Voortgangsonderzoekje

Hoi Honeywell,

De situatie bij CLH is dusdanig dat een upgrading er in de nabije toekomst niet inzit. Vergrijzing bij CLH is er (bijna) niet, expansie al helemaal niet, sterker nog we hebben in 2006-2007 8 kisten afgegeven (12 nieuwe CRJ 900 (incl 30 nieuwe Cpt´s van LH), maar daarvoor 20 CRJ 200 weg). Dit jaar ging er weer een CRJ 200weg richting Eurowings. We hebben F/O´s te weinig en Cpt´s te veel! Nee, dat ziet er niet goed uit...

En... ik denk dat ik 20 jaar vol ga maken als F/O (ruim 7 jaar CLH en iets van 12 jaar bij LH) .... en dat alles dankzij big boss LH en de vakbond... vriendelijk bedankt:dozey:

Ik ben echter toch blij dat ik deze uitweg naar LH dan nog heb moet ik zeggen...

Gegroet
C

Snap ik goed ja. Het is niet echt het type kist waarop je verwacht 7 jaar (en dus meer) rechts te zitten.
 
Hi Climb350

Kan zijn. Al is dat alweer 11/12 jaar geleden. Heb helaas nog maar met weinig collega's contact van die tijd.
En hoe bevalt het je bij ezy?

groetjes
Michiel
 
Initial flight training:- Air Training College, Springbank, Alberta, Canada. (1982).

Commercial/Multi/IFR:- Mount Royal College, Calgary, Alberta, Canada. (1983-1985).

Buffalo Airways, Hay River/Yellowknife NT Canada. (1985-1992).

- F/O DC-3, Capt. DC-3 (also flew C-206/C402/B-95/B-18 and a few hours DC-4).

air holland charter (1992-2000).

- F/O B733 Capt. B733/B752

Martinair (2000-2001).

- Capt. B752/B763

DutchBird (2001-2005).

- Capt B752/A322

SriLankan Airlines (2005-present)

- Capt A322/A332
 
Ook maar een update dan.... ;)

2000-2002 Dutch Flight Academy
2003-2004 F/O North Sea Airways, PA31-350 Chieftain
2004-2007 F/O Austrian Arrows (Tyrolean), Dash 8-300/400
2007-heden F/O ArkeFly B763
 
Hierbij mijn lijstje

'95-'96 OBS
'96 Tulip Air PA-31
'96-'98 Quick Airlines,RAS,Transal,Eurosense PA31 C404 BN2P C210
'98-'02 VLM FO/CAPT Fokker 50
'02-NU Transavia FO

leuk om te zien hoe het kan lopen,

grt
 
2005-2007 NLS
2007-heden F/O Fokker in Lederhos'n land

Precies 2 jaar en een week nadat ik m'n eerste theorielesje had van Meneer Ken van de NLS (voor de insiders onder ons) had ik m'n eerste supervieze vlucht bij de Jodelclub. Na vandaag staat de teller alweer op 947:50.
 
Zal het ook ff updaten

2000-2001 vd Sigtenhorst/KLS grondschool
2001-2002 EPST/WMU vanwege slechte vooruitzichten op een goed betalende baan via toenmalig vd Sigtenhorst (vanuit mijn optiek).
kosten: totaal inclusief vd Sigtenhorst episode +/- 130k EUR

2003-2006 EasyJet op de 737 (wachttijd ongeveer 2/3maand tot start cursus)
2006-heden BA/777
 
Komt ie dan:
2001 - 2002: IAC (ACA & NAC)
2002 theorie Hoofddorp
2003/04: NLS (CPL-ME-IR) + MCC 73ng
2005/06: Jobhunting
2007: Ryanair (Fo B737)
2008: Arkefly (Fo B767)
 
15 jaar

15 jaar

15 jaar geleden werd dit dit topic geopend, en de laatste post is van 8 jaar geleden. Was en is een leuke thread en eeuwenoud in internetjaren. Mij werd de suggestie gedaan om 'm nieuw leven in te blazen. Bij deze, om het nieuwe jaar te vieren, laat 's weten hoe het er mee staat!
 
Om met de Duisters te spreken, "Nah dann...":

- Martinair Vliegschool 2000-2002
- Rondvluchten e.d. 2002-2004
- Air Exel eind 2004, toko failliet
- BonairExel/DAE 2005-2006, FO ATR42
- Lufthansa Cityline 2006-heden, FO CRJ

- Lufthansa Cargo, 2009-heden, FO MD11 (waarschijnlijk nog minstens 15 jr als het aan de huidige CEO ligt)
 
Afgelpen jaren door europa gezworven (zoals vele airworkers waarschijnlijk)

1.1997 Begonnen met zweefvliegen bij de Gooise
2. 2000-2002 vd Sigtenhorst Teuge
3. 2002-2004 rondvluchten EHTE , zwevers slepen EHHV
4. 2004-2007 Co Fokker 50, Capt DHC8 basis BCN
5. 2007-2011 Co HS125 Netjets BCN/ FRA
6. 2011-2012 Freelancen op de HS125
7. 2012-2015 Co en nu capt B717 Volotea. IBZ/VCE/BOD/BCN
8. februari 2015 bij (voor mij) de mooiste airline ter wereld beginnen op de 777.

Iedereen een veilig vliegjaar gewenst.

EG
 
Last edited:
Niet slecht! Hong Kong rules.

Lufti heeft z'n charme verloren. Als het aan het management ligt, vliegen we toekomstig voor water en brood. En zijn we 23 jaar co.
 
1998-2002 Nederlands luchtvaart College
2002-2005 Vliegtuigoperatie Hogeschool van Amsterdam
2006-2008 Stella Aviation
2009 Rondvluchten
2010-2012 FO 737-800 SunExpress Turkije
2012-2014 FO 737-800 SunExpress Duistland
2014-heden CPT 737-800 SunExpress Duitsland
 
Last edited:
Leuk draadje! Leuk om die oude posts te lezen. Jammer dat er nog maar een enkele van overgebleven is hier op t forum.

Hier mijn (korte) lijstje dan maar:

07/2009 - 03/2011 CAE Amsterdam/NLS
05/2011 - 02/2013 Rondvluchten EHTE
02/2013 - Heden F/O Ryanair (5mnd Rome; 14 mnd Madrid; Sinds kort op Lanzarote)

Al met al heeft het op een week na, 2 jaar geduurd voor die eerste echte baan in de cockpit. Uitgenodigd voor de selectie via de school.
 
2002 Eerste 10 uur bij Ben Air / Vliegschool Hilversum

2003-2006 Vliegschool Rob v/d Sigtenhorst Teuge (later Stella)

2006 Type Rating 737CL Stella/Alteon uk (helaas zonder baan)

2007 - 2014 F/O B737-800 Ryanair (HHN, STN, NRN)

2014 F/O B737-300, B737-700 ,BBJ PrivatAir

2015 F/O B757-200/B767-300 PrivatAir


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
 
Wat ontzettend leuk om te zien dat dit draadje na al die jaren weer opgehaald is. Ik heb het bijna 15 jaar geleden opgezet tijdens het oriënteren voor een opleiding! Wat vliegt de tijd.
 
Back
Top