Wat gebeurt hier in godsnaam?

jo,

heb m al eens gezien...
volgens mij de controllock er niet af gedaan..

k.
 
Daarom staat er in de checklist toch ook:

Controls free and easy.

Achja iedereen vergeet wel eens wat.
 
Last edited:
Dat ziet er wel naar uit zeg...
Control lock lijkt me niet, want volgens worden de controls in een neutrale stand gezet en zouden ze dus nooit kunnen roteren.
 
speciaal voor jou Beer...

The lock that was left in was a cable lock which is attached to a cable to retain tension on a cable while one or both ends are disconnected. In this case several people would have been at fault. The mechanic whose responsibility it was to remove the lock, the mechanic responsible for the flight control rig check required due to the disconnecting of that cable, and then finally the flight crew who should have caught the reduced control column movement.


google effe: caribou crash 1992
 
Daarom staat er in de checklist toch ook:

Controls free and easy.

Achja zeker alles uit zn hoofd gedaan,,, en dat vergeten.

Erg makkelijk oordelen vanaf de grond, met 16 vlieguren. Kom eens terug als je er 1000 hebt. Durf dan eens te zeggen dat je in die 1000 uur niets vergeten bent.

Er zijn mensen vanwege zeer uiteenlopende redenen gecrashed.

het blijkt dat er inderdaad een probleem met de controls was, maar weet je de toegevoegde factoren? Denk aan stress, vermoeidheid, persoonlijke omstandigheden, CRM tussen de crew, bekendheid met het toestel, afleiding...
 
Hey,

sorry als het zo overkomt maar zo is het totaal niet bedoelt, iedereen vergeet wel eens wat,,, jammer als je het dan meteen met zo'n ongeluk moet bekopen..

Nogmaals, als het zo overkwam zo is het niet bedoelt want iedereen, en daar hoor ik zeker bij, maakt fouten en vergeet wel eens wat.

Naud
 
Naud -

Een van de belangrijkste eigenschappen van het vliegeniers vak is het realiseren dat je altijd nog een hoop te leren hebt. Blijkbaar heb jij daar geen probleem mee! goedzo!

Zodra je denkt het wel allemaal te weten moet je er gelijk mee stoppen. Ik blijf (o.a. hier) altijd een hoop leren van verschillende mensen links en rechts...

FD
 
Back
Top