KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Jammer Nielzzzo en Berry42. Berry42; waarom vonden ze je te jong?

ja dat vraag ik me dus ook af vanavond belt die meneer Droog me nog even voor verdere uitleg....
vind het trouwens wel een zwakke reden.... als je echt te jong zou zijn qua innerlijk enzo hoor je er bij PO2 al uit te vliegen. (lijkt mij logisch)
Ik post het wel even zal tegen 9 uur zijn vanavond.

groetjes!!
 
Goh, echt jammer om te horen dat jullie niet door zijn zeg! Ik hoop dat jullie bij de volgende school wel succes hebben!

Zelf moet ik de 17e... Wel spannend!
 
COVA uitslag: positief! Ben net als John ingedeeld in klas 8-1. Nu de medische keuring nog... (wat opzich geen probleem zou moeten zijn :)).

Niels en Berry: jammer dat jullie niet door zijn. Al een idee bij welke andere school jij je evt. gaat aanmelden Niels?

Gefeliciteerd met jou uitslag!

Ik weet nog niet zeker waar ik me nu ga aanmelden, dat moet ik nog even bedenken. Ik ga nu weer even alle scholen op een rijtje zetten met goeie/slechte punten, en een nieuwe keuze maken.
Ik vind het trouwens wel een beetje raar om in de laatste ronde afgekeurt te worden op je leeftijd, in PO2 werden ook al kandidaten om die reden naar huis gestuurt, en toch heb ik die ronde wel gehaald.
 
Ik ben helaas ook afgekeurd door de COVA. :( Ik heb me nu al aangemeld bij Stella Aviation omdat ze daar meteen vroegen of ik wilde komen (na een telefoontje over informatie) Ik krijg morgen dat boekje over die frasca weer en woensdag dan meteen de simulatortest met een gesprek er achteraan.

Ze vonden het een beetje flauw dat ik en meerdere mensen werden afgekeurd met de reden dat ze te jong waren. Dat weten ze in het begin van de selectie toch ook....... ???? Het is extra zuur om in de laatste fase eruit te worden geknikkerd met die reden.

Maar goed ik ga me volledig concentreren voor aanstaande woensdag.
En de KLS voorlopig even uit me hoofd zetten.


Erg jammer dat je afgekeurt bent. Nu mijn vraag: waarom ga je gelijk op de Stella af? Omdat zij jou willen?
Lijkt mij beter om eerst even rond te kijken en niet gelijk de eerste de beste te pakken, ook al heb je een tegenslag gehad!
 
nu kwam het er op neer dat ik dus te jong ben en dat ik vlucht D van de GVSS niet zo goed had gedaan?? wtf dan hadden ze me toch bij de GVSS moeten afkeuren??? ik snap het allemaal niet meer. Ik heb liever dat ze zeggen van sorry we mogen je niet en we kunnen wel betere mensen vinden dan dit soort slappe excuses.... :S zoals niels al zei bij PO2 werden er ook mensen afgekeurd om die reden. En dat was een psycholoog...... en dat waren mensen met vliegervaring......

Maar goed ik ga me er niet eens meer druk om maken:)
Ik ga nu vol voor Stella Aviation
Daar heb ik nu in ieder geval het gevoel dat ze echt mensen zoeken.
 
@Berry, de COVA was ook een gesprek met een gezagsvoerder en een psycholoog/gedragscoördinator ;)

Maar goed, ik heb net ook een nadere toelichting gekregen over waarom ik was afgekeurd. Het heeft vooral te maken met dat men mij, net als Berry, nog te jong vind. Ze zagen al wel ontwikkeling, en mijn interesse en motivatie vonden ze erg goed. Maar het was beter als ik mij over een paar jaar nog eens aanmelde, dit kreeg ik ook als advies mee. Mij werd aangeraden om in tussentijd zeker in de luchtvaart door te gaan, of mij misschien bij een andere school aan te melden. Ze vonden dat ik nog niet ver genoeg was ontwikkeld met onder andere sturend vermogen en werkdruk, maar ze zagen wel vooruitgang. Ik ga 20 oktober eerst maar eens naar die open dagen van luchtvaartscholen bij schiphol, en dan zal ik daarna maar eens een nieuw masterplan voor mijn leventje bedenken. Één ding dat ik al weer voor dat masterplan, is dat het vleugels zal hebben!
 
Berry, ik snap dat je teleurgesteld ben maar ze wijzen je niet af om je te pesten! Als je vlucht D minder goed hebt gedaan betekend dat nog niet dat je afgewezen moet worden, als jij dit goed kan verklaren en kan compenseren kon je alsnog aangenomen worden! De KLS zoekt zeker mensen want, de klm heeft piloten nodig en herriner je dat de KLS ook geld aan jou verdiend. Als ze denken dat jij de opleiding niet aan kan is dat een bescherming voor jezelf en voor hun eigen naam. Wees blij dat ze je niet afwezen bij PO2, je hebt nu de gvss mogen ervaren en als je afgewezen zou zijn bij PO2 zou dat moeilijker te verdedigen zijn bij een andere vliegschool dan afgewezen zijn bij de COVA. Tevens dacht ik dat meneer Droog ook een pyscholoog is.

Ik bedoel dit zeker niet aanvallend maar je hoeft de KLS niet gelijk aftevallen!

Groetjes
 
dat zou misschien wel kunnen.
en tuurlijk ben ik ook wel blij dat ik door PO2 ben gekomen...
en zelfs door de GVSS.
ik heb het geprobeerd te verdedigen in vlucht D ;)
maarja ik maakte een foutje en deed vervolgens eerst de andere dingen en corrigeerde daarna mijn fout (dat is als het goed is ook te zien geweest in de simulator) de volgende 2 vluchten (E&F) gingen wel weer goed. Het is dus wel een beetje zwak om dat meteen ook als argument er in te gooien. Er werd eigenlijk gezegd "jah we hebben je uitgenodigd om te kijken wie je nou was."
Dan had ik zoiets van keur me dan meteen af bij de GVSS ofzo.
nu is het wel een stuk makkelijker om het bij andere vliegscholen te gaan proberen.

Al met al ik heb zoiets van ok als jullie me niet willen hebben kan ik daar mee leven maar ze moeten niet naar redenen gaan zoeken. Zeg dan van ja sorry we nemen je niet aan omdat je niet goed overkomt.....

maarjah einde discussie;) het leven gaat verder en ik ga dat boekje van stella morgen maar eens bestuderen, want over 5 dagen moet ik er al naartoe.

look to the future, forget the past..:)
 
Als ze jou echt niet wilden hebben was je inderdaad al bij PO2 of de GVSS afgevallen, wat dus niet het geval is. Jij was een twijfelgeval en daarom de COVA jou eerst zelf spreken en kijken of je de twijfel weg kan nemen.
Zij zullen ook echt niet een reden zoeken om van jou af te komen, dan hadden ze dit dus al eerder gedaan. Waarschijnlijk bleek bij PO2/GVSS al dat je 'jong' was, maar vonden ze dit nog niet de reden om je af te laten vallen. Door een half uur met jou persoonlijk te spreken, kan je erg veel te weten komen. Ga er dus niet om zitten kniezen, maar doe er wat mee! In ieder geval, succes!
 
Ik ga nu vol voor Stella Aviation
Daar heb ik nu in ieder geval het gevoel dat ze echt mensen zoeken.

WAKE UP DUDE!!!
Stella is net als iedere andere vliegschool geen liefdadigheids instelling. Het gaat om JOUW toekomst, en niet om die van de school. Zoek de beste er uit, lees misschien even dit topic door.. En misschien is het in jouw geval ook verstandig om eerst een andere studie te gaan doen die je interessant lijkt, om je daarna alsnog aan te melden bij een vliegschool.
Na het lezen van je posts heb ik namelijk niet het idee dat de COVA je zonder reden heeft afgekeud...
 
Hey Berry, hoe oud ben jij dan precies. wanneer wordt je 18? Ik heb de 17e oktober de cova en ik ben ook nog maar 17? En weet je het toevallig ook van Nielzz?
 
@ Berry,

Het is allemaal natuurlijk niet leuk dat je bent afgewezen in de laatste fase bij de KLS, maar dat is geen reden om plotseling te kiezen voor Stella. Op dit board lees ik veel kritiek op Stella, zoals in dat topic die zweuvert aangeeft.

Als ik jou was, zou ik een lijstje maken van vliegscholen met negatieve en positieve punten. Aan de hand hiervan kun je, mijns inziens, een betere keuze maken in plaats van vlug naar Stella gaan, omdat ze veel mensen nodig hebben.

Succes!

PH-1296
 
@ Berry,

Het is allemaal natuurlijk niet leuk dat je bent afgewezen in de laatste fase bij de KLS, maar dat is geen reden om plotseling te kiezen voor Stella. Op dit board lees ik veel kritiek op Stella, zoals in dat topic die zweuvert aangeeft.

Als ik jou was, zou ik een lijstje maken van vliegscholen met negatieve en positieve punten. Aan de hand hiervan kun je, mijns inziens, een betere keuze maken in plaats van vlug naar Stella gaan, omdat ze veel mensen nodig hebben.

Succes!

PH-1296


Ik heb die topic gelezen en er zijn wat gemengde dingen die daarin staan....
aan de ene kant wel wat positieve verhalen en de andere negatieve....
zowiezo wil ik graag alles zwart op wit met een krabbel van die directeur eronder en mijn krabbel....
voor de rest heb ik natuurlijk daarvoor al veel geïnformeerd over Stella en ik vond nou niet echt dat ze de slechste waren. Wel heb ik nog een aantal vragen die ik woensdag ga stellen en die ik ook zwart op wit wil hebben.... en ik betaal niks voordat ik dat papiertje heb met alle dingen die mij zijn beloofd met de krabbels...

Ik zie het allemaal wel
 
Hey gezellig! Ik moet ook die dag. Hoe laat moet je? Ik sta ingedeeld om 14:00u

tot dan!

Ik moet één uur! Misschien kom ik je idd wel tegen ook al kun je na ongeveer een half uurtje al weer weg. Succes nog ff met de voorbereidingen, gegroet
 
Ik moet één uur! Misschien kom ik je idd wel tegen ook al kun je na ongeveer een half uurtje al weer weg. Succes nog ff met de voorbereidingen, gegroet

Dat half uurtje hangt er van af hoe interesant ze je vinden. Als jullie meer te bespreken hebben, kan dit best drie kwartier of een uur worden (niet dat je uit de tijd kan afleiden of je het hebt gehaald of niet). En als SilencerNL om twee uur zijn gesprek heeft, moet hij er dus om kwart voor twee zijn, best een grote kans dat jullie elkaar tegen komen dus. ;)
 
De kans is best aanwezig ja maar het zegt niks. De jongen voor mij bij de COVA was met 10 minuutjes alweer weg en ikzelf ook :D. Maar in ieder geval suc6 en wees gewoon jezelf.
 
10 minuten:1855:. Hadden ze zeker geen zin in gesprekken die dag :p:.
Bij mij duurde het ongeveer 30 min. waarop de oud-gezagvoerder zei dat hij wel genoeg had gehoord en dat hij nog ergens anders een afspraak had...
Hierop vertelde ik nog snel even over mijn vliegervaring van de dag ervoor :rt:.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top