KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Thanks voor de info! Die "tip" van koers/tijd en hoogte/tijd is idd erg handig :)

Ik heb gisteren het blauwe boekje in de bus gekregen en opzich valt de inhoud me heel erg mee. Ik kan me echter goed voorstellen dat het in de frasca wel erg pittig gaat worden..

Iedereen veel succes en enjoy the weekend:biertje:

Groeten
 
...Ik heb gisteren het blauwe boekje in de bus gekregen en opzich valt de inhoud me heel erg mee...

Dat dachten wij dus ook allemaal. Theorie valt opzich ook wel mee, maar om het vervolgens in de praktijk te brengen valt vies tegen!

Anyway, good luck! :biertje:
 
Ben nu een beetje een beetje fanatiek aan het MS Flight-simmen geslagen. Als je de lessen volgt leer je best veel van het vliegen, en tevens het multitasken met je 'controls' en 'instruments'. Hoor van veel mensen dat je je niet goed voor kunt bereiden op de GVSS, maar heb het idee dat je met je gevorderde vlieglessen best wel goed kunt voorbereiden op het multitasken tijdens de GVSS. Iemand hier ervaring mee?

PS. Al bericht ontvangen Appel22?
 
Nee, helaas nog geen bericht...
Wordt pas dinsdag omdat de post hier op maandag niet komt :snore:

Als ik het weet laat ik het hier zo snel mogelijk horen :airforce:

Groetjes :rt:

Succes met wachten! Ik ga vanavond naar Eelde voor de GVSS... heb er veel zin in!!!


Laterz, en tot volgende week!
 
.........

Ik heb dus van tevoren geoefend met een heel goed IQ-test-boek. Dit heeft echt wel geholpen met vele vragen. Je krijgt er geen beter IQ door, maar je inzicht wordt wel vele malen vergroot/teruggehaald, vond ik zelf dan.
PM maar voor vragen over dat boek ofzo!

P.s. Sorry voor dubbele post!



Devillish, wat is dit voor een boek dat je hebt gelezen/gedaan?
 
Devillish, wat is dit voor een boek dat je hebt gelezen/gedaan?

Het boek:
Verbeter uw IQ - Harald Havas

De titel van het boek is alleen een beetje misleidend. Ik denk niet echt dat je IQ erdoor verbeterd wordt, maar het inzicht in de (soort) vragen wordt er wel degelijk door vergroot!
Een korte recensie van het boek: :yeehaa:


Ik zocht dus naar een boek om bepaalde vaardigheden voor PO1 te oefenen. Bij bol.com kwam ik dit boek tegen en het bleek dus een goede koop. Het boek telt een paar honderd bladzijden, opgebouwd uit verschillende modules.
Eerst heb je een inleiding, met daarna vijf verschillende modules:
- Rekenkundig denken
- Taalkundig denken
- Logisch denken
- Ruimtelijk denken
- Nog zoiets (heb het boek uitgeleend)
(- Met aan het eind als extra een persoonlijkheidstest (EQ))

Het voordeel van dit boek is dat elke onderdeel uit véél verschillende soorten opdrachten bestaat (heel anders dan de testen die je op internet tegenkomt, die zijn vaak wat eentonig). Deze opdrachten verschillen in drie moeilijkheidsgraden. Achteraan elke module is een soort van 'examen', met daarachter weer alle antwoorden van de gehele module. Deze antwoorden worden niet klakkeloos weergeven, je krijgt er ook uitleg bij.

Door hier en daar wat testen te maken (op TIJD!!), heb ik echt het gevoel dat mijn inzicht in de soort vraagstelling en beredenering vergroot is.
Er zullen ongetwijfeld meer van dit soort boeken zijn, maar deze was in ieder geval zo goed als compleet. Duidelijk, erg variërend, veel lesstof en een goede uitleg.

Naast het boek heb ik nog wat rekensommetjes geoefend. Dit is ook erg aan te raden. Je moet een beetje snelheid krijgen in sommetjes als 0,0039 x 0.0039. Als je dit soort sommen vaak genoeg oefent, gaat het rekengedeelte je wel gemakkelijk af. Vergeet de staartdelingen niet! :1855:
Daarnaast heb je nog een technisch inzicht gedeelte. Hiervoor kan je opzich niet oefenen of leren. Als je genoeg hebt opgelet bij natuurkunde, moet dit echt wel 'peanuts' zijn. Het is echt de basis van natuurkunde, meer logisch beredeneren.

Succes!:stapelge:
 
Joehoe, ik heb zojuist PO1 behaald in Den Haag. 43 puntjes dus dat ging wel goed dacht ik zo. Momenteel m'n afspraak voor PO2 op 3 mei in Den Haag.

Wie nog meer???

Van mijn groep (6 personen) heeft iedereen PO1 gehaald!! Succes iedereen
 
43 punten is vrij veel, netjes gedaan en gefeliciteerd! Voor welke klas ga je?

Ben nu nog bezig met een HBO-opleiding en verwacht daarmee in december 2007 klaar mee te zijn. Als ik de selectie haal, dan gaat mijn voorkeur uit naar de klas van feb 2008 (08-01). Maar voor die zekerheid is het natuurlijk nog te vroeg.....

Zijn er ook al mensen die op een plekje 'mikken' in deze KLS klas?
 
Joehoe, ik heb zojuist PO1 behaald in Den Haag. 43 puntjes dus dat ging wel goed dacht ik zo.

Gefeliciteerd en goed gedaan Chucky. 43 Punten is inderdaad heel erg netjes :)

Alvast veel succes op 3 mei!

(Ik "mik" op de eerst volgende klas na de zomer met een vrije plek :rt: )

Groeten
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top