Oogafwijking? Veranderen?

Denk dat het inderdaad -5 in totaal is (max -2 cil.afwijking en -3 sterkteafwijking)

Denk je dat als je bij een opticien ook gelijk je cilinder afwijking te horen krijgt, want bij mij is het gewoon zo´n apparaat voor m´n smoel en lettertjes lezen.

Greetzz
 
hee md-11, ik had tot voor kort ook een bril maar heb mijn ogenlaten laseren. ik weet niet of je daar al over hebt nagedacht, het enige wat ik kan zeggen erover, is dat het mij helemaal goed is bevallen! ik weet wel dat je daardoor eenkans op aanname bij de kls verkleint, zij willen liever dat je dat niet doet denk ik, aangezien er niet veel bekend is op langer termijn. mocht het je wat lijken, laat je wel goed inlichten over de mogelijkheden, er kan veel en laat ook zeker weten dat je eventueel vlieger wilt worden en hoe zij daar mee omgaan.

succes en de groeten!
 
Beste MD-11 RULEZZ

De visus-eisen zijn de laatste jaren nogal veranderd, het gekopieerde stukje van Alien is reeds verouderd, op dit moment is er de grens van -5 bij de initieele keuring klasse 1 dit is de dioptische- en cylinderwijking samen (deze moet je dus bij elkaar optellen)

9 maanden geleden had ik een afwijking van 4,75 links en 4,50 rechts en toen heb ik mij laten laseren. Over de ingreep ben ik zeer tevreden, ik zie beter dan eerst met bril!

Bij de initiele keuring van je ogen wordt gekeken naar je afwijking voor het laseren! Dus voor de goedkeuring heeft het geen zin je te laten laseren. Het is trouwens onzin dat je ogen uit zichzelf 'beter' worden. De plusafwijking is anders dan je min afwijking, je kunt namelijk in principe zowel plus als min hebben (dus zowel op afstand niet meer goed zin als dichtbij maar dat is vooral voor oude ogen)

Op dit moment zijn ze er weer mee bezig om de grens naar -6 te trekken, dit wil niet zeggen dat je met 5,5 wel door komt. Bij de komende keuringen waarvoor nu voorbereidingen worden gemaakt wordt meer gekeken naar het totaalplaatje van je ogen, dus of je andere afwijkingen, ziektes of problemen hebt met je ogen. Wanneer deze nieuwe regels ingaan is nog niet zeker, dit weet nog niemand. Ik ben namelijk al een tijdje aan het netwerken binnen deze wereld.

Het Amerikaanse stelsel gaat heel anders om met ooglaseren, deze kijken naar het nieuwe resultaat. Dus als je goed ziet na het laseren dan ben je volgens die criteria goedgekeurd

Alleen hoef je hun geen voorbeeld te geven van carnaval vieren in brabant (7 avonden lang zuipen tot je niet meer kan) want ze zijn allergisch voor alchol en drugsmisbruik.

Als je vragen hebt zijn Vliegmedische keuringsinstanties erg gewillig je vragen te beantwoorden! Ander kan je mij nog wel een berichtje sturen

Feet
 
Als de eis dan nu -5 is voor je initiele keuring dan zou je ervoor kunnen kiezen om nu alvast een initiele class 1 te doen en ieder jaar je class 1 te verlengen. Is wel een dure oplossing maar het kan wel. Dan word tevens ook het verouderings proces meegenomen in vervolg keuringen;) .
 
@ Feet Bedankt voor de uitgebreide informatie Feet, heb ik zeker wat aan:)

@ Jumbo, weet je misschien de kosten en de mogelijkheden? Ik ben nu 16 jaar en over 2,5 jaar ongeveer hoop ik mijn diploma te mogen behartigen dus dan moet ik nog 2 keer keuren dus als ik me laat keuren doe ik het natuurlijk in 2007 zodat ik in 2008 me nog 1 keer moet laten keuren.
 
Ik heb eens na zitten te denken of het kan om me al op 16-jarige leeftijd te keuren. Wat zijn hier de nadelen van en moet je je dan ook elk jaar herkeuren en als je dat niet doet, moet je dan je initiele keuring overnieuw doen?

Greetz
 
Je kunt klasse 1 ook laten verlopen en dan daarna toch nog een vervolgkeuring doen, niet initieel dus. Tussen het verlopen en de vervolgkeuring mag natuurlijk geen onbeperkte tijd zitten maar hoe lang weet ik niet precies!.
 
Ik heb eens na zitten te denken of het kan om me al op 16-jarige leeftijd te keuren. Wat zijn hier de nadelen van en moet je je dan ook elk jaar herkeuren en als je dat niet doet, moet je dan je initiele keuring overnieuw doen?

Greetz

Ik denk dat het goed is om je zo jong te laten keuren,weet je gelijk waaraan je toe bent en kan je misschien nog dingen veranderen als je niet door de keuring heen komt(wat ik trouwens echt niet voor je hoop....).
En ik denk dat je je gewoon om de twee jaar moet laten herkeuren omdat je namelijk erg jong bent.
 
Maar ik ben nu dus 16, en stel ik ben goedgekeurd moet ik dan ieder jaar terugkomen om me te laten herkeuren? of kan ik het verlopen en is mijn initiele keuring dan alsnog geldig?
 
Oke maar als ik het laat verlopen bijv. geldt die initiele klasse 1 dan nog wel?
 
Dan moet je je medical weer overnieuw doen om te verlengen natuurlijk.

Je doet op een bepaalde datum je initiele keuring voor klasse 1 (in jou geval omdat je verkeersvlieger wil worden) of klasse 2 (voor mensen die alleen met een PPL brevet willen vliegen)

Dan moet je er voor zorgen dat je voor de datum of op dezelfde datum volgend jaar je herkeuring doet om je medical te verlengen... zo is je medical blijvend geldig. Als je je keuring wat later doet, dan is je medical niet geldig in de tussentijd.

Klasse 1 moet elk jaar herkeurd worden en na je 40e elk halfjaar, Klasse 2 elke 2 jaar tot 40 jaar, dan 1 jaar tot 65 en dan elke 6 maanden als ik het goed heb...
 
Dan moet je er voor zorgen dat je voor de datum of op dezelfde datum volgend jaar je herkeuring doet om je medical te verlengen... zo is je medical blijvend geldig. Als je je keuring wat later doet, dan is je medical niet geldig in de tussentijd.

Dus als ik bijv. nu op 27 december m'n medical klasse 1 ga doen en ik heb hem gehaald. Dan moet ik in principe volgend jaar voor 27 december me laten herkeuren maar stel ik doe dit niet en ga me pas weer herkeuren als ik van plan ben de selectie te doen op een vliegschool. Is de keuring dan nog initieel of moet je je dan weer helemaal opnieuw laten herkeuren?
 
Kan iemand mij plz de voordelen en de nadelen noemen van een medische initiele keuring klasse 1?

Alvast bedankt:)
 
klasse 1: je hebt de initiele keuring al ondergaan, dus als je binnen enkele jaren zou beginnen ouderdomskwaaltjes krijgen (erg onwaarschijnlijk), dan moet je enkel een herkeuring ondergaan, deze is minder streng.

in belgie is het ook zo dat een klasse 1 keuring ook geldt als klasse 2 keuring
na 1 jaar (als klasse 1 in feite zou vervallen zijn) telt die dan gewoon mee als klasse 2 (waardoor je dus wel PPL kan vliegen).

ik heb bovenstaande gedaan, en denk dat mijn klasse 1 deze maand verlopen is, maar heb dus zonder problemen nog altijd klasse 2. extra nadelen: wat langere keuring en extra vinkje zetten op je aanvraagformulier.


mvg,
digits
 
Back
Top