rechtzaak tegen belastingdienst (doppelsteuer)

mr. green

New member
weet iemand hoe het staat met de rechtzaak die aangespannen is tegen de belastingdienst NL en welke nu wacht op hoger beroep...

ik moet elke keer uitstel van aangifte aanvragen en wil wel eens weten wanneer het tot een uitspraak gaat komen.
 
Heb vanmorgen gehoord dat de rechtszaak afgerond is. De Nederlandse belastingeiser werd in het rechtsoordeel in haar ongelijk gesteld, wat dus wil zeggen dat dit van groot financieel voordeel is voor de belastingplichtige die in DL werkt maar er niet woont. Er kan echter nog 1 instantie in hoger beroep gaan, maar dit zou dan voor begin maart moeten gebeuren...Nog heel even afwachten dus, en we weten of de zaak nu definitief afgesloten wordt, of net niet...Groetjes en veel plezier bij het tellen van al die extra Euro´s :p: !
 
kan ik dit ergens zwart op wit krijgen om naar de belastingdienst te sturen
dit ter begeleiding bij mijn bezwaar

thanx
 
kan ik dit ergens zwart op wit krijgen om naar de belastingdienst te sturen
dit ter begeleiding bij mijn bezwaar

thanx

ja, even aanmelden bij ...

Böekling en Partners
Kenaustraat 1 2011 MV Haarlem
Postbus 117
2000 AC Haarlem
Tel. 023-5422124
Fax 023-5422209


Groeten
 
Laatste nieuws! Heb zojuist met Böekling en Partners gesproken en zij konden mij vertellen dat de belastingdienst heeft besloten NIET in cassatie te gaan!! De deadline was gisteren namelijk. Enerzijds leuk, vooral als je nog een aangifte open hebt staan dmv een bezwaarschrift, anderzijds niet leuk als je in de toekomst nog je studiekosten of hypotheekrente wilt aftrekken in Nederland en in Duitsland blijft werken.

Cheers!
 
Last edited:
TOP

correct me if I'm wrong maar
dat wil dus zeggen dat we alles wat we betaald hebben aan de nederlandse belastingdienst gedurende de tijd dat we in duitsland gewerkt hebben terug krijgen....

tijd voor een feestje geloof ik
 
Nee, alleen voor die jaren dat je bezwaar hebt aangetekend waarvan het bezwaar nog steeds in behandeling is. Als jij dus voor 2003 een aanslag hebt gekregen, deze hebt betaald maar geen bezwaar hebt aangetekend, dan ben je die centen dus gewoon kwijt voor zover ik weet. Als je bezwaar hebt aangetekend voor een bepaald jaar en dat bezwaar loopt nog, dan kun je denk ik idd een feestje bouwen dacht ik zo.
Mmm, heel wat feestjes binnenkort volgens mij :yeehaa:

Cheers!
 
Hebben jullie in Nederland dan betaald:grijns: ?

yep, krijg nu dus alles terug. Heb netjes bezwaar aangetekend destijds en dat bezwaar loopt nog steeds. Ik zal ze eens bellen met de leuke mededeling. Ik sprak laatst iemand die geen bezwaar heeft aangetekend over de afgelopen jaren. Hij dacht wel mee te kunnen liften. Ik vertelde hem al, dat hij best wel eens een probleem kan hebben. Juridisch gezien ben je zonder bezwaarschrift nergens. Maar misschien is de belastingdienst wel aardig tegenover degenen bij wie het allemaal zo speelt.

Pas een feestje als het geld op mijn rekening staat inclusief rente, jaap:p: . Daarom heb ik het gewoon aangegeven. Nu mag de staat een leuk rentepercentage vergoeden.

goed nieuws mannen, in donkere clh tijden.
 
hoi

hoi

hallo allemaal,

super dat dit zo uit is gekomen. voorzover ik weet staat het een particulier vrij tot 5 jaar terug zijn opgaves te veranderen.

greetz,

pascal
 
He Pascal,

volgens mij als je bezwaar hebt aangetekend tegen een voorlopige aanslag dan zit je goed, maar als je al een definitieve aanslag hebt gekregen kan je er helemaal niks meer aan veranderen. Ook niet als blijkt dat je nu gelijk hebt mbt de rechtzaak.

Groeten

Paul
 
een verzoek indienen mag altijd, of ze die inwilligen is 2. Tot nu toe heb ik daar geen slechte ervaringen mee.
suc6

trouwens, nu hoorde ik gister dat er toch nog wat zwitsers bezig zijn die doppelbesteuerung verandering in duitsland aan te pakken. Iemand wat beter ingelicht?
 
Yep, deze zaak loopt al langer (sinds +/- ´n half jaartje). Het betreft hier Zwitsers en ex-KLS´ers die een hoop geld bijeen hebben gegooid en hiermee enkele advocaten en Steuerberatern hebben ingehuurd. Definitieve beslissingen zijn hieromtrent nog niet gevallen. Afwachten dus.
 
Ik dacht dat die allemaal hun geld hebben teruggekregen van de moskowitches omdat het geen haalbare kaart bleek te zijn. Of is dit een andere poging?
 
Een deel van de deelnemers hebben na enkele maanden afgezegd, achter enkele "die-hards" hebben volgehouden, gelukkig maar !
 
Tuurlijk!
Doe ik standaard 3 weken nadat ik m heb ingestuurd:grijns:

" Objection!"
 
Hello, heb contact gehad met mijn regiokantoor omtrent het uitkeren van mijn voorgeschoten belastingcentjes. Aldaar, gaan ze er nog vanuit dat het ministerie wel in cassatie gaat. Ik heb ze ingelicht dat dat niet meer kan , omdat de deadlines verlopen zijn en dat ze waarschijnlijk nog niet op de hoogte zijn van de laatste stand van zaken. Een andere wel interessante uitspraak is, voor degenen die geen bezwaar hebben aangetekend de afgelopen jaren. Ambtshalve zal de belastingdienst wel degelijk de centen terugstorten, maar dat gaan ze niet vrijwillig doen. Je zult alsnog een bezwaarschrift moeten indienen.

Per wanneer de centen nu terugbetaald gaan worden (vooropgesteld dat we niet zijn gedold door een spam mailtje van Boekling en partners) wist men nog niet. Alle cases die dit aangaan liggen op 1 hoopje en zullen tzt behandeld worden.

massels
 
Back
Top