KLu Selectie

okeuj....ja ik zag laatst een tv programma...was ook een vrouw die dat gedaan had. Maar dat was wel in het buitenland...Amerika ofzo (ook het is dan geen KMA...maar het was ook zoiets)
 
ff beetje off topic
maar ik las vdaag in krant (telegraaf) dat defensie gaat bezuinigen en dat er waarschijnlijk een squadron f16's weggaat :1855: Waarom hoor ik dan overal dat de klu vliegers nodig heeft en dat ze zelfs mensen die zijn afgekeurd op sommige onderdelen eerder laten terugkomen :confused:
 
Geen idee...maar naar het aantal reclames op tv te zien hebben ze wel veel nieuwe mensen nodig...(dat gaat wel op voor de gehele luchmacht eh)
 
Dit is mijn eerste post en dit klopt inderdaad

Als je van zulke dingen wil weten of het waar is, kan je wel eens kijken op defensieforum. Deze mensen werken veel bij defensie en weten wat er van waar is e.d.!
Geen id of dit mag, maar zo niet, tik me maar op mn vingers diana..:airforce:
 
Welkom Daan!

Ik vind het zeker wel raar nieuws. Misschien probeert de KLu het tekort aan vliegers zo op te lossen? Ik hoop van niet in ieder geval, ik wil niet dat er geen Vlieger vacature meer is net voordat ik me wil aanmelden. ;)
 
Jaa, ach we gaan het zien. Over het algemeen wordt de soep niet zo heet gegeten als dat die opgediend word dus er zal nog wel het e.e.a. veranderen. Feit blijft wel dat als je een baan wil bij defensie je puur gedreven wordt door motivatie en niet door werkzekerheid, loon en weet ik veel wat. Dan maak je beter een hbo studie af en heb je een 9 tot 5 leven !
 
Maar wat willen ze precies bereiken dan met die tegenstrijdige berichten? En werving via reclame én een squadron opheffen...?
 
Tja misschien...
Maar ik had volgensmij al eerder berichten gehoord dat een paar f 16's verkocht waren, aan welk land weet ik niet meer.
 
Ik moet je helaas herstellen, want dit is wel degelijk mogelijk. Bij de Marine gebeurt dit regelmatig, dat mensen van de vloot alsnog de vliegselectie doen en zo in de opleiding geraken. Ik ken tevens gevallen die of bij de KL of bij de KLu een studie aan de KMA gedaan hebben en uiteindelijk ook de vliegselectie doen. In alle gevallen deden de personen pas selectie ná de studie te hebben afgerond of in het laatste stadium van de studie.
Ja oke, maar waar ik op doelde was het feit dat het niet mogelijk is om naar de KMA te gaan alleen voor een studie, zoals een HBO etc. Dat KMA puur een gevolg is van het halen van de selectie voor een officiersfunctie bij de KL, KLu of KMar, en dus gekoppeld is aan een dienverplichting.
Miscommunicatie dus, misschien was ik niet duidelijk genoeg :rt:
 
Zo heb ik het ook begrepen. Ik dacht ook dat A_on_Air bedoelde dat je er gewoon heen gaat voor een opleiding, en als dat bevalt dat je dan pas de selectie doet. Dát is dus iets wat niet kan, wat Wezp zei kan wel ;)
 
Oke...miss ook een fout van mijn kant...had idd duidelijker gekund.

Weet iemand ook of je moet gewicht heffen bij de medische test? En zoja voor welke spieren is dat?
 
Last edited by a moderator:
moet je even kijken in de kennisbank, staat precies in wat voor spierkrachtmetingen er worden verricht... o.a. soort van bankdrukken, lijkt mij een beetje vergelijkbaar met gewichtsheffen.
 
Dav1t0,

Ik ben pasgeleden nog op een vervingsvoorlichting aanwezig geweest waar eenzelfde vraag over leeftijd gesteld werd. Er was een jongen die zei dat hij het zich niet voor kon stellen dat zo'n jong iemand überhaupt naar de voorlichting kwam en dat hij vond dat zo iemand maar eens eerst moest gaan bedenken wat hij wilde en n beetje ouder moest worden.. Hij kreeg hiermee wel gelijk de wind van voren door de voorlichter want die zei dat leeftijd absoluut niets wil zeggen en dat ze nu zelfs een vlieger in dienst hadden die echt helemaal aan de ondergrens zat qua leeftijd, een superjonkie dus, maar dat dat wel de beste was die ze hadden en waar ze heel erg blij mee waren. Als jij denkt te weten dat je dat heel graag wil dan is er geen reden om te wachten... Je kunt slechts gaan wachten tot je het nog zekerder weet. Bovendien denk ik dat gedurende al die tests heel goed naar voren komt wie jij bent en hoe je in het leven staat en dat ook gekoppeld aan je leeftijd. Ik zou me niet te druk maken en er gewoon voor gaan! Succes ermee!!

grs,

eslouisa
 
Hallo allemaal,
Ik heb gelukkig mijn po1 gehaald en ben nu aant blokken voor mijn gvss intake.
Mijn vraag is nu is er misschien een "oefenintake" ergens op internet te vinden?
 
Back
Top