De stand van zaken [Deel 17]

Status
Not open for further replies.
Als de wind dwars op de baan staat mag die maximaal 22kts zijn stond in het boekje.
Hoeft niet strakblauw te zijn the_pilot, gewoon horizon erboven is goed zoals Laulau al zei, maar je moet wel zicht op de grond kunnen houden.
 
Wat LauLau en Uncle al zeiden, bewolking is niet erg, zolang het maar niet potdicht zit. Ze moeten namelijk op zicht terug (ze hebben wel GPS, maar met behulp van instrumenten landen op Seppe kan niet) Vooral belangrijk is dat de bewolking niet te laag hangt, zodat ze niet meteen laag zitten als ze onder de wolken uit willen komen. Afhankelijk daarvan mag het dichter (hogere wolkenbasis) zijn. In dat geval kan er boven de wolken worden gevlogen, waar het dan ook een egaal wolkendek moet zijn. Dit was 2x het geval bij mij, fijne horizon, maar lastig oriëntatiepunten vinden voor bochten.

Verder mag de bewolking bij vriestemperaturen ook niet al te dicht zijn, ivm ijsaanslag op de vleugels/propellers.

Wat betreft onder de bewolking vliegen, is het al aangegeven. We hebben de laatste paar weken gewoon pech gehad met het weer. Vooral veel mist.

Vaak zat ik daar, en werd ter plekke bekeken of het weer geschikt was. Daarvoor gebruiken ze satelliet-foto's en dergelijke, en natuurlijk zicht en ervaring. Niks is zo veranderlijk als het weer, zeker met zulke twijfelachtige temperaturen. Meer kan ik je er eigenlijk niet over vertellen.

Aan de ene kant is het vervelend dat je niet kunt vliegen, maar aan de andere kant ook wel prettig te weten dat ze je niet laten vliegen met moeilijk weer. Beetje positief denken zullen we maar zeggen ;)
 
oké tanx voor de info iedereen. Je kan dus eigenlijk niet echt zien aan de KNMI weersvoorspellingen of je kan vliegen, als ik het goed begrijp. 20% kans op zon en 70% kans op regen zegt natuurlijk niets over hoe hoog die wolken zitten en wat voor soort wolken het zijn. De site zegt: "Wisselvallig, met van tijd tot tijd regen en af en toe veel wind."

De voorspelling is van zaterdag t/m woensdag de hele tijd windkracht 5.

Hmmm wordt nog spannend of PVS doorgaat dus?
 
er zou eigenlijk een "PVS-weerbericht" moeten komen ergens ;)

"70% kans op zon"
" 20% kans op regen"
"Bewolking: Geen"

"Kans op PVS: 60%"
:grijns:
 
Hmm voor vandaag en zondag zelfs een weeralarm: "Zeer zware windstoten, grote schade mogelijk" aldus KNMI. Hopelijk gaat de wind een beetje liggen dinsdag, anders gaat het PVSen zo moeilijk. :) Kans op PVS is dan 5% :p
 
@ Laulau

Ik moet 7-01 nog vliegen dus ik kom 8-01 uit EHAM dus meerijden gaat niet lukken! Ik kan je evt. wel oppikken in Amersfoort als je met de trein komt en we dezelfde tijd de FAM hebben.

Grt MHC
 
Hey,

Ik kom zelf met de auto dus dat is geen probleem. Toch bedankt voor het aanbod :)

Groetjes, Laurens
 
Hey,

Net een telefoontje gekregen van het CML dat door andere bezigheden van de sportinstructeur mijn FAM is verzet naar 11 januari. Nog een paar dagen langer in spanning dan maar :(

Groetjes, Laurens
 
Spannend Laulau,

ik zal aan je denken Laulau als jij aan het rennen bent op die loopband en ik lig nog lekker in bed! Ik kan vrijdag lekker gaan babbelen @ cml:D Jammer dat de pvsers niks laten weten...
 
Waarschijnlijk zitten de PVS'ers gewoon thuis en in elk geval niet op Airwork, het zal vast geen onwil zijn Tim ;)
 
hey allemaal,
Ik heb eind november me po1 gehaald, echt grote opluchting.
3 van de 10 gingen door. (er werd trouwens elders op het forum dacht ik verteld dat mensen er tussentijds al uit kunnen worden gezet. dit was bij mijn groep niet het geval dus ik denk dat ze nu iedereen alle testen laten doen) 3d test echt volstrekt tegen verwachting in bovengemiddeld gehaald.

Heb me GVSS intake morgen. op de uitnodiging staat: ''Uitgenodigd voor de volgende fase vliegerselectie: aanvullende test, intake test en de selectie- en keuringsvoorlichting.''

wie kan me vertellen wat ik in de ''aanvullende test'' kan verwachten??

gaat dat wellicht te maken hebben met iq en hoofdreken testen e.d.?

grts Pho..
 
Die aanvullende test is de testbatterij meen ik.
Dan moet je allemaal veel te moeilijke testjes maken en ook heel veel, maar het is een proef en deze telt nog niet mee als het goed is (bij mij telde die niet mee in elk geval).
Maak deze test echter wel serieus :)

Oja, succes morgen ;)
 
Hey Pho,

ik heb die intake over twee weken en bij mij staat er in de brief niets over een eventuele aanvullende test. Die man van het CML zei toen ook dat er alleen een voorlichtingspraatje gehouden zou worden en dat daarna de toets gemaakt zou gaan worden, that's it. Laat morgen even weten of die aanvullende test er ook bij zat, ben wel benieuwd.

iedereen nog een gelukkig nieuw jaar trouwens (beetje laat maar toch)

greetz rb
 
Ik heb net Seppe aan de lijn gehad, er wordt op het moment niet gevlogen, hopelijk volgende week weer.

@ Niek: Ik heb eindelijk een (hopelijk) concrete datum; 11 januari.
 
*PVS'er meldt ;)

Het ging idd niet door. Ik hoefde aan de telefoon niet eens te vragen òf het wel doorging, best logisch met dit weer :) In februari mag ik nog een keer proberen.
 
hey pilot;)

Dat wordt dus geen februari klas meer voor jullie als je zegt dat je het pas in februari weer mag proberen?
 
@ pho: succes met de intake zometeen. :)
@ the_pilot: zo, februari pas, das balen. Er wordt dus heel januari niet gevlogen?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top