"
Vind het zeer egoïstisch wat je nu aan het doen bent. De selectie, en met name de GVSS is een test waarvoor je zonder voorkennis moet gaan vliegen of je er aanleg voor hebt. Als jij nu alle aantekeningen en wetenswaadigheden doorspeelt, worden er straks mensen toegelaten op de school, die misschien de theorie wel kunnen halen, maar in Amerika eruit gekickt worden, omdat ze NIET KUNNEN VLIEGEN.
Jij hebt daar de selectie gedaan, en vind dat je respect moet hebben voor hetgeen de school aan selectie op de kandidaten laat ondergaan, jij hebt dan absoluut niet de rechten om dergelijke belangrijke informatie door te spelen.
Een eventuele herziening van de keuze van de COVA is nu absoluut niet meer mogelijk, beetje jammer niet? Want als jij ze er alsnog van kan overtuigen kun je alsnog beginnen, maar die mogelijkheid heb je nu geheel in het water gegooid.
Jij bent de KLS niet waard!
...jammer
PrimAir
Wat een gelul PRIMAIR.... Je moet niet denken dat je er met het GVSS bent.
Ken genoeg KLSers die er tijdens de praktijk uitgeschopt zijn. En oeps het garantiefonds keerde ook niet uit....
Als je effe goed googled weet je precies hoe de GVSS eruit ziet.Hij is namelijk precies hetzelfde als de simgrading die je bij de NLS tijdens de theorie doet.
Hoe heten ze ook alweer..... B patroon, C patroon, B/C patroon.
Ik kan ze nu nog bijna uit mijn hoofd tekenen met de tijden erbij....
recht uit 1 minuut, bocht over links 270 graden, hierbij geld 3 graden per seconde oftewel rate 1, vertragen naar.....knopen 1 minuut rechtdoor, bocht over rechts 450 graden......
De volgende is klimmen en dalen op tijd
En daarna een combinatie van de 2 patronen
Het zijn trouwens prima oefeningen om je skills bij te houden. aflevelen en uitrollen tegelijk etc......
Als je echt denkt dat je door die patronen te kennen beter voor de dag komt moet ik je terleurstellen. Misschien gaat het juist wel slechter.
Ze kijken namelijk tijdens een grading naar je leercurve. Oftewel als jij de eerste sessie aced....dan is het daarna wel moeilijker om een steile leercurve te laten zien.
Ik denk dat jij en anderen nog een heleboel te leren hebben. Onder andere dat jij later als je met je grote bek bent afgewezen bij de KLM. Ook informatie zal willen over een te volgen selectie / simgrading.
Hier zelfs misschien een training voor gaat doen bij schellinger?????
En als je eens even hier door de veschillende forums gaat zoeken je genoeg topics vind van beroepspiloten zie info vragen over een selectie/grading.
Piloten hebben namelijk de eigenschap dat ze voorbereid willen zijn.
Veel maatschapijen geven trouwens gewoon de info die je nodig hebt tijdens de grading. Ze willen namelijk een piloot zien die is voorbereidt, net zoals hij/zij later in de cockpit zit.
Juist ja voorbereidt op wat kan komen.