Voorbereiding Martinair

Hallo,

Afgelopen week heb ik de selectie van martinair gedaan. Het eerste deel, capaciteiten/niveau onderzoek etcetera. Nu heb ik het rapport ontvangen, en wordt er de volgende normgroep gebruikt: Ab-initio vliegers.

Misschien een rare vraag, maar heeft iemand de preciese "vertaling"van dit woord/begrip, ik heb wel een idee, maar ik zou het graag precies willen weten!

BVD

Waar doe ik het allemaal voor... :dozey: ... Link: Ab Initio .
 
He Aussie,

hopelijk was je psychologisch onderzoek positief en mag je door naar de volgende ronde.

In mijn tijd vorig jaar kwam na de psycho de drie gradings op de Frasca.

Mocht je nog vragen hebben kan je me ze mailen...
 
He Aussie,

hopelijk was je psychologisch onderzoek positief en mag je door naar de volgende ronde.

In mijn tijd vorig jaar kwam na de psycho de drie gradings op de Frasca.

Mocht je nog vragen hebben kan je me ze mailen...

He JAR XX!

Ik ben nieuw hier op t forum en ik hoop dat je me misschien wat meer informatie kan geven over de drie gradings op de Frasca:) . Ben enkele dagen terug door de psychologische test gekomen en moet dus binnenkort verschijnen voor de simulator sessies. Heb je nog tips/dingen die ik kan doen als voorbereiding?

Alvast bedankt voor je reactie!
 
Ik heb mijn rapport van het Psychotechnische onderzoek op 25 september aan martinair laten overdragen door het Aviation Human Factor center, maar ik heb nog steeds geen reactie gekregen van martinair, weet iemand hoe lang dit ongeveer duurt?
 
sprak donderdag een instructeur van martinair, hij beweerde dat via de bridgecourse 8 van de 9 mensen aangenomen waren bij de klm.

Ook vertelde hij mij dat er kls leerlingen les kregen bij martinair.
 
Klopt, er zijn een aantal leerlingen van het praktische gedeelte bij martinair geplaatst. (vanwege de capaciteit in Amerika)
 
Ik heb bij KLS mijn PO1 gedaan, niet gehaald, 2 op technisch inzicht.
Nou is mijn vraag, valt dit nog op te krikken, en hanteren andere vliegscholen dezelfde norm, of lager/hoger?
Zelf zit ik heel erg te denken aan Lufthansa (moet ik nog wel wat aan mn duits gaan doen denk ik) en anders EPST (engeland is geen probleem voor mij, ik wil hier weg!!)
 
Hallo!

Een aantal weken geleden te horen gekregen dat ik door Fase 1 ben bij martinair!
Dus heb ik over een tijdje mijn grading bij martinair vliegschool!
Is het aan te raden om alvast wat te oefenen op een simulator of moet ik daar gewoon naartoe gaan en mijn best doen? Wat hebben jullie gedaan in deze situatie?

Cheers!
 
Hallo,

Ik heb mijn fase 1 van de selectie op 20 juli in Utrecht bij het Aviation Human Factor Centre.
Nu al spannend!!

Tips zijn van harte welkom :)
 
Ik heb nog tips genoeg, maar de beste tip wat betreft fase 1 is simpel : Goed uitrusten, verzorgd eruit zien, en laat je van je beste kant zien, zonder te overdrijven!

Zelf ben ik er op deze manier ook gekomen!;)
 
Ik begin over 7 weken met de opleiding, dus ja!:)

Daarom ben ik ervan overtuigd dat wanneer jij de juiste persoon bent voor het beroep, dat er ook uit zal komen, zolang je je op deze manier voorbereidt.
 
Just out of curiosity, hoe denken jullie dat het zal gaan na de opleiding qua arbeidsmarkt? Ik heb namelijk nog niet echt veel concreets gehoord over de employment van MVVL ab-initio's, dus ik ben wel benieuwd. Er staat wel een lijstje op de site van de vliegschool maar die dateert helaas uit 2007. Het is in ieder geval zeker dat een baan bij Martinair er niet in zit, maar waar dan wel?
 
Kansen op de arbeidsmarkt zijn natuurlijk altijd lastig te voorspellen, zeker nu met de zware economische tijden. Om toch een betrouwbaar beeld te geven zou het lijstje eens een update moeten ondergaan, maargoed daar ga ik niet over.

Zelf heb ik wat informatie kunnen vergaren van iemand die ik persoonlijk ken, die zijn opleiding heeft genoten bij Martinair. Zijn medestudenten schijnen allen een goede baan te hebben gekregen bij maatschappijen als Luxair, Lufthansa, British Midland en dergelijke. Hierbij natuurlijk wel de opmerking dat dit zo was in tijden van economische voorspoed.

Meer kan ik er momenteel (helaas) ook niet over zeggen.
 
Back
Top