JAA PPL theorie UK?

PPL-student

New member
Ik ben van plan om voor mijn PPL brevet naar amerika te gaan. Nu heb ik begrepen dat ik de theorie (JAA PPL) al voor vertrek in de UK kan doen? Bij de CAA? Ik heb met google gezocht maar kan hier niet veel zinnigs over vinden. Wie kan me helpen deze vraag te beantwoorden? Wat zijn de kosten? Hoe gaat het in zn werk en waar meld ik me aan? Meer mensen die dit hebben gedaan of met hetzelfde plan rondlopen? Als iemand antwoord kan geven op mijn vraag graag!
 
ja je kunt inderdaad eerst in Engeland je theorie gaan halen. Dat doen de meeste Engelse leerlingen immers ook voor ze naar de VS gaan.
Ik weet echter niet of je ook "officieel" les gehad moet hebben bij een vliegschool of dat je alles thuis zelf mag doen.
Je kunt het een en ander nakijken op www.caa.co.uk
Ze hebben ook een telefonische helpdesk waar je zeer vriendelijk te woord wordt gestaan en waar je terecht kunt met al je vragen.
Ik denk eerlijk gezegd dat het gewoon een kwestie is van een erkende (FTO) vliegschool bellen, een afspraak maken en je examens doen.
Evt heb ik nog wel een adres voor je in Cranfield, PM me als je meer wilt weten.
 
Kan nog beter...
Met je JAA theorie op zak kan je naar iedere FAA school in de VS.
Je FAA PPL halen en dan met een JAA examinator een conversie examnvlucht doen.
Heb je JAA en FAA papieren.
Bijkomend voordeel is dat je keuze niet beperkt is tot een van de JAA gecertificeerde scholen in de VS. Dat zijn er maar 5 voor zover ik weet.
 
Kan nog beter...
Met je JAA theorie op zak kan je naar iedere FAA school in de VS.
Je FAA PPL halen en dan met een JAA examinator een conversie examnvlucht doen.

Betekent dit dat je als je naar een FAA school stapt met je JAA theorie op zak, je geen FAA theorie hoeft te doen? Ik kan het me bijna niet voorstellen...
 
Betekent dit dat je als je naar een FAA school stapt met je JAA theorie op zak, je geen FAA theorie hoeft te doen? Ik kan het me bijna niet voorstellen...

Nee, dat staat volledig los van elkaar.
Er is een regeling voor conversie van ICAO brevetten naar JAA.
Met meer dan 100 uur na je PPL hoef je maar 2 schriftelijke examens te doen, Airlaw en Human factors. met minder dan 100 uur moet je ze allemaal doen.

Dit kan je natuurlijk ook van te voren doen, vervolgens een ICAO brevet halen (dus ook FAA) en dan met een JAA examinator een conversie skill test.

Voor je FAA brevet moet je gewoon nog de schriftelijke test doen, maar dat is er maar een.
Je doet eigenlijk hetzelfde als wat bijna alle JAR-scholen in de VS aanbieden, JAA en FAA PPL. Belangrijk voor deel is dat je niet naar een van die 5 scholen hoeft, deze constructie kan met iedere FAA school. Je moet wel een JAA examinator regelen.


Imo, kan dat ook voor je CPL?

Mmm......ja.....
Als je alle 14 JAA examens heb gehaald krijg je met een FAA CPL trainings korting op je JAA CPL. Hoeveel uur is me even onschoten, maar het kan je alsnog geld schelen.
 
Last edited:
Back
Top