Behoefte personeel LH 2007

LH804

New member
Op de laatste pilotsmeeting medegedeeld gekregen:

Door aankoop van nieuwe vliegtuigen door de LH in 2007/8 is er weer behoefte.

300 vliegers op de mainline LH
100 vliegers verdeeld over Condor, Condor-Berlin, German wings.

De school levert er 200 volgend jaar. Dat zijn er te weinig.
slechts 27 ready entries hebben tot dusver de DLR gehaald. Nog steeds te weinig.

Kortom, men zoekt.
Ben geen cityliner, weet dus niet hoe dat gaat met velen op dit board, weet wel dat er van de cityline tientallen worden overgeplaatst.

Men staat open voor Nederlanders, als je een beetje Duits kan: Solliciteert!!

Nu ga ik mn final check vliegen: wish me luck.

groet.
 
Correctie Kebab, max. leeftijd voor "externen" is 32 en 364 dagen. Echter wordt er al gesproken om een paar uitzonderingen hierop te maken, anders krijgt het gehele LH-Konzern nooit genoeg piloten voor de komende jaren. Groetjes !
 
Waar kijken we naar onder de 24? Hoe goed moet je duits zijn? valt er te commuten op een LH mainline/cargo rooster?
 
Je Duits moet opgepoetst worden, anders worden de Psycho-testen bij het DLR te Hamburg té moeilijk, zeker als je enkel met Duitsers rond de tafel moet gaan zitten. Er zijn genoeg manieren om hieraan te werken: kranten, TV, Duitse natuurdocumentaires :grijns: ...en noem maar op.

De roosters laten best toe dat je gaat "shuttelen", uiteraard kan het wel gebeuren dat je daags tevoren al naar vb. FRA zal moeten rijden/vliegen, als je de dag daarop "Frühdienst" hebt. Bij Lufthansa Cargo zijn er zelfs die in New York en Sao Paulo wonen... en dus ook van daarit shuttelen. Ikzelf woon in Antwerpen en shuttel vanuit Brussel, en da´s goed te doen (net zoals vanuit AMS).

De langste tour bij Lufthansa Cargo gaat over 10 dagen, de kortste over 3, dus goed te doen. Minimaal aantal OFF-Tage is 10, daarvan per maand 4 Beton-OFF. Heb deze maand 12 OFF-Tage, volgende maand eveneens. Groetjes.
 
Back
Top