hoeveel vlieguren bij opleiding

Status
Not open for further replies.

flying swiffie

New member
Hoeveel vlieguren maak je nu eigenlijk bij een vliegschool, kan er geen duidelijk antwoord op vinden, is verschillend per school en zou dus graag weten hoeveel uren se en hoeveel me? bijvoorbeeld bij kls, nls, stella, epst, dfa en de rest
en simulator uren mag je die bij je gewone uren optellen of hoe werkt dat?
 
Je zegt het zelf al: het is per vliegschool verschillend. Je zal dus bij hen moeten informeren hoeveel SE en ME je daar vliegt.
 
Als het goed is kun je deze informatie ook gewoon op de websites van de desbetreffende scholen vinden...
 
ik kan die informatie niet op de desbetreffende site's vinden of ik zoek verkeerd, maar misschien dat huidige studenten of ex studenten kunnen zeggen hoeveel uur ze gevlogen hebben?
 
Een simpele google actie op "vlieguren kls" levert als eerste hit een airwork-archief pagina op (http://www.airwork.nl/bulletinboard/archive/index.php/t-2271.html). De derde hit geeft je het aantal uren bij stella. Lang leve de zoekmachine! :D

kwentje said:
Maar om even antwoord te geven op je vraag, bij de KLS maak je ongeveer 180 vlieguren. Hoeveel hiervan multi engine, en hoeveel in Nederland dan wel in Amerika zijn weet ik niet, maar als je even zoekt moet dat wel te vinden zijn op het PBB.

Zal per school en persoon verschillen denk ik zomaar :p
 
Last edited:
Het is idd lastiger te vinden dan ik dacht. EPST biedt wel transparante gegevens:

EPST OAT

Oxford "Airline Preparation Program" Uren Weken
ATPL(A) Theoretical Training (Oxford) 750 Uur 30
PA28 Warrior/Archer VFR Flight Training (Phoenix) 85 Uur 18
PA28 Arrow VFR Flight Training (Phoenix) 22.5 Uur*
Zlin242 Spin Flight Training (Oxford) 1 Uur
First Officer Fundamentals 80 Uur 2
PA34 Seneca FNPTII Synthetic Flight Training (Oxford) 40 Uur 10
PA34 Seneca IFR Flight Training (Oxford) 36,5 Uur*
Boeing 737-800 Airline Jet Foundation Course (AJFC) incl. MCC at EPST 45 Uur 4
*includes 2.5 hours for skills test/instument rating
 
bedankt voor de reacties, en ik had al gezocht ook al gegoogled maar gebruikte de verkeerde zoekwoorden. maar wat houd dit nu precies in dus wat is wat?
Se= 116:45
Synthetic flight training FNPT II: 38:00
Me: 28:30
MCC: 30

en simulator uren worden die nu als gewone vlieguren of als simulatoruren geregistreerd?
 
FNPT-1 - [opleiding] Flight Navigation Procedure Trainer. De FNPT-1 is een simulator voor een bepaalde vliegtuigklasse, bijvoorbeeld de klasse eenmotorige landvliegtuigen.

FNPT-2 - [opleiding] Flight Navigation Procedure Trainer. Simulator voor tweemotorige toestellen of een vliegtuigklasse waarbij de systemen en de instrumenten identiek functioneren als bij het echte vliegtuig.

MCC - Multi Crew Cooperation. Het functioneren van de bemanning als een team van samenwerkende leden, geleid door de pilot-in-command.

ME - [brevet] Multi Engine: meermotorig. Dit is een bevoegdverklaring op het brevet (rating).


Alles letterlijk uit de airwork kennisbank overgenomen. :dozey:

Simulator uren schrijf je als simulator uren. FNPT 1 in de kolom FNPT1, FNPT2 bij FNPT2 en FFS bij FFS ( mag je nu eens zelf zoeken wat dat betekent).

P.S. Onder de zoekwoorden FNPT2 en MCC kreeg ik erg veel correcte hits, dus ik weet niet wat jij onder zoeken verstaat, maar dat terzijde. :rolleyes:
 
bedankt voor de reacties, en ik had al gezocht ook al gegoogled maar gebruikte de verkeerde zoekwoorden. maar wat houd dit nu precies in dus wat is wat?
Se= 116:45
Synthetic flight training FNPT II: 38:00
Me: 28:30
MCC: 30

en simulator uren worden die nu als gewone vlieguren of als simulatoruren geregistreerd?

Se = 116:45 => Single Engine 116 uur 45 minuten
FNPT II 38:00 => Zie hierboven voor uitleg 38 uur
Me 28:30 => Multi Engine 28 uur 30 minuten
MCC 30 => Multi Crew Co-operation 30 uur

Simulator uren worden gelogd als simulator uren.
 
stelde de vraag een beetje verkeerd, maar heb nu het antwoord bedoelde dus wat smarty2000 antwoorde, wat die afkortingen betekenen wist ik wel en ken de kennisbank daarbij ook al.

maar bedankt voor de antwoorden. mag van mij op slot,
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top