Waar wonen?

Wuppie

New member
Mogguh!

Ik ben ook 1 die bij 'de blauwen' is aangenomen en ik vroeg me af waar het in de buurt van AMS leuk wonen is. Wat zijn jullie ervaringen?

Bedankt! :rt:

Wuppie
 
Ik woon zelf in Uithoorn en kan het zeker aanraden. Heeft iets dorps, maar je zit dicht genoeg in de buurt van Amsterdam, de A2 en de A4.
Huizenprijzen liggen een stuk lager dan Amstelveen of Amsterdam, maar is niet super goedkoop. Wel wordt er een hoop aangeboden.
 
Haarlem is super! Leuke woningen voor een stuk minder in prijs ivm A'dam, vlakbij de A5 (zo op SPL), zat borrel- en eet gelegenheden, vlak bij het strand etc etc.
 
Haarlem is leuk, maar Leiden is ook zeker aan te raden! Hoofddorp wil je nog niet dood gevonden worden, net als Uithoorn (hoe durf je?) :grijns:
 
Ach... ik woon er alweer een jaar of 18 en als geboren en getogen Amsterdammer kon ik hier goed aarden. Het is net klein genoeg om een dorp te zijn, maar net groot genoeg om van alle gemakken voorzien te zijn.
 
Wilde net zeggen, ga lekker ergens wonen waar nog ruimte is. Met name nu je met je eigen bedrijf mee mag liften.
 
Bedankt voor de antwoorden...

Haarlem is dus schijnbaar wel populair. Hoe zit het plaatsen als Leiden, Lisse, Aalsmeer en Almere???
 
Ik ben momenteel ook op zoek naar een appartement en helemaal niet bekend in de Schiphol regio. Nu weet ik dat zo ongeveer half vliegend Nederland in Haarlem of Amsterdam woont, maar bij mijn zoektocht heb ik alleen maar ouwe troep tegen een veel te hoge prijs voor veel te weinig m2 gevonden. En dan hebben we het nog niet eens over parkeermogelijkheden in de stad.

Nu heb ik Almere een ontzettend mooi appartement aan het water tegen een schappelijke prijs gevonden, maar ik heb vroeger wel eens verhalen gehoord dat Almere als erg saai bekend stond. De routeplanner zegt me dat ik met de auto in 30 minuten op SPL centrum ben dus dat is geen probleem. Alleen vraag ik me af hoe de lifestyle in Almere is.

Iemand een mening hierover?
 
Alleen vraag ik me af hoe de lifestyle in Almere is.

Iemand een mening hierover?

Er is echt flink aan de weg getimmerd om Almere een nieuw uiterlijk te geven en dat is aardig gelukt met het nieuwe stadshart. Voor wat betreft het uitgaan, in het centrum is er 'de grote markt' waar al het uitgaan zich afspeelt. De ligging t.o.v. Amsterdam is ook ideaal waardoor je dus ook daar kan stappen. Verbinding met de trein naar Schiphol is perfect en ik meen dat er om het kwartier een trein die kant op gaat.

Note: Almere is wel echt een woonstad, dus veel jonge gezinnen.

PS. Welke wijk ligt dat appartement? Er zijn sommige woonkernen waar je namelijk liever niet wilt wonen. :grijns:
 
Ja inderdaad, met de trein zit je wel zo in hartje Amsterdam. Dat appartement ligt in de eilandenbuurt direct aan de A6.
 
Ja inderdaad, met de trein zit je wel zo in hartje Amsterdam. Dat appartement ligt in de eilandenbuurt direct aan de A6.

Ok, klinkt goed. Zit je ook zo op EHLE om je SEP current te houden. ;)

Succes met je keuze!
 
Wuppie:
Het antwoord op je vraag is best afhankelijk van je vervoer. Als jij in het bezit bent van een auto en vooral met de auto richting AMS gaat, is Amstelveen een goede plek om te beginnen. Het is er rustig maar niet op een saaie manier. Over het algemeen wordt er gedacht dat elke woning prijzig is maar dit valt best mee!
Als jij een auto hebt en af en toe wel eens met het openbaar vervoer wilt gaan is Haarlem natuurlijk een leuke plek. De verbinding is best goed en de stad zelf is gezellig (kan er leuk stappen).
Mocht je gewoon volledig met het OV naar het werk willen gaan zou ik toch Amsterdam aanraden. Het is in Amsterdam natuurlijk heel erg leuk maar is het lastig om een woning te vinden. Aan de andere kant zit je, naar mijn mening, wel op de leukste plek.
 
Na flink wat zoeken ben ik tot een aantal conclusies gekomen:

1) Een leuk appartement vinden in Haarlem is geen probleem, een betaalbaar en fatsoenlijk huis wel. Veel oude troep, en je betaalt je er scheel voor...

2) Almere is mij door zo'n beetje iedereen afgeraden; los van het feit dat het er behoorlijk saai schijnt te zijn, blijkt wonen niet echt super te zijn en sta je altijd in de file richting AMS en terug.

3) Aalsmeer, Kudelstaart, Badhoevedorp... hoe zit het daarmee?

Greetz,
Wuppie
 
In Amsterdam is een nieuwbouwwijk dat Nieuw-Sloten heet. Het ligt in stadsdeel Slotervaart, in Amsterdam-Nieuw-West. Nabij gelegen snelwegen: A10 en A4. Reistijd naar Luchthaven Schiphol Centrum met de auto: 10min. en met de bus: 20min.
 
Back
Top