Gaaf vliegtuig! :rt:
Maar qua kosten is het op zich wel te doen, mits je idd die 8 uur per maand omhoog gaat. Dat haal ik nu niet, maar het is natuurlijk ook zo dat je vaker gaat vliegen als het je eigen kist is (kan ik me iig zo voorstellen).
En gedeeld eigendom maakt het natuurlijk ook een stuk goedkoper!
Op wat voor dingen moet je letten bij een kist voordat je tot koop overgaat? Afgezien van sporen van corrosie etc?
Op een hoop.
Eventjes zo uit het bolletje:
-Stel een eisen- en wensenpakket op en ga daarna pas zoeken.
-Uren motor
-Leeftijd motor
-Uren op andere dure onderdelen(bv vleugel Tomahawk)
-Zijn alle AD's uitgevoerd
-Zijn er kostbare terugkerende AD's
-Logboeken compleet
-Heeft de kist weleens een deuken opgelopen en hoe lang geleden was dat.
-Hoe vaak heeft de kist de afgelopen twee jaar gevlogen, is dat weinig, kans op corrosie in de motor.
-Hoeveel eigenaren heeft de kist gehad
-Geloof nooit de eigenaar
-Geloof nooit iemand die zelf niet zo'n kist heeft gehad
-Je krijgt ongevraagd van jan en alleman meningen opgedrongen, selectief negeren.
-Zoek je helemaal wezeloos naar ALLE informatie over het type en soort kist.
-Pas je er in(lukt mij niet bij alle vliegtuigen)
en en en en en en
-Kees