De stand van zaken [Deel 17]

Status
Not open for further replies.
2 fouten, omdat ik dacht dat wanneer de slipkogel naar rechts uitsloeg dat je dan links voeten moest geven, bleek dus rechts te zijn. Dat is iig een fout die ik niet meer zal maken!!
 
Ach wat geeft het Laulau, de meiden zijn meestal jonger dan de mannen, dus 't kan best. En bovendien, een ouwe vent lust ook nog wel een groen blaadje, niet dan Niek? :stapelge:
 
Zeau, beter laat dan nooit:
@laulau, gefeliciteerd!

Laulau jij hebt mijn felicitaties al mogen ontvangen.. ;p

Maar Nienke of iemand anders die de FAM moet doen of al heeft gedaan, is er een 'formule' voor de krachtoefeningen mbt je gewicht, lengte en leeftijd? Ik neem aan van wel..

Alvast bedankt!

Ik heb ook al zoiets gevraagd aan het CML, maar deze info wilden ze niet vrijgeven. Er zijn zeker wel formules, maar het CML gebruikt hun eigen parameters. Maar de eisen zijn niet zo hoog hoor. Gewoon een beetje conditie hebben, beetje fitnessen, en zo ben ik er doorheen gekomen. Betekent natuurlijk niet dat het voor iedereen zo simpel is...

Trouwens, voor de KMA zijn de eisen denk ik wél hoog, hoewel er geen test voor is. Voor de KMA zou ik dus wel ff stevig conditie opbouwen enzo, anders haal je het niet. De sportinstructeur zei tegen mij bijvoorbeeld dat ik qua armkracht wel door de FAM ben gekomen, maar dat het voor KMA-begrippen eigenlijk te laag is.



@Nienke, succes met je tentamens. Misschien zie ik je nog wel als je ook eerstejaarsvakken moet doen.


Oja kusje :yeehaa:
 
@the_pilot, jij ook succes! heb pas in maart nog een eerstejaarsvak dus denk nie dat ik je zal zien.

Ik had inderdaad ook al een paar keer rondgevraagd over wat je nou precies moet kunnen voor de FAM, maar is gewoon niet heel duidelijk. Ik fitness nu 3 keer in de week, 2 keer conditie en 1 keer kracht. Dus mag toch hopen dat ik die test haal :)

Kus :)
 
2de dag gehaald

2de dag gehaald

Hallo ik heb de tweede dag van mijn selectie gehaald.

De intake test GVSS. Ik had 3 fouten waarbij alledrie gewoon domweg verkeerd gelezen. Maar goed... Ik ben door.

Ik dacht dat ze op de zelfde datum mijn ogen gingen testen. Althans dat was de afspraak. Ik heb namelijk een linker lui oog. Ze zouden dan naar de Diepte kijken.

Ik heb nu voor een oogonderzoek (gedeelte van VMO) afgesproken op 26 Februari en op 28 Februari heb ik dan de GVSS mits ik na de oogonderzoek door kan.

Groetjes en succes bij de luchtmacht,

Ralp
 
Ik heb niet gevlogen, heb maandag wel de hele dag op Seppe gezeten als back-up, maar aangezien er geen mensen uitvielen ben ik met beide benen op de grond gebleven. Hopelijk komende maandag een nieuwe kans.

Ik meen dat Braddock vlucht 1 en 2 gedaan heeft.
 
@the_pilot, jij ook succes! heb pas in maart nog een eerstejaarsvak dus denk nie dat ik je zal zien.

Ik had inderdaad ook al een paar keer rondgevraagd over wat je nou precies moet kunnen voor de FAM, maar is gewoon niet heel duidelijk. Ik fitness nu 3 keer in de week, 2 keer conditie en 1 keer kracht. Dus mag toch hopen dat ik die test haal :)

Kus :)

Hey Nienke,

Toen ik de FAM had fitnesste ik iets minder als een jaar 3 a 4x per week (zowel conditie als kracht) en was dan zo'n 2 uur bezig. Daarvoor was mijn conditie echt 3x niks. Ik heb het toen net aan gehaald. Ik weet natuurlijk niet hoe het fysiek met je gesteld is, maar ik denk, zeg het maar even want zou natuurlijk lullig zijn als je afvalt terwijl je het met wat meer training wel had kunnen halen. Wat er in de kennisbank staat is absoluut waar, onderschat het niet :)

Groetjes, Laurens
 
Hey Nienke,

Toen ik de FAM had fitnesste ik iets minder als een jaar 3 a 4x per week (zowel conditie als kracht) en was dan zo'n 2 uur bezig. Daarvoor was mijn conditie echt 3x niks. Ik heb het toen net aan gehaald. Ik weet natuurlijk niet hoe het fysiek met je gesteld is, maar ik denk, zeg het maar even want zou natuurlijk lullig zijn als je afvalt terwijl je het met wat meer training wel had kunnen halen. Wat er in de kennisbank staat is absoluut waar, onderschat het niet :)

Groetjes, Laurens
Hoi Laurens,

Houd er wel rekening mee dat het persoonsgebonden is (denk ook o.a. aan lichaamsbouw). Ikzelf heb de FAM redelijk 'gemakkelijk' gehaald zonder ook maar iets ooit aan fitness te hebben gedaan, en als voorbereiding iets van 4x wezen hardlopen (vooral omdat ik het leuk vind (af en toe, haha), nieteens puur uit training voor de FAM), maar ik heb wel de FAM in 1x gehaald.

Loopt nu nogsteeds hard uit voorbereiding op de KMA en ontspanning, hoewel ik wel merk dat ik de laatste tijd wat makkelijker wordt en het er af en toe bij inschiet.

Wat ik wil zeggen, doe wat je zelf nodig acht aan voorbereiding. Heb je vroeger gewoon regelmatig gesport (zat zelf op voetbal), dan komt het vast wel goed. Twijfel je aan je fysieke gesteldheid, ga dan sporten, maar doe dat omdat je zelf twijfelt! Neemt niet weg dat fitnessen altijd goed voor je is natuurlijk, probeer er ook lol in te krijgen dan houd je het langer vol dan als je het alleen doet uit voorbereiding.
 
Uiteraard, maar ik meen dat jij daarvoor ook altijd al sportte. Aangezien ik niet weet wat Nienke verder nog heeft gedaan waarschuw ik toch maar even, better safe than sorry. :grijns:

Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk.

Groetjes, Laurens
 
Nee oke heb je een goed punt, kaartte dat ook even aan in mijn post.

Zijn we het weer helemaal eens :D
 
Vandaag ben ik gebeld door het CML, met de uitslag van de keuring, en helaas kan ik niet langer op mijn eigen kamer blijven wonen. Heel vervelend allemaal natuurlijk :stapelge: Tijd om een feestje te bouwen dus!

@Niek, je mag mijn status veranderen naar opleiding, alleen ik moet nog contact hebben met amsterdam over of zij het advies accepteren en welke klas ik geplaatst zal worden..
 
@ CrunchyRotor: GEFELICITEERD! Nu nog even afwachten wanneer je kan/mag beginnen. We horen het wel.

@ Uncle & LauLau: Wat een verbroedering hier op het forum, wordt helemaal emotioneel... ;)

Even kijken, Bigear verschuift samen met Braddock naar volgende week, bij deze.
Enne Braddock, mocht je nog airwork.nl bezoeken, geef dan even aan hoeveel vluchten je gehad hebt en hoe het gegaan is, ben benieuwd. :)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top