Headset

Ik heb 2 jaar geleden via E-Bay een nieuwe Telex Airman850 besteld (wel ANR, geen batterijen!) voor omgerekend ?250,-. Deze is in de doos met de post naar Engeland verstuurd als cadeautje (ik woonde toen daar). Na ongeveer 14 dagen kwam die aan en niets extra hoeven betalen. Geen belastingen, invoerrechten etc. Geen idee of dat ie er tussendoor is geglipt, of dat dit normaal is.
 
Tja, bestellen in de UK scheelt echt niet veel met hier, helaas.
De beste methode is dan waarschijnlijk toch via familie laten opsturen uit de USA. Iemand daar al (tactische) ervaring mee?
 
niet met een headset wel met een tranciever.

Betaald via paypal, nooit gekregen en helaas ook het geld niet terug.
Weg 180 euro.
Gelukkig is het nu wel beter geregeld via paypal. Laatst ook iets besteld wat daarna dus weer niet geleverd werd. Al mn geld snel terug gekregen.
 
Heb zelf een headset gekocht via: http://www.q-aviation.nl/.
De persoon die daarin handelt vliegt ook op de vliegclub waar ik lid ben.
Gebruik hem als headset voor mijzelf.
Heb de skylite gekocht, en ben er erg tevreden over.
Helemaal kijkend naar de prijs/kwaliteit verhoudingen.
 
Ik heb ook ervaring met de Skylite en is een meer dan prima headset voor die prijs!

Groet,
PH-FLY
 
Heb zelf een headset gekocht via: http://www.q-aviation.nl/.
De persoon die daarin handelt vliegt ook op de vliegclub waar ik lid ben.
Gebruik hem als headset voor mijzelf.
Heb de skylite gekocht, en ben er erg tevreden over.
Helemaal kijkend naar de prijs/kwaliteit verhoudingen.

Ik had deze shop ook al gevonden. Erg prettige prijzen moet ik zeggen. Voor een beetje GA vliegen vind ik het toch wat overdreven om in de orde van de 500 euro voor een headset uit te geven. (Zeker omdat ik normaal een kist huur waar die dingen gewoon klaar liggen.)

Echter soms liggen er van die Beaver dingen in. Echt bagger, daar krijg je de mic nooit goed voor je mond. Kortom als je de toren op wilt roepen heb je twee handen nodig. Eentje voor de zenderknop en de andere om je mic vast te houden... Nu ja, de laatste keer dat ik dat had heb ik gevraagd of hij niet wat anders had liggen en sindsdien liggen er Senheisers in. Helemaal geen verkeerde headsets overigens. Maar goed, ik zit er toch over te denken om zelf wat aan te schaffen.

Mag ik vragen waarom je bij de SkyLite (ik neem aan de SL-900) uitkwam? Ik moet zeggen dat ik zo van plaatje en spec's meer van de OS-250 gecharmeerd ben. (Ik zie nergens een merkaanduiding van die laatste geval trouwens.)
 
Ik had deze shop ook al gevonden. Erg prettige prijzen moet ik zeggen. Voor een beetje GA vliegen vind ik het toch wat overdreven om in de orde van de 500 euro voor een headset uit te geven. (Zeker omdat ik normaal een kist huur waar die dingen gewoon klaar liggen.)

Echter soms liggen er van die Beaver dingen in. Echt bagger, daar krijg je de mic nooit goed voor je mond. Kortom als je de toren op wilt roepen heb je twee handen nodig. Eentje voor de zenderknop en de andere om je mic vast te houden... Nu ja, de laatste keer dat ik dat had heb ik gevraagd of hij niet wat anders had liggen en sindsdien liggen er Senheisers in. Helemaal geen verkeerde headsets overigens. Maar goed, ik zit er toch over te denken om zelf wat aan te schaffen.

Mag ik vragen waarom je bij de SkyLite (ik neem aan de SL-900) uitkwam? Ik moet zeggen dat ik zo van plaatje en spec's meer van de OS-250 gecharmeerd ben. (Ik zie nergens een merkaanduiding van die laatste geval trouwens.)


Ik heb idd de SL-900 aangeschaft.
Over het andere type kon ik eigelijk toentertijd niet voldoende info vinden op het internet.
Van de skylite heb ik enkele reviews kunnen vinden. Hierin waren de gebruikers positief, waardoor mij dit meer vertrouwen gaf voor dit type.

Tijdens mijn opleiding meestal met een David Clark (PNR) op gevlogen, maar ik kan wat betreft geluidskwaliteit en isolatie niet veel verschil ontdekken.
Qua prijs des te meer.
 
Hier ook een DC fan,

Heb er 3, vraag me niet naar de typenummers!
De oudste 16 jaar oud, ooit eens teruggestuurd naar de fabriek vanwege kapotte
earseal, kreeg m volledig overhauled terug met nieuw mic!.
Sinds die tijd alleen DC gekocht.

En sind een vliegtuig een machine is wil ik toch graag wat machinaal geluid horen! al het geluid wegfilteren is zooooo zonde

Op de 747 hebben we telex/sennheiser standaard geinstalleerd, hangt af van type jumbo F/BCF/ERF, met en zonder noisereduction. voor elke vlucht word de mic cover en earseals vervangen en gereinigt. Ook daar ben ik wel tevreden over. ik vlieg zelf meestal met de noise reduction uit want geeft een "cone of silence" als je maar 1 oor bedekt hebt.
 
Kijk, toch leuke reacties! THX.
Ik had stiekem ook al even naar die Skylite gekeken en de prijs is idd laag te noemen. Had vanwege die reden wat bedenkingen, maar kennelijk onterecht.
Zag er op marktplaats een staan. Gebruikt, voor 125 euro. Dacht het niet! :stapelge:
($97 nieuw op ebay + $18 shipping, HongKong)

En idd voor die uren op jaarbasis (20, als het al lukt) is zo eentje ook wel goed denk ik.

Nog iets over op te merken qua pluggen, samenspel met DC of type a/c? Ik vlieg voorlopig alleen nog maar 152 (150) en 172.
 
Last edited:
Ik heb over de 75 ohm impedantie problemen gehoord met de DCs
Maar zelf nooit zelf meegemaakt, heb met veel andere headsets samen
met mijn DC gevlogen en nooit iets gemerkt
Heb 4000 uur piston en turboprop gevlogen met de DCs en nooit impedantieproblemen
Wel moet Je voor sommige vliegtuigen een verloopstekker hebben

Nu kruip ik af en toe in eenbrommer en voldoen de DCs voor mij
nog steeds! Ondanks dat ze wat ouder zijn
 

Dank voor je reactie. Ik heb Rob maar eens een mailtje gestuurd en na een beetje wikken en wegen ook een SkyLite besteld. Snelle en goede service.
Headset heb ik ondertussen ook al bezorgd gekregen... Alleen nu nog even tijd en mooi weer om hem uit te testen. Nu ja, mijn definitie van mooi weer is op het ogenblik: Geen regen, deck op minimaal 2500 voet en max 15 knopen crosswind (liever iets minder). Maar ik begin echt last te krijgen van het feit dat mijn voeten weer te lang aan de grond geplakt hebben gezeten.

[aanvulling d.d. 09-11-2010]
Goed, zaterdag de knoop doorgehakt en zondag een stukje gaan vliegen. Het was niet zo heel warm met een voorspeld nul graden niveau van rond de 3000 voet. De inversie zat rond de 2000 voet of zo, dus het was lekker vliegen boven de 2000 voet. Toen ik richting Nordhorn naar 3500 voet door klom, begon de motor het toch wel koud te krijgen, dus ben ik toen maar omgedraaid en teruggezakt naar 2500 voet. Boven de inversie en kennelijk net warm genoeg om met een wat hoger toerental de temperatuur voldoende hoog te houden. Maar afgezien daarvan erg prettig gevlogen. Daarna maar eens aan de verhuurder gemeld. Die is daarna maar aan de slag gegaan om de radiatoren af te plakken.

In plaats van de Senheisers die in de kist lagen, deze keer dus met mijn nieuwe speeltje op mijn kop rondgevlogen. Het hoofdtelefoon gedeelte, dat was in een keer goed. Zat goed, klonk goed. De radio even iets harder gezet, maar dat had ik met de Senheiser ook moeten doen.
Het was even klungelen om de mic goed te krijgen, maar toen die eenmaal goed zat, zat die ook goed en werkte die gewoon lekker. De microfoon is voldoende gevoelig, maar ook voldoende gedempt. Dus niet het gevoel dat je eerst ontzettend moet gaan zitten schreeuwen, maar geen last dat die aanspringt als je ineens het gas hard opengooit.

Kortom weer erg tevreden. De volgende keer dat Miss fotoJunky mee gaat, mag zij mijn headset uitproberen. Kijken of ze daar blij van wordt, dan komt er nog eentje, weer bij Rob van Q-aviation.nl vandaan.
 
Last edited:
Ook ik heb de Skylite SL900 besteld en inmiddels thuisbezorgd gekregen.
Ik heb echter op ebay wat zitten spitten en in Hong Kong werd ie aangeboden voor 85 euri (omgerekend).
Daar zou nog wel btw bijkomen, maar ok. Ik vertrouwde de verkoper wel met 4000 positieve beoordelingen. Na bezorging kwam er alleen nog 17 piek inklaringskosten bij. Hmmm, ff niet op gerekend. Nou ja, is ie 15 piek goedkoper dan in nederland en omstreken. Voor dat verschil hier bstellen? Tja, ik heb het nu al gedaan. De enige belemmering is dat het wat langer duurde voor mij. Hoewel tussen ontvangst betaling en ontvangst headset 5 dagen zat!

Het spul zag er goed ui, in doosje en met tasje. Dat heeft een DC niet eens.

Geprobeerd heb ik hem nog niet maar dat zal wel goed zitten. Tis nie zo vliegweer als ik vrij ben en de aankomende week zal het er wel helemaal niet van komen.
 
PilotCom Pro GA

PilotCom Pro GA

Iemand ervaring met de volgende headset? Of iets vergelijkbaars?

PilotCom Pro GA

PilotCom_Pro_GA_4bf50f1499e12.jpg


De pilotshop heeft hem te koop. Zit er over te denken om zoiets aan te schaffen, ik vind 1000 of 800 euro echt veel geld (Bose A20/Zulu) vandaar dat ik kijk naar alternatieven.

Alvast bedankt.
 
De Bose A20 wil ik aanschaffen, bij de the Pilotshop EHLE 1095 euris voor de helicopter versie, (tijdelijk uitverkocht) en elders in buitenland prijzen als 800 euri.. Dus dat scheelt wel iets. Iemand een idee waar en hoe ik dit het beste kan doen? Want maarzo over laten sturen, zal de douane weer aan het werk gaan, en een tripje naar Amerika zit er voorlopig nog niet in, terwijl op korte termijn de headset al nodig is.

Iemand suggesties?
 
Er is nog ergens anders een headset topic ook... Ik zou zeggen kijk even op de website van Q-aviation, daar heb ik mijn headset vandaan. Heel tevreden over de headset en er staat vrij goede info op die site. Daar kan je echt mee uit de voeten denk ik en oh, ja de service van Rob is ook erg goed.
 
Er is nog ergens anders een headset topic ook... Ik zou zeggen kijk even op de website van Q-aviation, daar heb ik mijn headset vandaan. Heel tevreden over de headset en er staat vrij goede info op die site. Daar kan je echt mee uit de voeten denk ik en oh, ja de service van Rob is ook erg goed.

Dank voor je bericht. Alleen Rob heeft de Bose niet.

Voor andere belangstellenden, we hebben de Zulu en A20 getest, zowel fixed als heli, met dank aan The Pilot Shop en Immortal :)

De Bose is iets beter, is stiller, zit fijner, bellen met Bluetooth is het geluid voor jou en de ander duidelijker en de muziek vond ik ook beter klinken dan de Zulu, ondanks dat deze laatste een surround functie heeft.

Nadeel vond ik, de earcups hebben een stugger materiaal dan de Zulu, daardoor meer lekkage met een zonnebril op. Dit verschil was vooral in de heli goed te merken. In de Fixed Wing had je daar geen last van.

Nu moet ik er wel bij zeggen, dat mijn huidige zonnebril te dikke pootjes heeft. Wellicht dat een bril met dunnere pootjes, beter gaat. Tevens de zonnebril van Immortal geprobeerd in de heli, van TPS, maar ook die zorgde voor lekkage.

Kortom, zelf neig ik naar de Zulu, 9 van de 10x vlieg je met bril. Het hele headset-aanschaf-verhaal heb ik even voor me uit geschoven, ik was niet genoeg overtuigd.

Doe er je voordeel mee met bovenstaand. Sorry voor de minder mooie zinsbouw misschien, typ deze ongein vanaf m'n eifeun.
 
Heb een gebruikte DC H10-60 gekocht op e-bay, daar worden er veel aangeboden. De verkoper heeft er een nieuw snoer, gelpads en zo'n schuimpje voor over de mike bij gedaan. Voor de deur afgeleverd voor 1/3e van de nieuwprijs. Ben best tevreden over de DC, comfortabel en redelijk stil.

Zou zo'n ding als - zeker als hobby piloot zijnde - nooit nieuw kopen, eigenlijk.
 
Was laatst bij FD en die kwam met dit:
Leuk, affordable en een nifty aansluiting voor ipod met music-cancelling wanneer ATC roept
http://uflymike.com/
Boeing/Airbus/DIN aansluitingen beschikbaar
En dan kan je je headset ook nog voor je normale muziek gebruiken
 
Back
Top