KLS Selectie Deel 2

Status
Not open for further replies.
Weet iemand eigenlijk hoeveel procent er afvalt tijdens de verschillende fasen van selectie? Als ik hier rondkijk, zie ik relatief veel mensen die aangenomen worden. Wat voor soort mensen vallen af?

(het zullen wel de meest geinteresseerden met hoogste motivatie zijn die op dit forum actief zijn)

Hoewel ikzelf onwijs gemotiveerd ben om de vliegopleiding te volgen, wil ik wel reeel blijven in de kansen. Er is altijd méér naast alleen vliegen.

Voor mijzelf heb ik wel het idee dat ik extreem gemotiveerd ben, een goed stel hersens heb, teamspeler ben, en aanleg heb om te vliegen. Maar dat geeft natuurlijk geen garanties!!!! ;)
 
Heel globaal is het ongeveer als volgt:
Van de 100 man die aan de selectie meedoen
- 55 vallen af na de beide PO's
- 15 vallen af na de GVSS
- 15 vallen af na de ToelatingsComissie
- 1 valt af na medical
Zo zouden er 14 overblijven. Natuurlijk is het de ene keer tien, de andere keer 18. Ongeveer 1 op de 6 wordt dus aangenomen.
 
Volgens mij kloppen je gegevens niet. Heb ondertussen een beetje rondgekeken op het forum en kwam ergens anders percentages per ronde tegen.

Daar had men het over ongeveer 15 procent die afvalt bij de Cova, hetgeen volgens mij realistischer is dan jouw 15 van de 34 personen. Kan iemand dat voor mij bevestigen?
 
Kan me ook niet voorstellen dat er bij de COVA net zoveel uitgaan als bij de GVSS eigenlijk. Ik zou zeggen 20-25 bij de GVSS en 5 na de COVA. Maar dat is slechts mijn mening..
 
Volgens de berekening van Kegel valt zelfs 50% af op de COVA (van de 30 vallen er 15 af). Dit lijkt me niet erg realistisch.
Wat de precieze percentages zijn weet ik niet. Ik schat dat van een gemiddelde grading-groep (8 pers.) er gemiddeld 3 aan de opleiding beginnen.

@Kegel
Probeer voortaan wat voorzichtigere taal te gebruiken bij dingen die je niet zeker weet. Je stelt het alsof het info uit eerste hand is en dat lijkt me sterk.
 
Ik zou mezelf niet rijk rekenen...
Ik denk dat het dichter bij de 50 dan 15 zal liggen. (denk ik)
 
Ik hoop alleen maar dat morgen niet 50% van mij af valt. :rolleyes:

Op zich maakt het toch niet zo heel veel uit hoeveel er af vallen? Je weet van te voren toch niet op wie van je groepje de statistieken van toepassing zijn.

Wat nu als er een groep mensen is die vanaf de PO1 alles volledig naar behoren doet???
 
Klopt het dat er iedere week een grading groep is van 8 pers.? Zo ja, dan zou het betekenen dat de Braak een jaarlijkse omzet draait van (52 x 8 x 150 =) € 62.400,- en dit bedrag is nog excl. blikjes drinken die ook aardig aantikken.

Als je uitgaat van 440 gradelaars per jaar en ongeveer 125 plaatsen per jaar (5 klassen van +/- 25 man) dan begint dus ongeveer 28% van de gradelaars uiteindelijk aan de opleiding. Het percentage valt misschien iets lager uit omdat er niet altijd de volle 8 man op de grading aanwezig zijn.


Dit is een schatting, er kunnen geen rechten aan ontleend worden.
 
wat ik me trouwens afvroeg over die groepsopdract.. Heeft niet iedereen zoiets van 'ik moet me nu bewijzen', zodat iedereen door elkaar heen begint te zeiken, de leiding wil nemen en de presentatie wil doen etc?
 
Die mensen zullen er best zijn inderdaad. Maar als jij dan gewoon rustig reageert door te zeggen van "Jongens, als we zo door elkaar praten komen we ook nergens, als we nu eens...." of iets dergelijks scoor jij daar pluspunten op. Ik denk (en hoop) dat het meerendeel ook wel beseft dat iedereen zo goed mogelijk wil scoren en inziet dat het geen zin heeft te gaan bekvechten over wie er nu het baasje mag spelen.
 
Het mooie is dat het niet zo is dat er per sé 1 of 2 moeten afvallen. Door goed samen te werken kunnen jullie gewoon alle vier door. Het zou heel wat anders worden als er verplicht 2 weg moeten, dan krijg je een strijd van ik tegen de rest. Nu is het gewoon samen werken, je hoeft niet beter te zijn dan de anderen om door te mogen. Als je maar beter bent dan de lat die KLS heeft neergelegd.
 
Volgens de berekening van Kegel valt zelfs 50% af op de COVA (van de 30 vallen er 15 af). Dit lijkt me niet erg realistisch.
Wat de precieze percentages zijn weet ik niet. Ik schat dat van een gemiddelde grading-groep (8 pers.) er gemiddeld 3 aan de opleiding beginnen.

@Kegel
Probeer voortaan wat voorzichtigere taal te gebruiken bij dingen die je niet zeker weet. Je stelt het alsof het info uit eerste hand is en dat lijkt me sterk.

Als je je eigen regel zou opvolgen, zou je me niet zo snel afvallen. :rolleyes: Deze info kwam van de marketing manager die de open dagen van de KLS doet. Ik heb het toen braaf genotuleerd. Misschien heb je ook mijn woorden 'ongeveer' en 'globaal' over het hoofd gezien.
 
Ik ben vandaag door 2e fase van de psychologische test heen gekomen :)

Happyyyyy :yeehaa: :yeehaa:

10 - 13 april heb ik m'n grading in de sim!

Groetjes Appel :p:
 
Als je je eigen regel zou opvolgen, zou je me niet zo snel afvallen. :rolleyes: Deze info kwam van de marketing manager die de open dagen van de KLS doet. Ik heb het toen braaf genotuleerd. Misschien heb je ook mijn woorden 'ongeveer' en 'globaal' over het hoofd gezien.

Kegel, in dat geval geen offence :biertje:

Al lijkt me 50% dismissed op de COVA een beetje veel.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top