KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Airline pilot & management...ik zit nu in het 2e jaar en hoef nog maar een half jaar op de Hanzehogeschool door te brengen. We zijn ergens in april klaar dan en kunnen (bijna) direct doorstromen naar de KLS.
 
Sorry voor de late reactie,

Echt tof allemaal die blogjes, ga ik eens even bekijken!
Wie nog meer?

Als mijn tijd een beetje komt, wil ik ook beginnen met het bijhouden van een blog!
Het is toch wel iets bijzonders, de stappen tot aan het 'piloot zijn '
 
Ik heb een map gekregen van het JBI en vond het echt ontzettend duidelijk allemaal. Het examen is ook niet echt moeilijk. Maar houd er wel rekening mee dat er ook een stukje kansrekenen bij komt kijken (dit is geen onderdeel van wiskunde B toch?). Ik had het via die map ook kunnen halen door zelfstudie. Eindcijfer was een 9 en bij de tussentijdse had ik een 8,5.
Ik heb gisteren die natuurkundeboeken 2e hands gehaald en vond het er duidelijk uit zien (even snel doorgelezen).
 
Die krijg (je moet er wel voor betalen) je als je de cursus zelf volgt. Ik las het ook net op de website van hen.
Hetgeen je moet weten voor het examen staat op www.ccvn.nl (dit wordt beheerd door het JBI) ergens in een pdf-bestand in het wiskundegedeelte.
 
Ik heb een map gekregen van het JBI en vond het echt ontzettend duidelijk allemaal. Het examen is ook niet echt moeilijk. Maar houd er wel rekening mee dat er ook een stukje kansrekenen bij komt kijken (dit is geen onderdeel van wiskunde B toch?). Ik had het via die map ook kunnen halen door zelfstudie. Eindcijfer was een 9 en bij de tussentijdse had ik een 8,5.
Ik heb gisteren die natuurkundeboeken 2e hands gehaald en vond het er duidelijk uit zien (even snel doorgelezen).


kansberekening krijg je bij wiskunde B1 helemaal (dus op het CE(wi B1 van de middelbare) en bij wiskunde B12 krijg je het ook maar ze gaan er niet zo diep op in en je krijgt het niet op je CE(wi B1,2) dan. Kansberekening zit er inderdaad dus in;)
 
Bij B1,2 krijg je net zo veel kansberekening als bij B1. Het is relatief echter wel weer minder aangezien er gewoon meer stof is bij B12. Er wordt even diep op ingegaan (op de middelbare in ieder geval).
 
Ok! Onze havo-cursus liep in het begin samen met de cursus wiskunde A1(-2) op vwo-niveau en toen kwam het kansrekenen echt aan bod. Vandaar dat ik dacht dat kansrekenen niet bij wiskunde B hoorde.
 
Bij B1,2 krijg je net zo veel kansberekening als bij B1. Het is relatief echter wel weer minder aangezien er gewoon meer stof is bij B12. Er wordt even diep op ingegaan (op de middelbare in ieder geval).

Bij wiskunde B1 krijg je kansberekenen ook op je Centraal schriftelijk examen
en krijg je uitleg over kanstabellen en dat soort dingen.
Bij wiskunde B1,2 krijg je geen kansberekenen op je Centraal schriftelijk examen.

Dus bij wiskunde B1 gaan ze er wel iets dieper op in ;)

maar het maakt niet uit je hebt het toch niet nodig voor je opleiding dat kansberekenen (volgens mij) :D :)
 
Bij wiskunde B1,2 krijg je geen kansberekenen op je Centraal schriftelijk examen.

Voor Havo heb je inderdaad gelijk. Voor VWO (waarover ik dacht dat de vraag ging) geldt dit echter niet.
Aangezien ik zelf Vwo heb gedaan dacht ik meteen dat het hierover ging. Mijn excuses voor deze vergissing en ik bedoelde het niet om foutieve informatie te verspreiden. Een misverstand is echter zo ontstaan.

Dit los van het feit dat je natuurlijk met B1 en HAVO (hier zit wel kansberekening bij) ook gewoon mag beginnen bij een vliegschool ;)
 
Voor Havo heb je inderdaad gelijk. Voor VWO (waarover ik dacht dat de vraag ging) geldt dit echter niet.
Aangezien ik zelf Vwo heb gedaan dacht ik meteen dat het hierover ging. Mijn excuses voor deze vergissing en ik bedoelde het niet om foutieve informatie te verspreiden. Een misverstand is echter zo ontstaan.

Dit los van het feit dat je natuurlijk met B1 en HAVO (hier zit wel kansberekening bij) ook gewoon mag beginnen bij een vliegschool ;)



haha dan heb je dnek ik gelijk ik praat inderdaad over HAVO ;) ook een foutje van mij, als ik VWO over het hoofd heb gezien. ik weet niet of je kansberekenen krijgt bij WiB12 op je centraal (VWO hebben we het dan over)

maar goed dan is alles weer duidelijk haha
 
@ Nielzzzo, hoe was je gesprek verlopen (zie op je weblog dat je hem 10 okt. had). Morgen de uitslag neem ik aan?
 
@ Nielzzzo, hoe was je gesprek verlopen (zie op je weblog dat je hem 10 okt. had). Morgen de uitslag neem ik aan?
Ik ben helaas afgekeurt door de COVA. :( Ik denk dat ik straks nog wel even ga bellen om te vragen waarom.
Nu denk ik dat ik me bij een andere luchtvaart school ga aanmelden (of misschien over 4 jaar opnieuw bij de KLS proberen), en als het daar ook niet lukt zal ik een nieuw levensplan moeten bedenken...
 
Ik ben helaas ook afgekeurd door de COVA. :( Ik heb me nu al aangemeld bij Stella Aviation omdat ze daar meteen vroegen of ik wilde komen (na een telefoontje over informatie) Ik krijg morgen dat boekje over die frasca weer en woensdag dan meteen de simulatortest met een gesprek er achteraan.

Ze vonden het een beetje flauw dat ik en meerdere mensen werden afgekeurd met de reden dat ze te jong waren. Dat weten ze in het begin van de selectie toch ook....... ???? Het is extra zuur om in de laatste fase eruit te worden geknikkerd met die reden.

Maar goed ik ga me volledig concentreren voor aanstaande woensdag.
En de KLS voorlopig even uit me hoofd zetten.
 
COVA uitslag: positief! Ben net als John ingedeeld in klas 8-1. Nu de medische keuring nog... (wat opzich geen probleem zou moeten zijn :)).

Niels en Berry: jammer dat jullie niet door zijn. Al een idee bij welke andere school jij je evt. gaat aanmelden Niels?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top