Pro's&con's Avro or CRJ

A

a day I'll fly

Guest
Beste CityLiners!!
Allereerst hartelijk dank voor alle info die op dit board te vinden is. Heeft me erg geholpen om DE baan te krijgen!

Vraagje: Wat is jullie idee over het vliegen op de Avro of CRJ. Wat zijn zo de voordelen van het vliegen van Avro boven CRJ vice versa? Welke basis hebben beide toestellen? Hebben deze toestellen elk hun eigen specifieke bestemmingen?

Cheers,
A day
 
Ten eerste: hartelijk gefeliciteerd met je jobaanbieding bij CLH !

Ikzelf heb er bijna 7 jaar gevlogen, op de Avro, en ben sinds oktober 2006 aan de slag op de MD11 bij LCAG, maar ik denk dat ik je nog wel een representatief beeld kan geven van wat je kan/mag verwachten.

Ook ik had in 2000 de keuze tussen Avro en CRJ en heb toen heel bewust voor de Avro gekozen. Niet dat ik geen CRJ wilde vliegen, zeker niet, maar wel omdat een Avro type-rating me achteraf eventueel wel een betere kans op een wissel naar het toen-nog-niet failliete Sabena gaf...gelukkig heb ik die overstap niet gedaan !

Of je nu Avro of CRJ kiest maakt eigenlijk niet uit, de stationering is in principe onafhankelijk van het type dat je vliegt. Echter zijn er enkele bases waar er wel Avro´s en geen CRJ´s staan, en vice versa (maar ook dat verandert zich regelmatig...afhankelijk van de wat de "fleet assigners" voorhebben...). Ikzelf was in DUS gebased en dat beviel me goed, enerzijds gezien de reistijd Antwerpen-DUS, anderzijds gezien het feit dat in DUS geen Avro stond, zodat ik me niet druk hoefde te maken over een kamer of wat dan ook in DUS (en dat kan veel geld schelen !). De roosters op de Avro en de CRJ zien er ongeveer hetzelfde uit, waarbij op de Avro gemiddeld iets meer overuren geklopt worden (en da´s altijd leuk meegenomen, financieel gezien toch...). De meeste destinations worden door beide types aangevlogen, echter blijven London City en Florence enkel voor de Avro gereserveerd (STOL-eigenschappen van deze kist). De sfeer en collegialiteit is op beide vloten ongeveer hetzelfde, meen ik toch te mogen zeggen...

De keuze is aan jou, maar ´t allerbelangrijkste is natuurlijk dat je blij mag zijn met je nieuwe baan, ook al zijn er van die "hhmmm- en damn-momenten", CLH is een goede werkgever. Ik had het er best naar m´n zin !

Succes met de keuze en je type-rating, groetjes !
 
Proficiat!

Als ik eerlijk ben, zou ik eerder naar de CRJ gaan als naar de AVRO, alleen vanwege de diversiteit. De Avro heeft een stuk minder destinations als de CRJ, de CRJ- vloot is ook 3x zo groot.

Alle nieuwkomers worden momenteel in MUC gebased, en momenteel ziet het er naaruit dat er in DUS het komende jaar weinig tot geen CLH kisten zijn.

Wanneer ga je beginnen??

Groeten!
 
Waarom heeft de AVRO een weerradar in z'n staart?

Om het weerfront dat 'm inhaalt te kunnen detecteren!!!:grijns:

Nee...das lullig.
Ik kon vorig jaar trouwens kiezen en heb bewust voor de CRJ gekozen. Om eerlijk te zijn puur omdat ik het een geile kist vind om te zien. Zowel AVRO als CRJ Leute komen in München terecht, dus daarom hoef je 't niet af te wegen. Routes zijn inderdaad gevarieerder op de CRJ. Qua uren per maand is het ook nagenoeg gelijk volgens mij. Praktische overweging....de AVRO is wat ruimer. Plus je kan bij dat ding kennelijk de landing niet vernaggelen....

Gefeliciteerd trouwens!! Stromen weer wat NLers binnnen...

gr.
Slim
 
vlieg niet bij CLH maar vlieg wel op Avro .. echt een leuk vliegertje .. klimt helaas niet maar voor de rest is het heel aangenaam vliegen .. kan niet vergelijken met de CRJ, daar heb ik geen ervaring mee
 
Gefeliciflapstaart, op een dag vlieg ik snel bij clh weg...ik zou voor de crj gaan. Kabinepersoneel is in de regel een stuk aantrekkelijker.
 
Back
Top