Een klein dankjewel!

Marc_H

New member
Hoi iedereen, ik weet dat dit een vage topic is om te posten, vooral omdat ik geen Beroepspiloot ben en hier totaal niet topics hoor te starten.

Maar ik wou graag even een klein bedankje geven namens mijn respect voor diegene die daar in de lucht zitten!

Ik ga een zware tijd tegemoet wat mijn weg moet gaan maken om piloot te worden, en sommige dagen heb ik het gevoel dat het al te ver is en dat ik het helemaal niet meer wil en dan wil opgeven.

Maar als ik die blinkende lichtjes in de lucht zie dan voel ik, diegene die daar zitten hebben het ook zwaar gehad en mischien is dat nu nog steeds, wat dus voor mij een enorm motivatie is om mijn dromen te blijven volgen!

Het is werkelijk geweldig om te weten dat er van die jongens zoals ik ook ooit zo'n droom hadden en die nu behaald te hebben. Er is niets mooiers dan zoiets, en dat wilt mij alleen maar door laten zetten om het te halen. Alles is eng voordat je begint en als je jaren van te voren al bewust bent van de risico's die je loopt maar toch sleept iets je er doorheen!

Ik wou even een hoop respect uitstrooien naar diegene die hetzelfde hart voor luchtvaart hebben als ik!

Een kleine waardering voor het harde werk waar jullie je aan gebonden hebben!

Groetjes!

Marc :D
 
Aanhouder wint Marc. Voodat je het weet zit je er zelf... Succes!
 
Zou het niet beter kunnen zeggen en zit in dezelfde situatie.

Wie weet komen we elkaar nog wel tegen daar hoog boven :)
 
Maar als ik die blinkende lichtjes in de lucht zie dan voel ik, diegene die daar zitten hebben het ook zwaar gehad en mischien is dat nu nog steeds, wat dus voor mij een enorm motivatie is om mijn dromen te blijven volgen!

Even "gequote" uit de thread quote's maar vind hem wel toepasselijk ;)

When Once You Have Tasted Flight, You Will Forever Walk The Earth With Your Eyes Turned Skyward, For There You Have Been, And There You Will Always Long To Return

Het is zeker meer dan waar! Kan het zelf niet beter beschrijven! :airforce:


Mooie kerstgedachte...

En het is nog niet eens kerst! :kerst:

greets, unXpected
 
'A pilots life isn't about the destination, its about the journey. For without the journey, the destination has no meaning!'

Keep that in mind en never give up! Succes!

RR
 
Ik ga een zware tijd tegemoet wat mijn weg moet gaan maken om piloot te worden, en sommige dagen heb ik het gevoel dat het al te ver is en dat ik het helemaal niet meer wil en dan wil opgeven.

- Zoals de meeste hier een "aardige" lening bij de bank
- in anderhalf jaar mijn (destijds) vriendin (nu mijn vrouw) maar 2 keer kort gezien
- 8 jaar geen betalende baan
- 10 jaar geen benefits
- 4 jaar 24/7 bijna 365 dagen per jaar op een vliegveldje rondgehangen als instructeur en in de hoop op een scenic flight en balen als je net op de plee zat en je collega hem kreeg
- jaren blij geweest met een paycheck van $270 per week en absoluut door het dolle als het meer was als $350!!!
- balen als het een week lang regende = geen paycheck!!!
- jaren in een te klein appartement gewoond
- ruim 5 jaar met de immigratie dienst hier in de USA aan het "kloten" geweest, daardoor weken niet het land uit kunnen (benauwd gevoel met al je vrienden en familie in NL), geen mogelijkheid om een andere baan te accepteren vanwege restricties en ruim $12.000 aan het hele process uitgegeven (voor de greencard)
(sounds familiar FD?)
- en zo kan ik nog wel effe door

Maar nu zo'n 10 jaar later:
ik vlieg op de meest gave, volledig zwarte Challenger met leuke collega's en een goed salaris met alle benefits known to men, woon in een geweldig huis in de mooiste streek van de USA (bring it on FD & the rest of you dutchies in the USA) met zo'n 15-17 dagen per maand vrij!!!!

Dus Marc_H; zware tijd?
Ik ken je situatie niet, maar het kan altijd slechter of beter.
It's all relative!!!!!
And you deal with it.

Zoals een goede kameraad hier altijd tegen me zegt (ex Vietnam veteraan)
"take the pain, that's combat baby"
 
- ruim 5 jaar met de immigratie dienst hier in de USA aan het "kloten" geweest, daardoor weken niet het land uit kunnen (benauwd gevoel met al je vrienden en familie in NL), geen mogelijkheid om een andere baan te accepteren vanwege restricties en ruim $12.000 aan het hele process uitgegeven (voor de greencard)
(sounds familiar FD?)

Jup. Almost 4 years and counting. (15.000+ dollar inmiddels... was goedkoper geweest om te trouwen)

woon in het mooiste gebied van de VS (bring it on FD & the rest of you dutchies in the USA)

Je bent niet goed wijs.

DENVER-view90.jpg

the_denver_forum_denver.jpg

map_img.jpg


15-17 dagen per maand vrij!!!!

I hate you.

FD
 
Last edited:
ik sluit me bij Marc H aan.

Ik zag er vantevoren ook heel erg tegen op, tot ik met een goede vriend en wijs man sprak die tegen mij zei: "een lange reis begint met de eerste stap".
Inmiddels ben ik studerende voor het ATPL. Het gaat niet zo snel omdat ik alles met Distance Learning doe, maar toch.
 
Bedankt voor de reacties! En ik respecteer de tijd dat jullie hebben genomen om de post te lezen!

Goed om te zien dat ik niet alleen ben en fijn dat jullie de topic waarderen!

Groetjes!

:D
 
Marc, wees gerust dat je niet alleen bent.

Ben ook al een hele tijd bezig met de juiste weg te zoeken naar een opleiding (maar vooral naar een baan erna).

De weg is lang en vooral moeilijk (omdat het soms echt niet opschiet), maar ik zie en ken genoeg mensen die dezelfde weg hebben afgelegd.

Vertrouwen in jezelf is minstens even belangrijk als al de rest (die je doet om je doel te bereiken) heb ik de laatste tijd geleerd.

Sterkte!
 
Erg mooi geschreven Marc.

Ik heb ook weleens zin om op te geven omdat de weg erg lang is en niet echt de makkelijkste,maar diep van binnen vind ik dat ik in de luchtvaartwereld hoor en dat geeft mij de kracht om door te gaan met de zware weg tot de selecties van de vliegscholen en daarna hopelijk tot beroepspiloot......
 
Erg mooi geschreven Marc.

Ik heb ook weleens zin om op te geven omdat de weg erg lang is en niet echt de makkelijkste,maar diep van binnen vind ik dat ik in de luchtvaartwereld hoor en dat geeft mij de kracht om door te gaan met de zware weg tot de selecties van de vliegscholen en daarna hopelijk tot beroepspiloot......

Je zit dus, zoals ik begrijp, nog op de middelbare school en je hebt het nu al over de lange weg?:haha:
 
Je zit dus, zoals ik begrijp, nog op de middelbare school en je hebt het nu al over de lange weg?:haha:

Om eerlijk te zijn is hij voor mij extra zwaar want ik had vroeger flinke problemen met wiskunde en natuurkunde, gelukkig heb ik dat goed kunnen wegwerken en sta ik nu meer dan voldoende daarom reageerde ik iets zwaarder op deze topic dan je zou verwachten....
 
Back
Top