Hoeveelste sollicitatie aangenomen?

T

turning final

Guest
Wat ik graag zou willen weten van de mensen die inmiddels een leuke baan hebben op 10km hoogte hoe die binnen zijn gekomen.

Dus concreet 3 punten:

1) na de hoeveelste sollicitatie aangenomen?

2) wat was je ervaring dus uren + type of niet?

3) welke vliegschool?
 
1) 1ste sollicitatie ( voor een jetmaatschappij), maar had wel inmiddels 500 sollicitaties verstuurd voordat het verlossende bericht eindelijk kwam dat ik uitgenodigd was.

2) Had toen 1800 uur gevlogen op chieftains ( in the USA) en BN2 Islander en Trislander vliegtuigen (in de kanaaleilanden).

3) IAC, maar dat ging halverwege failliet, dus toen afgemaakt bij RvdSigtenhorst
 
1. 1e, bij Lufthansa Cityline
2. 170 hr. (zonder type :D)
3. NLS

1. 5 jaar later de 2e bij KLM
2. 3500hr & CRJ type
3. NLS :rolleyes:
 
Last edited:
pfff na de 50e brief kwam eindelijk een maatschappij terug met je mag op selectie komen.

dus:

na 1e selectie een baan
230 hrs TT
geen type
 
Na 100 brieven+CV 1e selectie en aangenomen, Denimair met 250TT
Na 2 emails, selectie Transavia, aangenomen
 
Ola!

1) 2e poging, bij Crossair
2) 166 uur
3) NLS

Lators!
 
Na zonder succes ....tig sollicitaties te hebben verstuurd onmiddelijk na mijn terug komst uit de states. Had ik een jaar later na het doen van een TR binnen 3 weken een baan.

Na 1600 uur waarvan o.a. 300 turbo prop, 500 uur instructie, ... honderd uren rondvluchten, sleepvluchten en fotovluchten.

OBS theorie (in de tijd van van Westrenen voor de overname door Skyjob)
IAC/ACA "praktijk" (vlak voor Faillisement.)
 
- 1e sollicitatie, aangenomen bij KLM Cityhopper (daarna van KLM-wachtlijst richting Transavia doorgeschoven zonder sollicitatie te hoeven doen)
- 200 uur
- NLS
 
1.) Na de 2e, 1e sollicitatie was bij Air Exel, die gingen na m'n grading op de fles. Net zo als velen hier, aardig wat brieven en mailtjes verstuurd toender tijd!

2.) TT 550u waarvan 300u Turboprop (BE-99 :rt: ), had geen type.

3.) IAC :eek!:
 
1. Na de 1e, bij Cityline. Duurde uiteindelijk te lang op de w8lijst en begon toen bij Air Exel, die vervolgens meteen failliet ging... :dozey:

2. Ca. 200 TT, no type.

3. MVVL
 
1) eerste baan: werd aangeboden, tweede baan: totaal 4 sollicitaties, 1 reactie + interview = baan.

2) eerste baan: 1500 uur geen TR, tweede baan 3200 uur, 2 TRs maar geen relevante

3) vrije markt

Erik
 
honderden brieven, emails en telefoontjes.........niemand thuis!!!
Vrije markter, 1000 uur zonder type rating.
Slechte tijd om aan een baan te komen zo rond 1998-1999.
Terug naar de States in 2000; begon net aantrekkelijk te worden in 2001 voor airlines, fractionals en corporate.......toen 11 September!

"Ruige" 3 jaar gehad, maar toen een baan aangeboden gekregen bij een goede charter maatschappij in Vermont,.......finally a steady paycheck after starting 8 years earlier!!!
Daar ben ik net over 2 jaar geweest (en 2 type ratings) en heb mijn huidige baan (derde type rating) aangeboden gekregen en geaccepteerd in slechts mijn onderbroek (jawel).
"zero" sollicitatie, wat mijn (van horen zeggen) regel in de corporate wereld bevestigd; "It's not who you know, but who knows you"

Eindelijk een gave baan met goede paycheck en benefits en vlieg gelukkig op een van de best onderhouden Challengers 604.

Bite me!
 
Back
Top