AP&M of direct KLS

P.S. in mijn laatste post ga ik er vanuit dat je eerst de KLS-selectie gaat doen. Als je dat pas later wilt doen zou ik even met de hogeschool van Groningen bellen.
 
Heb je niet minstens havo of hbo nodig voor de KLS?


HAVO / MBO nivueau 4 same shit in mijn optiek!

Verder.. Ik heb zelf wel eerst gestudeerd, en ik denk niet dat ik er dommer van geworden ben. Ben zelfs blij dat ik die keuze heb gemaakt destijds.
Zoals ook al eerder aangegeven. Probeer maar eens een schuld terug te betalen met alleen je HAVO ;)

Cheers..
 
Ik zie dat velen bij L&R aan de TuDelft denken aan een opleiding van (minimaal) 5 jaar, voor de een wat langer dan de ander.

Maar men kan er toch ook voor kiezen om alleen hun bachelor te halen van (minimaal) 3 jaar, waarna ze selectie kunnen doen. Is de selectie succesvol doorlopen, dan beginnen aan de vliegopleiding, indien niet dan kan daarna altijd nog je master gehaald worden.

Dan vind ik dus niet, dat er niet voor de TuDelft zou moeten worden gekozen vanwege de lange studietijd.
 
P.S. in mijn laatste post ga ik er vanuit dat je eerst de KLS-selectie gaat doen. Als je dat pas later wilt doen zou ik even met de hogeschool van Groningen bellen.

Als je AP&M wil doen moet je zelfs eerst door de keuring.
Als je voor die keuring zonder meer wordt aangenomen, zou je dus ook direct KLS kunnen doen. Vlieg je 2 jaar eerder, en kan altimiter sneller zijn lening afbetalen.

Wat nog wel vaak gebeurd is dat mensen, die vroeger afgekeurd werden ivm "te jong" nu naar de NH gestuurd worden om 2 jaar te rijpen en zich te bewijzen alvorens te mogen beginnen.

Als je dus bang bent dat je te jong bent: AP&M is ene priema keuze denk ik. Hoewel er nog geen mensen die dat doen aan de vliegopleiding begonnen zijn, dus ik weet niet hoe het in de praktijd uitpakt...

Htp!

PS ik stem uiteraard TEGEN!!!!!!
 
Het is niet verplicht om selecties te doen voordat je aan de opleiding begint. Als je dat pas in het 1e jaar doet en er niet doorheen komt, mag je verder gaan met Technische Bedrijfskunde.



Ik kan het topic even niet vinden maar er was laatst ook iemand op het forum die zei, dat er mensen zijn die in het 1e jaar pas selectie gaan doen en er vervolgens niet doorheen komen. Het gebeurt dus wel.

Not my own words...
 
Zijn er al mensen die zeker weten dat ze volgend jaar (sep 2007) beginnen met AP&M?
Ik begin ook, als ik nog medisch goed gekeurd word.

Gr,
 
Not my own words...

Ja, maar je wil vliegen, dus als je die opleiding begint, en vervolgens gewoon TBK gaat doen, dan ben je een idioot. En als je die opleiding begint terwijl je niet alles op alles wil zetten om te vliegen, dan moet je het ook niet doen....
 
Ja, maar je wil vliegen, dus als je die opleiding begint, en vervolgens gewoon TBK gaat doen, dan ben je een idioot. En als je die opleiding begint terwijl je niet alles op alles wil zetten om te vliegen, dan moet je het ook niet doen....

Wilde er mee zeggen dat het wel mogelijk is. Overigens ben ik het wel met je stelling eens.

Zou het kunnen dat kandidaten voor AP&M eerder het voordeel van de twijfel krijgen (m.b.t. tot volwassenheid) dan directe instroom kandidaten? Als dit niet zo is zie ik meer nadelen dan voordelen.
 
Probeer zeker eerst door de keuringen te doorlopen.
Mocht je het niet halen dan kan je eerst een andere studie voltooien en dan in je laatste jaar het weer een keer weer proberen.

Nee heb je..
 
@ Daanie: Ik denk niet dat de KLS dit kan riskeren.

Hoewel, ik en meerdere (die reeds door de selectie zijn en AP&M volgen) van mening zijn dat de kwaliteit niet altijd even goed is. Het schijnt dat 1 jongen bijv. al het eerste kwartaal van de opleiding helemaal over moet doen, omdat hij niks heeft gehaald.

In ieder geval moet je deze opleiding alleen doen wil je echt een HBO-opleiding ernaast hebben. Tevens moet je erg gemotiveerd zijn! Het is namelijk niet altijd even interessant (vaak saai zelfs) en heeft weinig tot niets nog met vliegen te maken (schijnt nog wel te komen, vertellen ze). In feb. of mei gaan we wel naar de KLS toe om een aantal sim.sessies op de beech bonanza te volgen. En in januari komt een plaatsvervangend president/directeur (en toekomstig hoofd) van KLM een gastcollege houden. Dat zijn dan weer de leuke kanten van het verhaal.
 
@ Daanie: Ik denk niet dat de KLS dit kan riskeren.

Waarom niet? Je bent toch weer twee jaartjes ouder als je aan de KLS begint. Komt op hetzelfde neer als de 'back in 2 year' die vaker aan kandidaten worden gegeven. Als iemand net niet volwassen genoeg bevonden wordt, is de kans groot dat degene dit twee jaar later wel is. Nogmaals, ik doel alleen op volwassenheid en niet op aanleg.
 
Ik zie dat velen bij L&R aan de TuDelft denken aan een opleiding van (minimaal) 5 jaar, voor de een wat langer dan de ander.

Maar men kan er toch ook voor kiezen om alleen hun bachelor te halen van (minimaal) 3 jaar, waarna ze selectie kunnen doen. Is de selectie succesvol doorlopen, dan beginnen aan de vliegopleiding, indien niet dan kan daarna altijd nog je master gehaald worden.

Dan vind ik dus niet, dat er niet voor de TuDelft zou moeten worden gekozen vanwege de lange studietijd.

Dat lijkt me toch niet zo'n heel goed plan. Als je dan toch aan een universitaire studie begint, kun je hem naar mijn mening ook beter afmaken. Bedrijven weten over het algemeen namelijk niet zo goed raad met een bachelor van een universiteit. Ik ben zelf bezig met afstuderen bij L&R aan de TU, en goedgekeurd bij de KLS, en ik kan alleen maar zeggen dat ik het een enorme verrijking vind om een universitaire studie gedaan te hebben. En niet per se voor het studentenleven, maar ook voor je eventuele carriere binnen een luchtvaartmaatschappij.
Blijft natuurlijk staan, dat als je alleen maar wilt vliegen, je niet moet beginnen aan L&R, omdat het niet een studie is die je zomaar even doet. Het is een van de weinige studies waar 100% van de afgestudeerden een baan vindt binnen een jaar, en dat is niet omdat de studie zo makkelijk is. En idd de gemiddelde afstudeertijd ligt boven de 7 jaar! Succes ;)
 
Back
Top