Raadplaatjes (eerste ronde)

Dan gaan we meteen maar door. Ook dit is een uitsnede:
starsandstripes.jpg


Wie ziet het?

[FONT=Helvetica,Arial]F-117 Nighthawk op Edwards, of om te mierenneuken de [/FONT][FONT=Helvetica,Arial] YF-117A Nighthawk.[/FONT]
[FONT=Helvetica,Arial]
UsaFlagF117_1.jpg

[/FONT]
 
r0t4pz.jpg

Midden op dit 'ding' stond groot de naam. Om het niet weg te geven toch maar even weggesoept :grijns:

Rara, wat/wie is dit ding?

Instant tip: De NASA had er ook iets mee van doen
 
We zijn ineens wel weer goed op stoom gekomen.
Het topic heet nog steeds "Raadplaatjes eerste ronde, en dat na meer dan 2200 berichten.

Zal mij benieuwen wanneer eigenaar N2024 het tijd gaat vinden voor de tweede ronde, of zullen we gewoon ambitieus zijn en op 10.000 beslissen?

:grijns::grijns::grijns:
 
Ik zeg, gewoon doorgaan. Misschien totdat Diana besluit dat het nu mooi geweest is? :haha:

Volgende opgave, wat voor mooie achterkant zien we hier?

 
Hoewel ik de laatste tijd wat minder het topic volg, want TD bijv. heeft 'm na 3 min toch al geraden, ben ik een voorstander van doorgaan. 10K dat zou een mooi record zijn :)
 
Thanks Ojjo.

Nieuwe opgave. Je ziet de dataplate aan de linkerkant van een USAAF vliegtuig. Kun je uit de details halen wat voor kist het is?

Watisdit24.jpg


Wederom succes!
 
We zijn ineens wel weer goed op stoom gekomen.
Het topic heet nog steeds "Raadplaatjes eerste ronde, en dat na meer dan 2200 berichten.

Zal mij benieuwen wanneer eigenaar N2024 het tijd gaat vinden voor de tweede ronde, of zullen we gewoon ambitieus zijn en op 10.000 beslissen?

:grijns::grijns::grijns:

Hé hé, een tweede ronde is wel door mijn hoofd geschoten eerlijk gezegd. Eentje met "makkelijker raadplaatjes" (ik wilde zelf eigenlijk ook weer eens mee doen);););)
 
Thanks Ojjo.

Nieuwe opgave. Je ziet de dataplate aan de linkerkant van een USAAF vliegtuig. Kun je uit de details halen wat voor kist het is?

Watisdit24.jpg


Wederom succes!

a) Moet single seat zijn (200 lbs voor crew is niet veel)
b) Ex AAF Special Project (geen idee)
c) Piston engine, waarschijnlijk High Performance (100 tot 130 Grade Fuel)
d) Technical Order 06-5-1 handelt over Fuel Use and Disposition en is uit 1943

Rest laat ik aan de bollebozen over

greetz,
TD
 
Last edited:
Jullie zijn snel, jongens. Ik had verwacht dat het moeilijker zou zijn. Maar niet dus; Larspl en BR hebben het bij het rechte eind, en TD heeft er ook nog eens een correcte analyse op los gelaten:

_R8G7345_900x600.jpg


S/n 44-14906, a.k.a. "Cripes A'Mighty", is inderdaad een P51D. Nou was Larspl het snelst met het correcte antwoord, dus mag hij de volgende raadplaat aanleveren.
 
Da's een FFA AS-202 Bravo van de Marokkaanse Luchtmacht. Leuk Zwitsers product, die Bravo's. Ben wel benieuwd waar je die foto gemaakt hebt - moet bijna wel in Marokko zelf geweest zijn.
 
En ik maar denken dat deze raadplaat wel een dag of wat zou duren... Well done Chase, inclusief de berg vermaarde virtuele bonus punkten. Je veronderstelling is ook nog eens correct.
 
Back
Top