SimCorp Flight training?

Waarvoor? de 727? :wegkwijt:

- Het is FAA dus heb je weinig aan
- Hun testimonials is leeg
- Alle types op hun site zijn : Soon available :grijns:

Kijk eens bij de links op Airwork naar bestaande Europeese bedrijven :radar:
 
Ziet er idd een beetje amateuritisch uit....

Dit las ik ook nog:
What to bring to training?
Applicants need to bring the following to training:
  1. Proper Identification as outline below
  2. Pilot's license & medical
  3. Logbooks
  4. A Laptop or a printed copy of all reference manual provided by SimCorp.
  5. A Flashlight (torchlight)


Sorry hoor, maar een zaklamp??!! :passed:
 
SimCorp will adapt the "Generic Policy" meaning we will only teach the systems description syllabus and operating procedures recommended by the manufacturer and not specific to any airline (unlike the rest of Part 142 schools). Pilots graduating from SimCorp will therefore have the advantage of easily adapting to any course offered by any airline worldwide since most airlines adapt courses that are derived from the generic manufacturer's recommendation.



M.a.w, wij doen minder en dat is beter. Voor uw carriere en onze portemonnnee.


PS Gaat er al een lichtje branden, nudge nudge wink wink?
 
SimCorp will adapt the "Generic Policy" meaning we will only teach the systems description syllabus and operating procedures recommended by the manufacturer and not specific to any airline (unlike the rest of Part 142 schools). Pilots graduating from SimCorp will therefore have the advantage of easily adapting to any course offered by any airline worldwide since most airlines adapt courses that are derived from the generic manufacturer's recommendation.



M.a.w, wij doen minder en dat is beter. Voor uw carriere en onze portemonnnee.


PS Gaat er al een lichtje branden, nudge nudge wink wink?

Ach, als het BOP doorgaat bij KLC, sluit deze manier naadloos aan op onze werkwijze ;)
 
Originally Posted by observer
Het is FAA dus heb je weinig aan

@observer, klopt niet. Na 500h kun je gewoon een conversie doen voor een JAA aantekening op dezelfde rating.

En tsja, met de 'zwakke' dollar kan het wat pegels schelen lijkt me zo. Dan zijn die europese bedrijven ws ietsje duurder met de sterke 'pleuro'
 
Last edited:
Ik stuitte vandaag ook op hun site. Het ziet er wel interessant uit, maar is het betrouwbaar? Hebben jullie anders nog tips of ervaringen met vergelijkbare programma's?
 
Het programma ziet zeker goed uit. Met name de 500 uur ervaring. Ik ben te weten gekomen dat je tijdens die 500 uur geen salaris of wat voor soort vergoeding krijgt.
De duur van de 'stage' is ongeveer 7 maanden. Best lang in het buitenland zonder enige vorm van betaling vind ik. Nog belangrijker, vlieg je die 500 echt in 7 maanden..
 
Dat is luchtvaart. Niets is zeker. En al helemaal niet in de Amerikaanse luchtvaart. Zwart op wit 500 uur in 7 maanden=liability Doen ze dus niet.

Hou dus rekening met tegenslagen en het kan best een jaar duren voor je je 500uurtjes vol hebt. Of misschien wel sneller.

Over het roemruchte Ameriflight-urenprogramma ook gehoord dat meerdere mensen op één route werden gezet. De eerste die op kwam dagen mocht mee. Gevolg: langere tijd om je 500 uur vol te maken en men checkte twee uur vantevoren in om maar als eerste aan de beurt te zijn.

Persoonlijk vind ik de website te leeg (missende info) om een goed beeld te hebben. Ik hoef de uren niet, dus makkelijk praten, maar ik zou hier niet al te wild op reageren:yeehaa:
 
Heb zelf ook contact gehad met Simcorp. Zij garanderen niet wanneer je de uren kunt gaan vliegen... Ze stellen je voor aan diverse airlines in het midden en verre oosten en die moeten op dat moment behoefte hebben aan mensen...

is wel een grote gok??? of niet?? Iemand al ervaring met deze club??
 
Back
Top