KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Hey super man!

Ik moet er dinsdag heen. wel veel zin in!
Maar kan je wat meer vertellen hoe de dagen daar eruit zien?
 
Moet je komende dinsdag? Zal wel met pasen te maken hebben dan, aangezien GVSS volgens mij altijd op maandag begint.
Zoek trouwens gewoon even de fora rond op de GVSS. Ik heb volgens mij ondertussen al 10x verteld hoe deze dagen er uit zien. Je komt op de school aan, gaat vliegen (45 min), komt op adem (tijd hangt af van wanneer je je volgende briefing hebt), krijgt weer een briefing (15 min), gaat leren (hangt weer af van wanneer je moet vliegen, reken op minimaal 60 min), gaat vliegen (45 min) komt weer op adem en dan krijg je weer een briefing voor de volgende dag. Uiteindelijk ben je echt gewoon de volledige dag op school. Je zal om het vliegen heen zowel de tijd om op adem te komen nodig hebben, als de tijd om te leren voor je eerstvolgende vlucht. Als je eenmaal weer in het hotel bent, kan je gezellig met z'n allen iets gaan eten, vluchten bespreken en de nodige ontspanning krijgen. Ik zou persoonlijk gewoon in De Braak gaan zitten, tenzij je echt in Eelde zelf woont. Als je eenmaal klaar bent op de KLS wil je gewoon niet anders dan even rustig zitten en wel zo snel mogelijk.
Ga dus gewoon nog even op zoek, bijvoorbeeld in het eerste deel van het KLS selectie topic. Daar vind je genoeg info. 'GVSS' intypen in de zoekmachine doet wonderen...
 
Yup, maar voor PO1 krijg je alleen vijf testen die overeenkomen met een IQ-test...

Dus ff oefenen om weer vertrouwd te raken met rekenvaardigheid enzo.
 
Last edited:
net weer terug van de gvss, wat is dat een weekje hard werken zeg poeh,
het was wel een hele leuke gezellige en leerzame week, heb er veel aan gehad

morgen of maandag uitslag, ik zou echt niet weten of het wel of niet goed is ik hoop uiteraard het beste !

anderen allemaal veel suc6

groetjes :rt:
 
Goed omschreven....erg druk en vermoeiend, maar ook echt wel gezellig en goede sfeer!!!
Heb je een beetje een goed gevoel over de GVSS? Hoe gingen je vluchten/commentaar/'feelings' ?
Gevoel zegt meestal een hoop!
We horen zsm!

P.s. Jij ging nog voor de mei-klas toch neem ik aan?
 
Yup, maar voor PO1 krijg je alleen vijf testen die overeenkomen met een IQ-test...

Dus ff oefenen om weer vertrouwd te raken met rekenvaardigheid enzo.


Ja klopt, het zijn 'maar' vijf testen. Op zich niet moeilijk, maar het gaat er niet echt om OF je het haalt, maar HOE je het haalt!!!
Een hoge score helpt echt bij het eindcijfer van je PO1.

De testen zijn opzich niet moeilijk, maar het gaat echt meer om de tijd! Er zijn opzich weinig mensen die het niet halen, maar het gaat dus om de eindscore. Hoe hoger, hoe beter!

Ik heb dus van tevoren geoefend met een heel goed IQ-test-boek. Dit heeft echt wel geholpen met vele vragen. Je krijgt er geen beter IQ door, maar je inzicht wordt wel vele malen vergroot/teruggehaald, vond ik zelf dan.
PM maar voor vragen over dat boek ofzo!

P.s. Sorry voor dubbele post!
 
Goed omschreven....erg druk en vermoeiend, maar ook echt wel gezellig en goede sfeer!!!
Heb je een beetje een goed gevoel over de GVSS? Hoe gingen je vluchten/commentaar/'feelings' ?
Gevoel zegt meestal een hoop!
We horen zsm!

P.s. Jij ging nog voor de mei-klas toch neem ik aan?

hm m'n gevoel is er niet zo heel erg goed, ging niet zo als ik graag gewild had laat ik het zo zeggen :) ben benieuwd naar de uitslag.

Maar nee ik ben niet voor de mei klas, zou wel leuk zijn maar in mei moet ik nog examen doen om mijn havo diploma binnen te slepen :biertje:
 
hm m'n gevoel is er niet zo heel erg goed, ging niet zo als ik graag gewild had laat ik het zo zeggen ben benieuwd naar de uitslag.

Ik hoop voor je dat je door bent!

Even een vraag voor iedereen die het GVSS gedaan heeft: Wat vonden jullie het lastigst aan het GVSS??

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het GVSS ervaren hebben, zelf mag ik namelijk over een paar weken.:)

Groeten
 
Het lastigst? Moeilijke vraag... :kerst:
Ten eerste, zoals je wel vaker heb kunnen lezen, was de week gewoon zenuwslopend en vermoeiend, maar toch ook wel erg leuk (achteraf)!

Je moet goed kunnen multitasken, RUSTIG blijven en je goed voorbereiden op elke vlucht (ook in een korte tijd).
De lunch naar binnen krijgen was soms ook wel lastig hoor!

Toch een pluspunt: telkens als ik IN de frasca zat, voelde ik mij al op m'n gemak en ging het wel lekker. Gelukkig wordt de ruimte goed voorzien van frisse lucht :passed:

Na het introfilmpje beginnen de kriebels al, die het ergst zijn als je weet dat je elk moment opgehaal kan worden voor de test. :airforce:

Succes!
 
Ik hoop voor je dat je door bent!

Even een vraag voor iedereen die het GVSS gedaan heeft: Wat vonden jullie het lastigst aan het GVSS??

Ik ben erg benieuwd hoe jullie het GVSS ervaren hebben, zelf mag ik namelijk over een paar weken.:)

Groeten

moeilijkste is om die frasca precies op het plekje te houden zoals op het papier staat, alles op het juiste tijdstip doen en alles in de gaten houden, de combi van alles tegelijk is het moeilijkste en hoe meer vluchten je maakt hoe zwaarder het wordt.
 
Koers/tijd: elke halve minuut moet je koers een kwartslag zijn gedraaid (90 graden)
Hoogte/tijd: elke halve minuut moet je hoogtemeter een kwartslag zijn gedraaid (250ft)

Toen ik het eenmaal doorhad, was het erg gemakkelijk aanpassen.
Ik had bij de daling alleen nog wel eens last van het verkeerd om power toe-/afnemen, erg lullig... Maar, het gaat meer om de correcties die je maakt, een foutje (zoals bijv. verkeerd om gas toenemen/afnemen bij hoogteverschil in daling) zullen ze niet heel erg vinden dacht ik zo!
 
Ik vond het toch het meest lastig om m'n ontbijt naar binnen te krijgen in Resort de Braak.

Dat IQ-boek heb je als het goed is door een tip van mij gekregen Devilish_Smile..;) Cynthia->Sanne->FL13;)
 
Ik vond het toch het meest lastig om m'n ontbijt naar binnen te krijgen in Resort de Braak.

Dat IQ-boek heb je als het goed is door een tip van mij gekregen Devilish_Smile..;) Cynthia->Sanne->FL13;)

ja idd het is niet het ontbijt wat je verwacht in zo'n hotel te krijgen :p
achja scheelt dat het 3 ochtenden is dat valt nog vol te houden xD
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top