Vliegtuigje maakt noodlanding op Autobahn

Count Blah

New member
Uitgegeven: 24 november 2006 17:28
Laatst gewijzigd: 24 november 2006 18:23
AMSTERDAM - Twee personen zijn vrijdagmiddag zwaargewond geraakt toen een propellervliegtuigje met motor- of brandstofproblemen neerstortte tijdens een mislukte noodlanding op een drukke autosnelweg bij Essen in Duitsland.

Het vliegtuigje met drie inzittenden botste tegen een viaduct en viel vervolgens op een auto, aldus een politiewoordvoerder in Essen.

De piloot van het vliegtuigje bleef nagenoeg ongedeerd, maar zijn twee passagiers, vrouwen van 32 en 41 jaar, raakten allebei zwaargewond. Volgens de autoriteiten waren bij het ongeluk verder twee personenauto's en een vrachtwagen betrokken, waarvan vier inzittenden gewond raakten.

Het toestel, een tweemotorige Piper Seneca met zes zitplaatsen, was van Berlijn op weg naar Essen. De landingsbaan van het vliegveld Essen-Mühlheim loopt pal naast de autosnelweg, die na het ongeluk in beide richtingen werd afgesloten. Het ongeval gebeurde rond 16.00 uur bij de aansluiting Haarzopf ter hoogte van Kettwig, ten zuiden van Essen.

Bron: www.nu.nl

061124_147316_ravage%20op%20autobahn.jpg


Gelukkig geen doden.

Noodlanding op de weg, wijs of niet?
 
Hangt natuurlijk af van de breedte van de weg,opbouw van de weg(of er bijv. veel palen zijn bevestigd langs de weg enz.) en of de weg leeg of vol is.
Ik geloof dat het ook soms gewoon helemaal goed kan aflopen,dus jammer dat er in dit geval gewonden zijn gevallen maar ik vind een noodlanding op de weg een wijs idee....
 
Last edited:
Als ik had moeten kiezen tussen een grasveld en een autobahn, de autobahn, 100% zeker. Jammer van dat viaduct, al zou je daar, na touchdown, gemakkelijk onderdoor moeten kunnen. Ben benieuwd wat daar precies is gebeurd, al lijkt het op de foto dat de weg net te smal was.

Qua auto's; bedenk eens in wat je zou doen als je ZELF in een auto zit, en je ziet in een keer een Seneca in je spiegels.... Snel naar de vluchtstrook denk ik, of, als je toch op de autobahn zit, veel gas geven :D

P.S. : In FS2004 crash je volgens mij als je op een weg probeerd te landen, dus daar zou ik het niet proberen :D
 
P.S. : In FS2004 crash je volgens mij als je op een weg probeerd te landen, dus daar zou ik het niet proberen :D

Daar houd het inderdaad gelijk op,jammer dat de goede mensen van fs geen after-crash scenario hadden kunnen verzinnen.....:D
 
Back
Top