KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Goeieavond,

als ik mij als nieuweling meteen in de statistiek mag mengen:
volgens mij valt 15% van de 100 starters af bij de COVA
wat dan weer 50% is van de 30 die nog over zijn.

en meteen een vraag; heb maandag 2e fase = levensbeschrijving.
Moet dat nou een verhaal of meer een puntsgewijze opsomming zijn.
 
Don't thank me, thank the letter they send you. Staat geloof ik ook in dat ze een mooi verhaaltje van je verwachten (of dat was de brief die je bij voor de gvss krijgt, ben het even kwijt).
 
Wat voor opdracht heb je gekregen? Hetgeen wat je verwachtte of iets anders?
Er komen die dag 4 onderdelen aan bod (eerste 3 moet je zelf wat doen)

- Een aantal vragenlijsten (totaal zo'n 400 vragen) hierbij kijken ze naar je persoonlijkheid (eige antwoorden geven en niet de mooie jongen uithangen :p)
- Interview (gaat over jezelf, en ze gaan in op je rapporten en levensbeschrijving, het is handig als je zelf ook wat gaat vertellen zodat je het gesprek kan sturen in waar jij goed over kan vertellen en wat de positieve kant van jezelf laat zien en niet steeds stiltes laat vallen wanneer de psycholoog weer de kans krijgt vervelende vraagjes te stellen :p)
- De groepsopdracht (dit was een eiland waar je allemaal accomedaties op moest plaatsen !)
- Eindresultaat (bespreking van resultaat en je krijgt gelijk te horen of je wel of niet doorbent naar de gvrr)

Groetjes Appel
 
Last edited:
Don't thank me, thank the letter they send you. Staat geloof ik ook in dat ze een mooi verhaaltje van je verwachten (of dat was de brief die je bij voor de gvss krijgt, ben het even kwijt).
In de uitnodiging voor de PO's staat alleen dat je 'een levensbeschrijving' mee dient te nemen, en volgens mij is het inderdaad beter om een leuk verhaaltje te schrijven en dus niet alleen je CV in te leveren... je moet jezelf tenslotte wel een beetje verkopen (dus ook je motivatie erin zetten) ;)
 
In de uitnodiging voor de PO's staat alleen dat je 'een levensbeschrijving' mee dient te nemen, en volgens mij is het inderdaad beter om een leuk verhaaltje te schrijven en dus niet alleen je CV in te leveren... je moet jezelf tenslotte wel een beetje verkopen (dus ook je motivatie erin zetten) ;)

jep idd, cv is niet echt aangenaam.

Het gaat er een beetje om van hoe je je jeugd hebt gehad, hoe het op school gaat of het b'tje goed te doen is, wat je hobby's zijn wat je zoal in het weekend doet gewoon verhaaltje over jezelf van 2 kantjes make. Altijd zo positief mogelijk natuurlijk werkt uiteraard zeker in je voordeel! :p:
 
jep idd, cv is niet echt aangenaam.

Het gaat er een beetje om van hoe je je jeugd hebt gehad, hoe het op school gaat of het b'tje goed te doen is, wat je hobby's zijn wat je zoal in het weekend doet gewoon verhaaltje over jezelf van 2 kantjes make. Altijd zo positief mogelijk natuurlijk werkt uiteraard zeker in je voordeel! :p:

Is een positief verhaal automagisch in je voordeel? Ik heb ook iets minder positieve punten in mn levensbeschrijving opgenomen aangezien die dingen gewoon gebeurd zijn (ok, dat klinkt wel HEEL erg dramatisch).

Als er iets negatiefs in waarvan je denkt dat het invloed op je kan hebben kan je het mijn inziens beter gewoon vermelden en het bespreken; geeft toch aan dat je een stukje zelfreflectie bezit.
 
Is een positief verhaal automagisch in je voordeel? Ik heb ook iets minder positieve punten in mn levensbeschrijving opgenomen aangezien die dingen gewoon gebeurd zijn (ok, dat klinkt wel HEEL erg dramatisch).

Als er iets negatiefs in waarvan je denkt dat het invloed op je kan hebben kan je het mijn inziens beter gewoon vermelden en het bespreken; geeft toch aan dat je een stukje zelfreflectie bezit.

Jep minder negatieve dingen kun je er gewoon inzetten maar je moet niet naar voren komen als de "o zo zielige". Ik heb er zelf ook wel wat ingezet dat wat minder is maar ook gewoon dingen zoals iets waar je een leidinggevende functie ofzo hebt, en motivatie (wat ik er overigens niet in had) werkt in je voordeel en daar draait het uiteraard om ! :)
 
Jep minder negatieve dingen kun je er gewoon inzetten maar je moet niet naar voren komen als de "o zo zielige". Ik heb er zelf ook wel wat ingezet dat wat minder is maar ook gewoon dingen zoals iets waar je een leidinggevende functie ofzo hebt, en motivatie (wat ik er overigens niet in had) werkt in je voordeel en daar draait het uiteraard om ! :)

Ik heb mijn motivatie ook niet expliciet opgenomen in mn levensbeschrijving; hebben het er net wel even over gehad.
 
Kan er echt niets over zeggen; zoals bedoeld. Gesprek duurde dus een half uurtje, waar je uiteraard niets uit af kan leiden. Voor mn gevoel ging het wel aardig, maar ook daar kan je niets uit afleiden.

Ik ga nu maar mn koffertje inpakken (vertrek morgen voor 10 dagen naar de VS; lekker!). Even wat afleiding zoeken :cool:
 
Zo, ik heb me ook eindelijk aangemeld :cool:
Ze belden me laatst of ik deel wilde nemen aan het versneld traject, zodat ik in mei (mits ik de testen door kom) kan beginnen met de opleiding!

Maandag a.s. voor m'n PO1 dus ben ff druk m'n wiskunde aan het opfrissen.

Mijn compliment voor dit forum!
Zo krijg je tenminste een goed beeld van wat je precies te wachten staat bij de selectie!
 
Last edited:
Welkom!

Alvast succes met leren. Als je indd goed rondkijkt, kom je indd veel tips tegen die je kunnen helpen.

Met een goede motivatie en inzicht moet het wel gaan lukken!

Succes alvast de komende periode!
 
Zo, ik heb me ook eindelijk aangemeld :cool:
Ze belden me laatst of ik deel wilde nemen aan het versneld traject, zodat ik in mei (mits ik de testen door kom) kan beginnen met de opleiding!

Maandag a.s. voor m'n PO1 dus ben ff druk m'n wiskunde aan het opfrissen.

Mijn compliment voor dit forum!
Zo krijg je tenminste een goed beeld van wat je precies te wachten staat bij de selectie!

good luck :cool:
 
Last edited:
De KLS wordt het dus niet, ze zijn er niet van overtuigd dat ik de opleiding in de gestelde tijd af kan ronden. Op naar de volgende dan maar.
 
Jammer Bubbah, zoiets komt denk ik hard aan. Maar jou kendende geef je niet op!
Blijf in iedergeval op Airwork.nl :biertje:.

De KLS wordt het dus niet, ze zijn er niet van overtuigd dat ik de opleiding in de gestelde tijd af kan ronden. Op naar de volgende dan maar.

Weet je ook waarom ze dit denken? Dicipline, te oud om te leren of iets anders?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top