Raadplaatjes (eerste ronde)

w0ovu8.jpg
 
Last edited:
Binnenkant van een niet al te zware bommenwerper. Vanwege de ovale doorsnede met rechte zijkanten (niet bol) gok ik op een B25 Mitchell
 
Ik twijfel tussen twee types. Maar gezien je typerating zal het wel een DC10 zijn. Zo niet, dan is het een MD11. In een grijs verleden bij de technische dienst van KLM heb ik dat laddertje bij beide toestellen meerdere malen beklommen.
 
Last edited:
Inderdaad, de tailcone van de DC10. Bij een motorverwisseling laten ze dit naar benden hangen anders kan de motor er niet uit. Het is dat grote blauwe ding aan de rechterkant van de foto. Het onderste stuk (het ronde met het kleine rechte stuk er aan) vormt een klein werkplatform als de tailcone in zijn normal positie zit, zodat normaal onderhoud aan de motor kan plaatsvinden.

100_5872.jpg
 
Last edited:
oeh, zat ik er even goed naast ;)

Er goed naast? Er fout naast :D ;)

Gave foto's Metro! En geweldige bijdrage aan dit topic.
Dat Kace hem geraden heeft is natuurlijk niet verwonderlijk, gezien zijn ervaring op de mooiste van McDonnell Douglas. En dat laddertje heeft ie dus vaak beklommen, las ik zojuist nog ff.
Ben benieuwd wat ie ons voor gaat schotelen. :radar:
 
Last edited:
leuke plaat, ik kende dit toestel helemaal niet. Volgens mij is het de trainingsversie van de IL-28 Beagle, namelijk de IL-28 Mascot (NAVO naam), de Russische typeaanduiding is HJ5 volgens mij.
 
Strikt genomen is het een Harbin HJ-5, dat is de Chinese versie van de Iljuschin Il-28. Maar ik reken het goed. Jouw vloer!
 
Back
Top