Betekent dit dat je als je naar een FAA school stapt met je JAA theorie op zak, je geen FAA theorie hoeft te doen? Ik kan het me bijna niet voorstellen...
Nee, dat staat volledig los van elkaar.
Er is een regeling voor conversie van ICAO brevetten naar JAA.
Met meer dan 100 uur na je PPL hoef je maar 2 schriftelijke examens te doen, Airlaw en Human factors. met minder dan 100 uur moet je ze allemaal doen.
Dit kan je natuurlijk ook van te voren doen, vervolgens een ICAO brevet halen (dus ook FAA) en dan met een JAA examinator een conversie skill test.
Voor je FAA brevet moet je gewoon nog de schriftelijke test doen, maar dat is er maar een.
Je doet eigenlijk hetzelfde als wat bijna alle JAR-scholen in de VS aanbieden, JAA en FAA PPL. Belangrijk voor deel is dat je niet naar een van die 5 scholen hoeft, deze constructie kan met iedere FAA school. Je moet wel een JAA examinator regelen.
Imo, kan dat ook voor je CPL?
Mmm......ja.....
Als je alle 14 JAA examens heb gehaald krijg je met een FAA CPL trainings korting op je JAA CPL. Hoeveel uur is me even onschoten, maar het kan je alsnog geld schelen.