Ergonomische oordopjes

hermafrodiet

New member
Hallo ! Heeft iemand ervaring met oordopjes die bruikbaar zijn tijdens het vliegen, t.t.z., die de ruis zo goed mogelijk onderdukken en tegelijkertijd nog genoeg geluiden (ATC,...) doorlaten om nog "normaal" te kunnen horen ?

Graag enkele adressen (internet) of ervaringen desbetreffend, groeten.
 
Bij de meeste winkels voor gehoor apparatuur, kun je oordopjes laten aanmaken met elk gewenst filter. Zelf gebruik ik een 15 dB filter, voor de walk around.
Er zijn bijv. ook mogelijkheden om er 10 of 25 dB filters in te zetten. Goedkoop zijn deze oordopjes niet je moet al gauw rekening houden met €120,= a €140,=.
Voor alle duidelijkheid ik gebruik ze dus niet tijdens het vliegen daar heb ik een goede Active noise reduction Headset voor. Over het effect van deze dopjes tijdens het vliegen kan ik dus weinig zeggen.

Liever een paar duiten uitgeven aan gehoorBESCHERMING dan over een paar jaar een gehoor BESCHADIGING.

succes
 
Op dit moment test een ex collega van je een model waardoor je zelfs geen headset meer nodig hebt.. op maat gegoten oordoppen met luidsprekertjes en een microfoon eraan.
Check je PM
 
De bedoeling is dat ik zonder headset kan vliegen tijdens de cruise. Meestal vliegen wij op de MD11 zonder headset (uitgezonderd tijdens T/O & LDG + eventueel tijdens HF-transmissions), maar iedere extra bescherming is nooit slecht (ik weet dus ook niet hoeveel Db-reductie ik precies nodig heb). Vandaar dus een extra info graag betreffende de sterkte van de filter van de dopjes. Bedankt.
 
Oh dat is interessant!! Ik ben wel benieuwd naar de resultaten Barberpole. Zou je dit ook mij kunnen laten weten?

Waar zijn die dingen gemaakt? Ik heb op het moment Otoplastieken bij Beter Horen laten aanmeten, maar die gebruik ik voor het uitgaan. (discotheken e.d.)

Ideale dingen, alleen ik heb ze nog niet met speakers gezien. Dat zou namelijk wel handig voor gebruik bij apparaten als MP3 speler enzo...
 
Ik heb van die op maat gemaakte oordopjes. Ik heb ze niet uit nederland en die van mij zijn instelbaar voor elke gewenste reductie van het geluid.
De minimale en maximale waardes weet ik zo niet, maar het is heel erg fijn dat je zelf kan bepalen hoeveel db je kwijt wilt hebben.

Ik vlieg geen dag meer zonder die dingen. Tevens is het buiten de kist met een running apu wel heel erg prettig met die dingen in je oren!
 
Hermafrodiet,

Ons bedrijf heeft er een paar op proef gehad en laten testen door verschillende vliegers. UIteindelijk is daar de "13 clearsound aqua crd RC13" als beste uitgekomen.

Het is van "Intersafe groeneveld", die hebben afspraken met veel winkels verspreid in het land. Daar kun je ze laten maken. Ik weet geen prijs, sorry.

suc6
 
Fixed gear, die doppen waar ik het over had zijn nog in de ontwikkelingsfase en gaan waarschijnlijk rond de 600 euro kosten. Als ze verkocht kunnen worden geef ik je wel een seintje.
 
Jo,

ik heb die van mij laten maken bij een beter horen, heb het probleem uitgelegd aan die mensen en die hebben de beste demper er bij gezocht, ik heb een demper in mn oordoppen tegen wind geruis aanbevolen door de KNMV.

als ik die doppen in heb filtert het wind geruis, en kan zelfs de radios zachter zetten.

k.
 
Ik heb ze van Kloes Safety uit Beverwijk. Daar liet mijn vorige werkgever altijd de otoplastieken maken. Begin van het jaar een recheck gehad om te kijken of alles nog goed functioneerde. Ging verkeerd heeft ie er een gesloopt, kreeg gratis en voor niks een nieuwe, service van de zaak. Ben er erg blij mee.
Gebruik ze naast het vliegen ook voor op de motor.

Greets, PD
 
..het is dan gelijk ook een headset, schat.

sorry lieverd...

maar als het gelijk een headset is kun je ook zo'n bose ding nemen met active noice reduction. Een collega had er laatst eentje voor 300 euri. Die dingen zijn echt super! je hoort helemaal niets meer van het gezuis of je motoren.
Maar je zit dan wel met die dikke dingen op je oren...
 
Op dit moment test een ex collega van je een model waardoor je zelfs geen headset meer nodig hebt.. op maat gegoten oordoppen met luidsprekertjes en een microfoon eraan.
Check je PM

Fixed gear, die doppen waar ik het over had zijn nog in de ontwikkelingsfase en gaan waarschijnlijk rond de 600 euro kosten. Als ze verkocht kunnen worden geef ik je wel een seintje.

Mijn collega heeft die dingen jaren gehad en waren fantastisch. kan eens vragen of ze nog te verkrijgen zijn. Meen dat het by US-Airways was of op de C5-Galaxy.

Weet iig zeker dat het geen ontwikkelingsfase is. Wel het gedeelte met Mike eraan, want dat deed hij altijd met de handmike. (So I guess toch ontwikkelingsfase :rolleyes: )
 
Ik heb sinds kort op maat gegoten doppen van Exinore, voor gebruik onder mijn Telex 850 ANR headset. De Telex is prima bij lage IAS, maar voldoet bij Vmo net niet. Ik heb me in de winkel laten vertellen dat Transavia vergelijkbare doppen, maar dan 15dB verstrekt.

Ik heb er nu drie dagen mee gevlogen, maar krijg na 1-2 uur een behoorlijk zere gehoorgang. Het is alsof de doppen net te groot zijn. Wie heeft er nog meer ervaring (zowel positief als negatief) met de doppen van Exinore? Is het een kwestie van gewenning of moet ik terug naar de winkel?

Thanks!
Erik.
 
Yo Erik,

Ik heb dezelfde doppen, bij mij beginnen ze al na 45 min te irriteren. Verder heb ik ook doppen van een harder materiaal (vooral voor walkaround en KLM jet center) , maar die kan ik gerust 4 uur inhebben.

Wij krijgen op de 737 gelukkig ook ANR headsets met interphone.....

Groeten Steef
 
Yo Erik,

Ik heb die doppen ook, met 15dB filter. Ik had er de eerste week ook een beetje last van (beetje draaien helpt) maar dat ging gauw over. Als dat bij jou niet gebeurt moet je er mee terug! Je betaalt dat geld niet voor een paar niet passende doppen...
 
Heb mijn oordoppen al 4 jaar in. In het begin zou je ze een beetje kunnen voelen, maar als ze na een maand nog niet goed zitten zou ik terug gaan als ik jou was. Ik merk zelfs niet eens meer dat ik ze in heb en gebruik ze zelfs onder een ANR ook tegen de squelch van de radio.
 
Back
Top