Raadplaatjes (eerste ronde)

Met recht een vliegend fort :)

En de nieuwe raadplaat: van wat voor kist zie je hier een deel van het landingsgestel?

Watisdit22.jpg

Iets aerobatics?
 
Vooruit dan, op veler verzoek :) Misschien wordt het zo duidelijker:

Watisdit22b.jpg


Naar mijn mening is dit deel van het landingsgestel wèl specifiek voor één bepaalde kist. Als je goed let op de stand van de strut, en als je verder ziet dat de doorsnede door de vloeikap rond is, blijven er al heel veel minder mogelijkheden over. Maar goed, probeer het nu maar eens.

Enne Surferboy, ja het is inderdaad iets aerobaticerigs . . .
 
Imo Apita, je zat heel dicht in de buurt. Metrodriver heeft het bij het rechte eind; het is inderdaad een RV-7:

_R8G7135_900x600.jpg


De beurt is aan metrodriver.
 
Da's een makkie.

De voorste is een Shorts SC.7 Skyvan,
de achterste is òf een SA.226 Merlin of een SA.227 Metro, beiden van Swearingen. Als leek vind ik het het makkelijkste om ze uit elkaar te houden aan de hand van hun lengte, maar die kan ik op deze foto nou net niet zien. Vanwege je naam gok ik op een Merlin :)

Als ze goed zijn, doe dan maar even open floor.
 
100_0798.JPG

Shorts Skyvan op Freeport, Grand Bahama Island, Bahamas

The metro II (SA226) heeft 3 bladige props, The SA227 metro III heeft 4 bladige props. The 16000 lbs versie heeft de-ice boots tussen de fuselage en nacelle, wat de 14.5 k versie niet heeft. The metro 23 is als de III, heeft 100pk meer per kant, 16.5k en het enige verschil aan de buitenkant is een stal-vane aan beide kanten van de neus.
 
Kijk, dus zo houd je ze uit elkaar. Maar welke versie zien we nu op de foto?

Ik reken mijn antwoord zelf dan maar goed :) en geef open floor.
 
Nee dit is een van de eerste expirimenten met gemotoriseerde vlucht. Het heeft echt gevlogen ook, ook al kan je meer spreken over springen als echt vliegen.
Hint: De motorisatie was met stoom.
 
Back
Top