Raadplaatjes (eerste ronde)

OK, nog een hint dan maar.

Hint 2: De eigenaar van deze kist logt bij type 1 letter meer als ik met mijn kist.
 
Bijna 7 uur later hoog tijd voor:

Hint 3: Het ontwerp komt uit Frankrijk.
Hint 4: Naast het cijfer in het type (wat identiek is aan mijn kist) zit er ook een edelsteen in de naam.
 
Bijna 7 uur later hoog tijd voor:

Hint 3: Het ontwerp komt uit Frankrijk.
Hint 4: Naast het cijfer in het type (wat identiek is aan mijn kist) zit er ook een edelsteen in de naam.

Allemachtig, dat was zoeken naar zo'n bizar typje! Meneer Piel was gauw gevonden, maar toen het type nog.
Uiteindelijk kwam ik uit op de Piel CP150 Onyx, kan niet missen (denk ik)
 
Last edited:
Chapeau! U hebt de vloer heer staartwiel.

Nou, dat ging vlug.
Hier dan een plaatje waar uit te komen is. Ik wil wel graag het volledige type hebben en niet een soort familienaam, want het is een bijzondere uitvoering. Taildragger zit wat in de cockpit rond te kijken. De meneer links is een autoriteit op dit type.
Photo-0033.jpg
 
Nou, dat ging vlug.
Hier dan een plaatje waar uit te komen is. Ik wil wel graag het volledige type hebben en niet een soort familienaam, want het is een bijzondere uitvoering. Taildragger zit wat in de cockpit rond te kijken. De meneer links is een autoriteit op dit type.
Photo-0033.jpg

Fairey Firefly?
 
Nee, geen Firefly, wel uit Engeland:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Je maakt het me moeilijk Taildragger, classics is niet mijn specialiteit (tupperware weet je wel!). Van de zomer ga ik mijn schade inhalen toch? Nu staat het B25 vliegen toch wel op mijn verlanglijst natuurlijk!

Back on topic. Je zou dan zeggen dat het dan een Fairey Fulmar moet zijn, maar die vliegen bij mijn weten niet meer. Ik ga dus verder zoeken.
 
Is het dan niet de Supermarine Spitfire TR9 trainer (2 zits)?:confused:

ja da issum.. ff een tip voor de SKHV: regel zo'n machine, dan kan je tenminste een beetje lessen op die bak, zodat die van jullie niet om de haverklap aan gruzelementen ligt.... en laat er ook eens een keer wat jongere (airforce)vliegers op los. Niet alleen die ouwe fosielen!

pfffjiew.. da moest ik ff kwijt..

My 2 cents...
 
Is het dan niet de Supermarine Spitfire TR9 trainer (2 zits)?:confused:

N2024 has the floor. Inderdaad de TR9. Foto genomen tijdens de Stampe Fly-In 2007. De meneer rechts is John Romain die ik even met de Cessna moest ophalen zodat hij onze Spit kon testvliegen op Gilze....
:yeehaa:
 
ja da issum.. ff een tip voor de SKHV: regel zo'n machine, dan kan je tenminste een beetje lessen op die bak,

Wie betaalt die 5000 pond per uur? We zijn nog altijd een vrijwilligersorganisatie. Inderdaad hebben twee van onze vliegers op Duxford op deze machine gelest. Maar zoiets is zo kostbaar dat het helaas niet met grote regelmaat kan.

zodat die van jullie niet om de haverklap aan gruzelementen ligt....

Tja, daar zit wat in. Nou valt dat ook wel weer mee. In 10 jaar een keer propstrike, keer door de kakken gegaan en nu dan die nare groundloop me grote gevolgen.

en laat er ook eens een keer wat jongere (airforce)vliegers op los. Niet alleen die ouwe fosielen!

pfffjiew.. da moest ik ff kwijt..

My 2 cents...

Ben zelf fossiel:eek:, maar laat die opmerking maar van mijn schouders glijden.
Er zit een KLu vlieger aan te komen trouwens die het team gaat versterken. De groundloop werd overigens gemaakt door een veertiger. Is dat in jouw ogen een fossiel?
 
Last edited:
Handley Page H.P.42 G-AAUD Hanno

Denk ik zo ;)

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Handley_Page_H.P.42

G-AAUD, production number 42/3, was named after the Carthaginian explorer Hanno the Navigator, who explored the Atlantic coast of Africa in approx. 570 BC. Hanno first flew on 19 July 1931 and was later converted to a H.P.42(W) (Hannibal class). The aircraft was impressed into No. 271 Squadron RAF and was destroyed in a gale at Whitchurch Airport, Bristol when it was blown together with Heracles and damaged beyond repair on 19 March 1940.
 
Back
Top