The perfect deal!!!

Mike-3

New member
Dag damens en heren,

Mijn ouders willen niet meer garant staan, sinds ze weten dat de KLS de rente opvangt na de studie. (Voor bepaalde tijd)

Conclusie: Ik zal zelf de centen bij elkaar moeten rapen om mijn vliegopleiding te kunnen financieren.

Ik heb MBO4 sport afgerond, en wil nu gaan vliegen. Mijn doelstelling is dat het niet uitmaakt hoeveel ik verdien(als het maar in 10 jaar af te lossen is), en dat ik waar dan ook mag vliegen, (maakt niet uit wat, als ik maar vlieg)

Ik bezit nu nog een leaseauto dus kan zo gratis een krat bier naar keuze bij je afleveren!!!(Als je de.... met de minste.......K aan mij kunt vertellen!

Alvast bedankt,

Mike-3
 
lol
zorg maar eerst dat je de selectie haalt.
ik zal toch maar voor KLS gaan aangezien dat ze een grantiefonds hebben.
en een kans op een baan na KLS is ook zeer groot.
 
EPST.

Garantie fonds, er hoeft niemand garant voor je staan. Precieze details weet ik niet, maar dat kunnen ze je daar vertellen. Feit is wel dat je risicoloos de aan de opleiding kunt beginnen, en dat je niet zelf je centen bij elkaar moet schrapen, want de ABN schiet het allemaal voor, zonder borgstelling dus.

Plus dat de kans op een baan bij EPST zeer goed is; misschien wel het beste van Nederland (maar dan wel een baan in het buitenland).

Als je in de buurt van Leiden bent, kom dan dat krat bier maar langs brengen. Grolsch alsjeblieft.
 
Volgens mij zijn de garantiefondsen van de KLS en EPST bijna gelijk. Ook bij de KLS werd duidelijk gemaakt dat je ouders daar niet garant hoeven te staan. Trouwens, wat jij zegt klopt niet helemaal volgens mij. De KLS (of in ieder geval het garantiefonds) neemt niet meteen na je studie de rente over. Dit gebeurt pas na twee jaar. Vanaf dat moment neemt het GF je rente over die je op dat moment nog opbouwt, tot het moment dat je een baan vind.
Verder leef ik vaak onder de veronderstelling dat goedkoop duurkoop is. Ga dus niet zomaar aan een opleiding beginnen die het geoedkoopste is (Polder Aviation te Lelystad ofzo?), want uiteindelijk loop je dan wel met een kleinere schuld rond, maar ook met een kutgevoel, omdat je geen baan kan vinden. Vliegen is niet goedkoop, so be it ;)
 
Je weet dat onze ouders al voor 1 zoon borg hebben gestaan. Die fout maken ze geen tweede keer meer!! :grijns:

Maar als je het in 10 wilt aflossen, en het niet uitmaakt wat je verdient, maakt het je dus wel uit. Vlieg opleiding (zonder typerating) aflossen in 10 jaar en levensonderhoud plus huurhuis, moet je toch al snel zo'n 2500 euro netto verdienen.

De KLS is dan de enige optie zijn. Bij de rest moet je ook nog een typerating betalen na je opleiding (+/-35.000 euro)


Grtz Mike5

Als je die krat bij Q-nimbus gebracht hebt, kan je bij mij in Leiden meteen een kratje Heineken neerzetten. Niet in de tuin alstublieft want dan bestaat de kans dat Q-nimbus hem weghaalt! :grijns:
 
De KLS is dan de enige optie zijn. Bij de rest moet je ook nog een typerating betalen na je opleiding (+/-35.000 euro)

nr.1
de kls opleiding is ook een stuk duurder

nr.2
het licht er maar net aan bij welke maatschappij terecht komt. er zijn genoeg maatschappijen die de typerating wel betalen.
 
EPST. Meerdere goede verhalen van zeer betrouwbare bronnen over gehoord.

Als je bij Q-nimbus en Mike bent geweest, rij dan via Rusland, Alaska en Canada even mijn achtertuin in voor een krat Blue Moon aub.

FD
 
Bedankt voor jullie reactie's mensen,

Is het misschien ook niet verstandig om te kijken naar het buitenland?
Daar zou ik het bijvoorbeeld zelf kunnen lenen buiten mijn ouders om omdat het wat goedkoper is. Ik lees dat de meningen aardig verdeeld zijn hierover, wel meer vlieguren maar minder kans op een goede baan. Ik weet dat er al aardig wat over te vinden is, maar wat zouden jullie aanraden als ik een opleiding wil gaan doen in het buitenland? Welke zou dan de verstandigste opleiding zijn qua financien en de banenmarkt?

Aangezien jullie al wat meer ervaring hebben dan ik (denk ik) zou het fijn zijn als jullie je meningen lieten horen. (bespaart mij een hoop internetuurtjes, en hoor ik het ook eens van een ander)

Trouwens het idee van Barberpole klinkt ook goed!! En Flying Dutchman, waar vlieg jij bij als je op zoveel verschillende plekken uithangt? (gewoon nieuwsgierig)

KLS en EPST zou ook erg leuk zijn, maarja idd eerst maar eens door de keuring heen komen. Ben al een keer afgekeurd bij Stella, dus.... een iets minder zware keuring zou fijn zijn. Maar nooit geschoten is altijd mis.

mvg Mike

P.S wat het uiteindelijk gaat worden, met wie zijn advies dan ook, de deal gaat uiteraard nog door! (haha)
 
Last edited:
Mike-3: Ik zit met dezelfde vragen over opleidingen in het buitenland. Want waarom zouden niet veel meer nederlanders de opleiding in het buitenland doen als het goedkoper is? volgens mij zijn de keuringen ook minder streng...

Hoe is het nu als je je opleiding bijvoorbeeld bij 43 Air School in Z Afrika doet, daar 2000 uur maakt bij een of andere maatschappij en dan gaat aankloppen bij een maatschappij in de EU. Hoe en waarop gaan ze je beoordelen?

Enig idee?

Ik ben afgewezen bij fase 2 van KLS, ga mij denk ik aanmelden voor selectie bij Stella. Maar als het daar niet lukt wil ik het heel graag nog ergens anders proberen en zit sterk te denken over het buitenland, misschien VS of Z Afrika.
Heeft iemand toevallig enige informatie over de 43 Air School in Z Afrika?

Mvg,
 
Idd,

De keuring is er niet voor niks. Toch vraag ik me af tot welk niveau ze willen gaan. Ik hoef bijv. niet op een 747 terecht te komen, maar ben al gelukkig als ik op privejets vlieg.

De reden dat veel mensen de opleiding in NL willen doen is omdat, de kans groter is dat je in NL kan blijven werken, en de bekende vliegscholen in NL enige contacten hebben met de maatschappijen. Denk ik hoor!

Maar een opleiding in het buitenland zoals z-afrika, met terugkomst 2000 uren klinkt goed, dan vraag ik me af omdat uiteindelijk toch iedereen het zelfde papiertje heeft of die opleidng dan daadwerkelijk zo slecht is dat je daarom in de EU moeilijk aan de bak komt.

Wie o wie.

Mike
 
Ik hoef bijv. niet op een 747 terecht te komen, maar ben al gelukkig als ik op privejets vlieg.

Dan denk ik dat je een schromelijke fout maakt mbt tot privéjets...
Als je ziet wat zo'n pakweg Netjets piloot vliegt, dan zou de situatie qua moeilijkheid wel eens omgekeerd kunnen zijn.
 
Maar een opleiding in het buitenland zoals z-afrika, met terugkomst 2000 uren klinkt goed

het is zeker goed dat je met 2000 vlieguur terugkomt voor maar 60.000€ (vb) jammer dat je daarmee nooit de binnenkant van een klm cockpit te zien krijgt..
 
Weer een beetje jammer hoor zo'n opmerking, met je type-rating veterstrikken kom ook JIJ! die cockpit niet binnen.

Maar die keuringen zijn er niet voor niks, ze kijken niet alleen bij de vliegschool naar die uitslagen maar je kan ze ook zien als een voorbereiding hoe je later gaat presteren tijdens een keuring van een maatschappij die vaak nog zwaarder zijn plus dat ze keus hebben uit verschillende kandidaten.
Opleiding in Zuid Afrika (en vergeet de USA niet) zijn zeker een oplossing. Je kan misschien ook meteen instructeur worden bij de desbetreffende school na je opleiding daar en dan snel wat ervaring opbouwen. Daarna kan je altijd verder komen bij commuter airlines, met vrachtvliegen bijv.

succes EHIA
 
Dan denk ik dat je een schromelijke fout maakt mbt tot privéjets...
Als je ziet wat zo'n pakweg Netjets piloot vliegt, dan zou de situatie qua moeilijkheid wel eens omgekeerd kunnen zijn.

En daarnaast heb je het toestel, of zelfs maar de maatschappij, niet voor het kiezen.

Gr.,

Clown
 
het is zeker goed dat je met 2000 vlieguur terugkomt voor maar 60.000€ (vb) jammer dat je daarmee nooit de binnenkant van een klm cockpit te zien krijgt..

... er is er weer een gebrainwashed :D
 
Vanwege de gezellige sfeer die hier ontstond, heb ik de laatste paar berichten verwijderd. Nu graag on topic.
 
Back
Top