Selectieprocedure

Sylvie

New member
Hallo hallo!!

Ik was wel benieuwd naar de ervaringen van jullie van de selecties..
Ik heb de Po-1 gehaald en moet binnekort de Po-2 doen, dat blauwe boekje leren en toetsen maar!
Opzich moet het lijkt mij wel te doen zijn, als je het helemaal kent. Het is natuurlijk goed voor te bereiden!
Alleen..'' de trim' Ik zie het eigenlijk als een soort cruise controll..je stelt de trim in en dan blijft het vliegtuig op de ingestelde neusstand vliegen? klopt.. of zie ik dit nou helemaal verkeerd?
nou ik hoop dat ik wat interessante weetjes te horen krijg!

Groetjes,
Sylvie
 
Dat klopt Sylvie, met de trim hef je de krachten op die op je elevators werken (meestal elevators, er zijn ook rol-roer en rudder trims). Eenmaal ingesteld houdt het vliegtuig de neus-stand zoals jij 'ge-trimmed' hebt, en kun je het stuur bij wijze van spreken los laten.

Suc6 met je selectie verder!
 
Klopt idd.
Het enige probleem is met cruise control stel je een snelheid in en klaar.
Met het trimwiel is het wel anders. In het begin blijf je bezig omdat je niet
de goede trimstand kunt vinden. Dit gaat steeds beter naarmate je meer vluchten
maakt.
 
Makkelijker gezegd: je werkt gewoon de krachten weg die je op de stuurknuppel uit moet oefenen om een bepaalde neusstand te houden.

PS. Dit is geen PO2, maar GVSS-intake test. PO2 krijg je pas na de GVSS.
succes iig!
 
Hey, leuk dat je wat post op het forum.
Meld anders ook even in De stand van zaken wanneer je de GVSS intake hebt, dan vermeld ik je ook even in de lijst.
 
Sylvie,

goed dat je PO1 hebt gehaald maar ik neem aan dat je de GVSS moet doen en daarna pas PO2..

Mensen die Sylvie advies gaven waar zijn jullie nu ergens in de selectie?

Groetjes Tim
 
jaja..'intake- gvss'

jaja..'intake- gvss'

Nou mensen, bedankt voor alle reacties!
Ja ik was even in de war, ik moet nu leren voor de intake van de GVSS.
Maar het begint nu allemaal wat meer te dagen :D
Ik moet 30 november die intaketest doen.
wat voor soort vragen kan ik ongeveer verwachten? Geven ze bijvoorbeeld een situatie aan waarbij je een handelingsvolgorde moet geven..nja het is natuurlijk multiplechoise!
En ja, ik was ook wel benieuwd waar jullie ongeveer zitten met de selectie!!
 
Ze geven allemaal verschillende vragen, waaronder dus ook handelingsvolgorden/procedures inderdaad. Zorg gewoon dat je het boekje kan dromen, dan haal je het met gemak!
Het is leuk om te leren, het is niet zoveel (draagt dus ook bij dat het leuk blijft :p), dus ga er gewoon voor, het is écht goed te doen. Het is eigenlijk de enige selectieronde (samen met de sporttest) die je volledig in eigen hand hebt, best wel knullig dus m.i. als je daar dan op af zou vallen.

Gewoon goed leren dan komt het helemaal goed, trust me ;)

ps: PVS'er hier, vlucht 3 en verder nog te gaan, datum niet bekend. Check inderdaad de Stand van Zaken waar je precies kunt zien hoever iedereen is. Als je wil dan mag je me wel toevoegen op msn als je nog vragen hebt, stuur dan even een pm.
 
Back
Top