Ten eerste: hartelijk gefeliciteerd met je jobaanbieding bij CLH !
Ikzelf heb er bijna 7 jaar gevlogen, op de Avro, en ben sinds oktober 2006 aan de slag op de MD11 bij LCAG, maar ik denk dat ik je nog wel een representatief beeld kan geven van wat je kan/mag verwachten.
Ook ik had in 2000 de keuze tussen Avro en CRJ en heb toen heel bewust voor de Avro gekozen. Niet dat ik geen CRJ wilde vliegen, zeker niet, maar wel omdat een Avro type-rating me achteraf eventueel wel een betere kans op een wissel naar het toen-nog-niet failliete Sabena gaf...gelukkig heb ik die overstap niet gedaan !
Of je nu Avro of CRJ kiest maakt eigenlijk niet uit, de stationering is in principe onafhankelijk van het type dat je vliegt. Echter zijn er enkele bases waar er wel Avro´s en geen CRJ´s staan, en vice versa (maar ook dat verandert zich regelmatig...afhankelijk van de wat de "fleet assigners" voorhebben...). Ikzelf was in DUS gebased en dat beviel me goed, enerzijds gezien de reistijd Antwerpen-DUS, anderzijds gezien het feit dat in DUS geen Avro stond, zodat ik me niet druk hoefde te maken over een kamer of wat dan ook in DUS (en dat kan veel geld schelen !). De roosters op de Avro en de CRJ zien er ongeveer hetzelfde uit, waarbij op de Avro gemiddeld iets meer overuren geklopt worden (en da´s altijd leuk meegenomen, financieel gezien toch...). De meeste destinations worden door beide types aangevlogen, echter blijven London City en Florence enkel voor de Avro gereserveerd (STOL-eigenschappen van deze kist). De sfeer en collegialiteit is op beide vloten ongeveer hetzelfde, meen ik toch te mogen zeggen...
De keuze is aan jou, maar ´t allerbelangrijkste is natuurlijk dat je blij mag zijn met je nieuwe baan, ook al zijn er van die "hhmmm- en damn-momenten", CLH is een goede werkgever. Ik had het er best naar m´n zin !
Succes met de keuze en je type-rating, groetjes !