Raadplaatjes (eerste ronde)

Maar weer eens wat anders als een vliegtuig:



Welk vliegveld zie je hier? En hoe diep is het gat wat ernaast ligt?
 
Roger Wilco was weer erg snel en helemaal goed!

Als ik nog eens aan de beurt ben komt er weer een vliegtuig! ;)

Maar als ik had gevraagd wat voor fabrikaat vliegtuigen er op het platform van dit onbekende veld staan, had het dan wel gemogen? Ik ben er zelf weliswaar niet geweest (alleen overheen gevlogen), maar Antonov, Tupolev en Ilyushin waren ongetwijfeld correct geweest!
 
Last edited:
Maar als ik had gevraagd wat voor fabrikaat vliegtuigen er op het platform van dit onbekende veld staan, had het dan wel gemogen? Ik ben er zelf weliswaar niet geweest (alleen overheen gevlogen), maar Antonov, Tupolev en Ilyushin waren ongetwijfeld correct geweest!

terpentijn.gif


Aan m'n zolen, maar eh.. in deze rubriek moet je alleen met dinges van eh... vliegtuigtypes komen. En in die andere rubriek alleen met dinges van eh... een luchtvaartgerelateerd iets, dus eh... personen die daarin iets bijzonders hebben gedaan, beroemde vliegvelden, nou ja eh... ga daar maar eens kijken, dan hoef ik hier niet verder te zeveren en kan er hier luchtig worden verdergegaan :biertje:
 
Last edited:
Nee, helaas.

Toen ik deze foto maakte was het project nog niet helemaal af. De engine cowling hoort aan de onderzijde wat ronder en niet zo hoekig te zijn.
 
Hier nog een plaatje van het originele toestel. Hij werd tijdens de tweede wereldoorlog in Engeland ontwikkeld voor de RAF. Het is geen Mustang of een variant daarop.

 
Last edited:
Dat is het goede antwoord! :yeehaa:

Je had overigens ook wel de Martin Baker MB5 kunnen schrijven. Er is er namelijk maar ééntje van gebouwd! Het moet een erg goed toestel zijn geweest, maar het kwam te laat om in de oorlog nog gebruikt te kunnen worden.
Zie Wikipedia

Ojjo, ben je trouwens ook op de Reno Airraces geweest?
 
Dat is het goede antwoord! :yeehaa:

Je had overigens ook wel de Martin Baker MB5 kunnen schrijven. Er is er namelijk maar ééntje van gebouwd! Het moet een erg goed toestel zijn geweest, maar het kwam te laat om in de oorlog nog gebruikt te kunnen worden.
Zie Wikipedia

Ojjo, ben je trouwens ook op de Reno Airraces geweest?


Nee, nooit geweest. Doet de replica daar aan mee?

Anyway, OPEN FLOOR! :biertje: :yeehaa:
 
Nee, dat niet. Maar die twee raadplaten van mij die jij goed beantwoord had, zijn daar gemaakt. En beide toestellen zijn ook daar erg bekend. Vandaar dus.

Ben momenteel onderweg en heb hier helaas geen mogelijkheid om een nieuwe raadplaat te maken.
 
Snel sneller snelst! :yeehaa:
Of je hiermee een record hebt gebroken?
Hoe dan ook, aan jou de vloer, RW, met stip!

PS: het opnieuw plaatsen van het plaatje heeft weinig zin :biertje:
 
Back
Top