FAA coverteren naar JAA

marcok

New member
Ik overweeg om in florida een CPL-FAA heli opleiding te gaan doen (@ HAI), maar om later weer een beetje dichter bij huis te kunnen komen lijkt me het ook makkelijk om dus een JAA certificaat te hebben... heeft iemand enig idee hoe en of dat makkelijk over te zetten is op een of andere manier?
Of is het makkelijker om een JAA/FAA combined course te doen?, dat kan ik ook altijd nog overwegen, alleen dat is in de kosten nog een kleine $10K meer.
MvG
marco
 
Als je nog geen heli papieren hebt is het goedkoper om eerste je fixed wing CPL te halen met daarna een heli-add on.
Ben je ook gelijk dual rated.
Ik neem aan dat je daarna gewoon de conversie in kan net zoals met een fixed wing FAA CPL.
Dus 14 examens halen en je CPL training bij een school in Europa.
 
Aha okee,
Dus als ik het goed begrijp kan je voor minder geld een Fixed wing CPL halen EN een Heli CPL? Mischien enig idee hoeveel tijd dit in beslag gaat nemen? Aangezien een professional pilot course bij heli.com al 12 maanden kost.
En is het een voordeel als je dual rated bent? niet zo van dat je op beide kan vliegen, maar voor een werknemer als je puur voor een helicopter baan solliciteerd?
greetz
 
Last edited:
fw add-on heli of alleen heli

fw add-on heli of alleen heli

Ik heb de fw/heli add-on roete overwogen maar kreeg steeds hetzelfde te horen. Een toekomstig heli-werkgever zal voorkeur hebben voor iemand die meer heli uren heeft, dan alleen de add-on uren. Als hij kan kiezen tussen iemand die 200 uur heli heeft, of 150 fw en 50 heli is de keuze makkelijk.
 
Vraagje

Is de add on alleen geldig voor de faa of is er ook zo,n soort regeling voor de jaa?
(bedoel dus of je voor je jaa brevet combinatie van die twee mag gebruiken)

Alvast bedankt
 
Weet ik niet zeker Mark I, lijkt me wel.
Vaak zijn de eisen dat je 190 of 250 vlieguren voor je CPL moet hebben waarvan een minimum op op category en class.
 
Back
Top