Raadplaatjes (eerste ronde)

Zou het de haak kunnen zijn van een target tug? Of iets soortgelijks?

Zo ja, open floor. Zal er de rest van de nacht niet zijn, en morgen ook niet ;-)
 
ik neem even bruut een stukje van de floor, zou graag te weten komen wat dit is via de raadplaatje methode

dsc3914ux6.jpg

Mooie antenne, maar waarvan?
 
deze dingen zitten aan beide kanten achter onder op de romp van SAM26000 (afgelopen zondagmiddag in en om gelopen), weet niet of het een antenne is, zou kunnen
 
deze dingen zitten aan beide kanten achter onder op de romp van SAM26000 (afgelopen zondagmiddag in en om gelopen), weet niet of het een antenne is, zou kunnen

Ik vermoed dat dit een antenne is (waarschijnlijk voor Radar Warning Receiver of voor ECM) omdat de ene kant uitmondt in een isolator (wit)

Laten we de Floor Open? Wie volgt
 
Ik vind m gewoon mooier dan die 747 die ze nu gebruiken!

(ja ik weet t dat ding heet VC-huppeldepup, maar kan er ff niet opkomen...VC35 ofzo?) :)
 
Kist staat inmiddels al weer even binnen. Ik zie dat er nog niemand weet wat voor kist dit is. Meneer staartwiel zou het toch wel moeten weten eigenlijk. Hij gaat zo vaak om met aanverwante toestellen.

Ik wist het wel, maar soms moet je ook wat ruimte voor anderen overlaten. Ken je het nummer 'I am the Walrus' niet van de Beatles?
Het is de Supermarine Walrus waaraan zoveel marinemannen en geditchte geallieerde vliegers hun leven te danken hebben. Vreemd dat hij nog niet was geraden.
Indien goed, dan Open House!
 
Sorry dat ik the open floor even hijack ipv te wachten op N2024 zijn definitieve antwoord, maar het is inderdaad de Walrus. :kiss:

Omdat ik volgende kist regelmatig passeer en me telkens afvraag "Welke kist is het nu eigenlijk? (Vandaar mijn impatience om gebruik te maken van the floor)" plaats ik hem even hier.

kokorico.jpg
 
kennelijk ergens in België?
Deze kisten hebben ook nog bij de KLM gevlogen overigens...dus enkele decennia eerder hadden we ons niet hoeven afvragen waar je dit type dagelijks kon zien :D
 
Natuurlijk in België. Ik heb er inmiddels de European Wrecks & Relics op nageslagen. Het is een Viscount 813 met serial G-AZNA (ex ZS-CDX), constructienummertje 350, die te vinden is in Waarschoot langs de N9 naar Gent.

B.t.w., ik durf wel te bevestigen dat N2024's foto een Walrus is. Heb er vroeger een Matchbox modelletje van gehad.
 
Geen idee wie de floor nu heeft, maar dan kaap ik hem snel ook even.
Ben benieuwd hoe lang dit duurt.


Als Chaseplane geen bezwaar heeft geef ik het antwoord dan maar, lees hieronder. Het is dus de beroemde Liberty Belle!
Indien juist geef ik de Floor terug aan de eigenaar Chaseplane

The B-17G (SN 44-85734) flown by the Liberty Foundation did not see combat in World War II. While it is carries the name "Liberty Belle" it is not the World War Two bomber of that name and fame.

Originally sold on June 25, 1947 as scrap to Esperado Mining Co. of Altus, OK, it sold again later that year to Pratt & Whitney for $2,700. Pratt & Whitney operated the B-17 from November 19, 1947 to 1967 as a heavily modified test bed for their P&W T-34 and T-64 turboprop engines. It became a “5-engine aircraft”, having the powerful prototype engine mounted on the nose. The aircraft was flown “single-engine”, with all four radial engines feathered during test flights. Following this life as a test platform, it was donated in the late 1960s to the Connecticut Aeronautical Historic Association (now the New England Air Museum in Windsor Locks, CT. During a tornado on October 3, 1979 another aircraft was thrown onto the B-17’s mid-section, breaking the Fortresses back.

The B-17 was eventually purchased by aviation enthusiast Don Brooks who formed the Liberty Foundation to restore and exhibit the plane as the "Liberty Belle." Restoration of 44-85734 began in 1992 with parts from another damaged B-17 (44-85813). She returned to the air December 8 2004 and has been touring the air show circuit since then. The Liberty Foundation also has a historic overseas tour planned in July of 2008 for the Liberty Belle along the northern ferry route to England. The promotional video can be found on YouTube under Liberty Belle B-17 Overseas Tour.
 
Natuurlijk in België. Ik heb er inmiddels de European Wrecks & Relics op nageslagen. Het is een Viscount 813 met serial G-AZNA (ex ZS-CDX), constructienummertje 350, die te vinden is in Waarschoot langs de N9 naar Gent.

B.t.w., ik durf wel te bevestigen dat N2024's foto een Walrus is. Heb er vroeger een Matchbox modelletje van gehad.

Klopt, ze staat langs de N9 in waarschoot, ex BMA kist ;)

http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/middle/8/2/8/0282828.jpg
 
Back
Top