. Solliciteren is een vak apart, en omdat je slecht in solliciteren bent, betekent dat niet dat je een slechte vlieger zou zijn.

Don't kid yourself, maximaliseer je kansen. Zelfs als je een vlotte babbel hebt, wil dat niet zeggen dat je je overal doorheen kunt lullen. En om je carriere van "geluk" af te laten hangen, da's nie zo slim.
 
..

..

nee, das ook weer waar. Ik bedoel alleen maar dat ik echt nul idee had van wat er komen ging en ik het een prettig gesprekje van 20 min vond.. en de nass was eigenlijk het moment waarop je bedacht wat je moest gaan doen en hoe je het moest doen..

anyway, ieder z'n methode! Ik kan me alleen voorstellen dat de mensen die het interview afnemen de 'op-airwork-voorgekauwde-en allemaal-het-zelfde-antwoord-want-dat-zeiden-de-mensen-die-door-de-selectie-heen-waren' antwoorden nu wel kennen....
 
Back
Top