Toekomst Martinair

Roadkill

New member
Wat zijn de toekomst verwachtingen voor Martinair volgend jaar? Ziet het er naar uit dat men nog zal gaan aannemen? Er circuleren geruchten dat KLM/AF slechts geinteresseerd is in de vracht tak van het bedrijf. Hoe zal dat z'n weerslag hebben?

Koffiedik kijken, ik weet het, maar mischien is er iemand die daar bedreven in is... :)
 
Aangezien alleen de vrachttak winstgevend is, neem ik ze dat niet kwalijk. De passagierstak van Martinair draait al jaren verlies, maar dat wordt zeer goed gecompenseerd door de vrachtdiensten...

Wie weet wordt de vrachttak ingelijfd bij AF/KLM en de passagierstak bij Transavia.com
 
denk dat als er zoiets gebeurd alleen de vracht bij klm naar binnen wordt geschoven en de passage gewoon opgedoekt wordt. valt niet te verkopen..
breidt arkefly beetje uit met 767's. en hv koopt nog wat 73's erbij.
 
Niet geheel onbelangrijk, KLM/AF bezit maar 50% van de aandeeltjes MP. De andere helft is via Nedlloyd bij Maersk terechtgekomen. Die zullen niet zomaar KLM met de succesvolle tak aan de haal laten gaan. En overnemen mag KLM het gehele MP niet, dat is in het verleden al beslist. Dus zo eenvoudig ligt het allemaal niet. ;)

We zullen zien, zei de blinde.........
 
Niet geheel onbelangrijk, KLM/AF bezit maar 50% van de aandeeltjes MP. De andere helft is via Nedlloyd bij Maersk terechtgekomen. Die zullen niet zomaar KLM met de succesvolle tak aan de haal laten gaan. En overnemen mag KLM het gehele MP niet, dat is in het verleden al beslist. Dus zo eenvoudig ligt het allemaal niet. ;)

We zullen zien, zei de blinde.........

AWOL
Klopt, KLM mag niet de gehele MP overnemen, maar..... wel een gedeelte. Het bezwaar van de EU lag op het gebied van de passage. Vracht is een totaal andere markt met andere concurrentieverhoudingen internationaal.
By the way, hoe weet jij dat Maersk de aandelen wil behouden??? Volgens mij ligt het heel anders. Maersk wil juist MP kwijt, luchtvracht behoort nl. niet tot de core-activiteiten van Maersk. KLM wil graag de vrachtpoot overnemen van Maersk en passage verkopen of iets dergelijks (zie uitlatingen van dhr van Wijk eerder op www.luchtvaartnieuws.nl, http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=17233).
 
Maar ik denk.... dat éérst ene Heer Martin S. zich volledig en met zijn gehele volle en redelijk robuuste lijf er vóór gooit:grijns:
 
Martin S? :haha:

Is dat die gepensioneerde die niets meer te vertellen heeft? :haha:

... en als CEO zijn laatste maandjes mocht blijven zitten, tot zijn pensioen, van de raad van bestuur als hij maar vooral geen rare dingen meer ging zeggen/besluiten? :haha:

Was echt een waardig afscheid:yeehaa:
 
Ik heb al een paar keer gehoord dat passage opgedoekt gaat worden. Of dat in een sterfhuis constructie is of niet is onduidelijk, maar het einde is in zicht... hoorde ik.. don't shoot the MSN messenger :)
 
ER wordt nu al jaren gezegd en geschreven dat de passage bij mp er mee op zou houden en ik heb nog nooit iets concreets gezien of gehoord ook niet van mensen die hier iets gepost hebben.

kom met bewijzen mensen of schrijf anders niets.
 
De nieuwe uniformen voor komend jaar zijn al besteld, dus ik kan me niet voorstellen dat passage binnen nu en laten we zeggen 2 á 3 jaar gaat verdwijnen. Mijn vermoeden is dat we nog een paar jaartjes met de 767 blijven vliegen en daarna de 787 krijgen. In het allerergste geval verdwijnt misschien de shorthaul operatie (hoewel me dat niet zeer waarschijnlijk lijkt) en gaan de vliegers van de airbus naar de vracht. (volgens de geruchten krijgen we de komende jaren een paar vrachtkisten erbij)

MAAR JA HET BLIJFT ALLEMAAL KOFFIEDIK KIJKEN!;) ;)
 
Last edited:
als een nieuw uniform een teken is dat t goed gaat met een maatschappij was air holland nu waarschijnlijk flag carrier geweest.. hoe vaak die van (vliegtuig) uniform zijn gewisseld de laatste jaren..
 
Ondanks dat Tui Nederland en deel is van Tui Ag zijn ze wel zelfstandig. Daar de KLM groep dat niet is stelik voor ons om te dopen en Koninklijke Arkefly :)
 
Raar, hoor juist weer van een welingelichte bron dat Martinair binnenkort misschien weer gaat uitbreiden!

Er schijnt een voorstel van de directie bij de raad v. commisarissen te liggen voor een extra MD11 of een 744.
 
Dat voorstel was er een paar jaar geleden ook nog, maar toen besloten de wijze heren van de RvC om het maar tegen te houden. Uiteindelijk 2 pax MD11's eruit en een busje erbij vonden ze beter... Komt die bus eigenlijk nog terug in de zomer?
 
Back
Top