Voortgangsonderzoekje

Feb'99: OBS
Jan'00: Airman Flight School, Oklahoma
Mei'01: alle FAA en JAR papieren op zak.
in tussentijd wat instructie etc....
Jan'04: ATP scheme CTC Aviation
Feb'04: Type A320/321 :p:
Totale tijd tussen eind opleiding en baan 2jr en 9mnd.

Gr. LuB :rt:
 
Dit is nog eens leuk, vroeg me al af hoe lang anderen hebben moeten soliciteren voor een baan. Doe hier dan ook graag aan mee.

1. 1995 PPL 43 Air School
2001/3 NLS
2. Vlieg nu ATR42 bij de bekende Exel Aviation Groep
3. 5 maanden van afwijzingen en toen 35mille :( neergelegd voor een tr (zou verboden moeten worden :mad: )

Hopelijk zal ik ooit in de toekomst nog een keer een jet besturen.
Groeten
FL000
 
Waar: Stella Aviation Academy (theorie KLS)
Klaar sinds: sept 2004
Nu: Fokker 50 VLM Airlines
Wachttijd: half jaartje
Via school of eigen sollicitatie: school
 
OBS / Euroflight / Tulip Air 1997-2000

Co bij Tulip op de BE20 2000/2001
Rondvlucht/fotovlieg etc. Kroonduif 2002-2005
Co 757/767 Thomsonfly (Via CTC) sinds 2005

Totale wachttijd sinds afronding opleiding en eerste 'echte' vliegbaan 4 jaar.
 
Waar: Dutch Flight Academy
Klaar sinds: Juli 2006
Nu: F/O Fokker 50, VLM Airlines
Wachttijd: 8 maanden
Eigen Solicitatie
 
Waar: EPST
Start opleiding: 31 Aug 05
Klaar opleiding: 14 Jan 07
Duur: 17 maanden (incl. 1 maand vrij)
Nu: F/O BA Cityflyer vanuit Edinburgh met 2e base London City
Tijd tussen klaar opleiding en 1e job: 2 maanden. (6 weken totaan sollicitatie procedure)
 
Waar: KLS
Start: 15 nov 2004
Eind: 4 Jan 2007
in totaal zeker 4 maanden vrij gehad ivm opstoppingen, vakanties niet meegeteld

Baan: S/O B777
Wachttijd: 8 maanden


Mooi dat deze thread weer verder gaat!
 
1. waar :OBS/euroflight in '96-'99
2. waarop: Air Exel /EAE (Duitsland)ATR42/72 en over een paar mnd naar Easyjet :D
3. Wachttijd: 4 jaar

En voor de mensen die nog geen baan hebben........de aanhouder wordt beloond, geloof me!

Climb350
 
OBS / Euroflight / Tulip Air 1997-2000

Co bij Tulip op de BE20 2000/2001
Rondvlucht/fotovlieg etc. Kroonduif 2002-2005
Co 757/767 Thomsonfly (Via CTC) sinds 2005

Totale wachttijd sinds afronding opleiding en eerste 'echte' vliegbaan 4 jaar.
 
Waar: Oxford Aviation Training via EPST
Start: 2006-2007
Wachttijd: 3 maanden (assessments)
Baan: F/O A320 BA mainline
 
1- DFA
2- CLH
3- September 2006 DFA afgerond, februari 2007 met selecties begonnen, juni 2007 begonnen.
4- leeftijd wil je niet weten.. wordt je bang van :grijns:
 
Opleiding: CAE NLS / AAE
Daarna (en nu nog): First Officer 737-800 bij Ryanair
Tijd tussen opleiding en baan: Nul, was aangenomen voordat ik bij de NLS klaar was.
 
- OBS/Euroflight 1997 - 2000
- F/O Beech King Air 200 bij de Tulpenboer
- 2008 net begonnen met de opleiding bij VLM Fokker 50
 
Last edited:
Waar: v/d Sigtenhorst/Stella Aviation Academy (Skyjob)
Start: 2003 - 2006
Wachttijd: 12 maanden
Baan: FO B738 Ryanair
Eigen solicitatie
 
Waar: KLS ( via IFTC ) 2000 - oktober 2002.
waarop nu: CLH Canadair 200/700/900
Wachttijd: 4 jaar. Ben in november 2006 begonnen bij Cityline
in tussentijd. Uitzendwerk.
Sollicitatie bij CLH via kls.

:kiss: Clown
 
Waar: DFA (2000-2002)
1-Norht Sea Airways; fo chieftain (2002-2003)
2-Uitzendwerk (2004)
3-Austrian Arrows (operated by Tyrolean); FO Dash 8-300/400 (2005-2007)
4-ArkeFly; FO 767-300ER (2007-heden)

Wachttijd: 1jaar tot eerste crappy job en totaal 3 jaar tot eerste airline job.
Alles door eigen sollicitaties.
 
Sollicitatie bij KLu in 1977, afgewezen :bwah:
PPL in 1999
CPL in 2006
In deeltijd vliegwerk vanaf 2006.

Totale wachttijd: 29jaar :haha:
 
Last edited:
Back
Top