Raadplaatjes (eerste ronde)

Haha open floor! Heb even geen raad-plaatjes bij de hand. ;)

(Eind januari kan ik weer profcheck doen, dus wie weet wat voor klusjes er hier en daar beschikbaar zijn!)
 
Aha, open house, eentje voor de liefhebbers.

66067490qu1.jpg


Aan welke WW2 kist word hier gesleuteld?

Cheers
Art
 
maar dan wel die zonder bubble canopy..., Razorback noemde ze dat geloof ik...


edit: weer lekker op tijd zie ik :)
 
Last edited:
Hoe is het mogelijk, ik raad er weer eens eentje. Een goede start van 2009!

Had ik iedereen al een gelukkig nieuwjaar gewenst? Bij deze!

 
G-AILC Miles M.57 Aerovan IV (c/n 6392)


Mocht ie goed zijn....geef ik de vloer opnieuw aan FOLBERTS!
Want ik vond de keuze van het toestel wel goed!
dus...go-around!
 
Folberts, da's de Delanne "Duo-Mono".

"Yet another variation of the Flying Flea tandem wing, this one was designed by Frenchman Maurice Delanne in 1937. The first prototype crashed, but the second logged over 600 hours flying time. The first production model was completed just as the Germans invaded, and was completed under their supervision. Power was a 1010 Hp. Hispano-Suiza inline engine."

En verder kon ik er op Internet bar weinig over vinden . . .
 
Chaseplane, Het antwoord is ......... goed.

Delane crashte zijn kist om er voor te zorgen dat de Duitsers en niets aan hadden en veranderde de data in zijn documenten.

Er zijn 2 prototypes gebouwd en 1 'echte'' productie.

Meer is mij ook niet bekend.
 
Voor de verandering nou eens niet een foto die ik zelf heb gemaakt. Ik ga even door op die Britse bommenwerpers. Hij lijkt op het type dat FOLBERTS ons liet raden, maar wat voor type zien we hier?

Watisdit17.jpg


Een potentieel nogal ongezonde combinatie trouwens, die bommenwerpers die in formatie hun ding doen. Je ziet wat bommen vallen boven de bommenwerper. Bonuspunten voor wie weet hoe dit verhaal afgelopen is . . .
 
B-24 liberator?

Ik ben even aan het zoeken of ik het verhaal hier van kan achterhalen... Hij heeft iig problemen.

Edit: nee. Geen idee wat het verhaal er achter is.
 
Last edited:
Back
Top