KLS nog steeds peferred supplier

Gonna

Member
Van het KLM intranet:

KLM verlengt contract met KLS als ‘preferred supplier’

KLM en KLS hebben op 18 december j.l. een nieuw contract getekend dat op 1 januari 2007 ingaat voor een periode van drie jaar. In dat contract wordt overeengekomen dat KLM de KLM Luchtvaartschool (KLS) als preferred supplier beschouwt voor de aanlevering van nieuwe vliegers. KLS verplicht zich afgestudeerde vliegers als eerste aan KLM aan te bieden.

KLM geeft bij de luchtvaartschool aan hoeveel nieuwe vliegers zij op een bepaald moment nodig heeft, waarna KLS sollicitanten opleidt. Deze sollicitanten doorlopen vervolgens het reguliere wervingsproces.

De vernieuwde overeenkomst is belangrijk omdat het aantal nieuwe vliegers dat KLM de komende tijd nodig heeft onveranderd hoog blijft. Goede afspraken met de opleidende instantie vergemakkelijken het selectieproces en zorgen voor een snelle instroom.

Het contract is ook belangrijk voor de KLS, omdat het hen de mogelijkheid biedt om al hun leerlingen aan te bieden aan de KLM. Hoewel het contract niet voorziet in baangaranties, heeft dit voor de KLS wél een aanzuigende werking op potentiële leerlingen.
 
Goed nieuws. Al had ik eerlijk gezegd niet verwacht dat ze deze overeenkomst voor 3 jaar aan zouden gaan. Nieuwe directie, nieuwe overeenkomst, wie heeft er zin in een speculaasje?
 
Klinkt goed, nu moet ik alleen nog door de selectie komen. :rt:

De vernieuwde overeenkomst is belangrijk omdat het aantal nieuwe vliegers dat KLM de komende tijd nodig heeft onveranderd hoog blijft.

Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met cijfers; Hoeveel mensen worden nu aangenomen per jaar en blijft dit constant of groeit dit?(onder deze omstandigheden) En hoeveel mensen starten Überhaupt aan de selectie van de KLM?

DBX
 
Stel dat het contract 1 jan 2010 afloopt en niet verlengd gaat worden en alle scholen dan mogen leveren. Dan heb je er dus alleen wat aan als je binnen 1 jaar aan de kls begint, van 2 jaar opleiding uitgaande...

Zouden beter in het contract kunnen stoppen dat iedereen die tussen "nu en 3 jaar" begint onder de supplier regel valt.
 
Boffert, het is geen deal voor de studenten, maar voor de school. Zolang er maar een poppetje in een blauw uniform aan komt zetten als ze (KLM) dat willen. Wie dat is, interesseert ze niet. Niets vreemds aan overigens.
 
Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met cijfers; Hoeveel mensen worden nu aangenomen per jaar en blijft dit constant of groeit dit?(onder deze omstandigheden) En hoeveel mensen starten Überhaupt aan de selectie van de KLM?

Voor vervangingen van pensioneringen alleen zijn iets van 75 man per jaar nodig.
Verder heeft KLM de ambitie om in 10 jaar tijd te groeien van 2600 naar 3500 vliegers (wat om obvious redenen in de tussentijd geen invloed heeeft op pensioneringen)

you do the math :D

Maar wat nou als de Student helemaal niet voor KLM wil werken?
In het minst gunstige geval, als er in je contract komt te staan dat je als eerste bij de KLM MOET solliciteren oid, kan je natuurlijk gewoon op je sollicitatieformulier bij motivatie "nvt" invullen, en bij je COVA melden dat je zo graag naar Aeroflot wilt. ofzo. Of anders gewoon zeggen dat je alleen wilt als je twee miljoen per maand krijgt.
Er is hoe dan ook wel onderuit te komen als je het om wat voor reden dan ook niet zou willen.

Het enige wat je er denk ik van merkt is dat ze niet zonder meer je file naar bijvoorbeeld British Airways op zullen sturen als je ook wel naar de KLM wilt en daar nog niet bent afgewezen. Denk ik.
 
Stel dat het contract 1 jan 2010 afloopt en niet verlengd gaat worden en alle scholen dan mogen leveren. Dan heb je er dus alleen wat aan als je binnen 1 jaar aan de kls begint, van 2 jaar opleiding uitgaande...

Zouden beter in het contract kunnen stoppen dat iedereen die tussen "nu en 3 jaar" begint onder de supplier regel valt.

reken er maar op dat, in geval van wederzijdse tevredenheid (vooral vanuit KLM dus) dit contract in 2010 gewoon weer verlengd wordt...
 
reken er maar op dat, in geval van wederzijdse tevredenheid (vooral vanuit KLM dus) dit contract in 2010 gewoon weer verlengd wordt...

Assume nothing, want "to assume makes an ass out of u and me." Mooi, dat de KLS de handtekening nog heeft gekregen, want vanaf voorjaar 2007 zullen dit soort beslissingen dus in Parijs worden genomen. En in dat licht is het helemaal niet vanzelfsprekend dat het contract in 2010 gewoon weer wordt verlengd.
 
DownBurstX said:
Weet iemand hoe het tegenwoordig zit met cijfers; Hoeveel mensen worden nu aangenomen per jaar en blijft dit constant of groeit dit?(onder deze omstandigheden) En hoeveel mensen starten Überhaupt aan de selectie van de KLM

gemiddeld gaat komt 10 a 12 procent door de selectie en wordt aangenomen op de kls
 
ongeveer 90 procent van wat Okki post komt uit z'n korte overhemds mou, heb ik uit een bron die ik voor 87,5% procent vertrouw en die door 0,05 procent van de lezers van www.turbulentie.nl wordt gelezen.
 
Back
Top