Cijfers HAVO?

MerijnM.

New member
Ik ga waarschijnlijk m'n HAVO doen, want VWO is toch te hoog gegrepen voor mij... Ik moet dan wel goede cijfers halen om e.v.t. toegelaten te worden bij de KLS of wat dan ook.. Aan wat voor cijfers moet ik dan denken? :p:
 
MerijnM. said:
Ik ga waarschijnlijk m'n HAVO doen, want VWO is toch te hoog gegrepen voor mij... Ik moet dan wel goede cijfers halen om e.v.t. toegelaten te worden bij de KLS of wat dan ook.. Aan wat voor cijfers moet ik dan denken? :p:


het heeft niks met cijfers te maken,
ik was hoe de cova het zei.. een "zessen" kampioen :) had 2 onv op me examen .. en de rest allemaal 6jes alleen een 8 op gym :D dus cijfers is niet bepalend..
en ik ben ook nog aangenomen..
je moet gewoon laten zien dat je volwassen genoeg bent, met genoeg levenservaring. en weet wat je te wachten staat ..

cijfers kunnen hierin wel een rol spelen ;)
 
;)
KLS Website said:
Vooropleiding

HAVO diploma met tenminste Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma met tenminste Wiskunde A12 of Wiskunde B1, Natuurkunde 1
VWO diploma “oude stijl”, met Wiskunde A of B, Natuurkunde
HAVO diploma “oude stijl”, met Wiskunde B, Natuurkunde
Voor alle genoemde opleidingen geldt dat de vakken Nederlands en Engels verplicht zijn
HBO of WO studie of diploma, waarbij wel als voortraject minimaal HAVO met WiskundeB1 en Natuurkunde 1 aanwezig moet zijn. Voor HAVO oude stijl geldt dan Wiskunde B en Natuurkunde. Voor VWO oude stijl geldt dan Wiskunde A of B en Natuurkunde.
HTS of TU diploma


En volgens mij wordt er niet meer zozeer naar je cijfers gekeken als je aan bovenstaand criteria voldoet. Cijfers zijn in dit stadium nog niet zo van belang :grijns:

Maar dat zal snel veranderen naarmate je door de selectie heen bent ;)

Suc6 Alvast,
FT
 
haha inderdaad,, mij maakt het niet zo veel uit maar het klikt lastig aan :grijns:
 
Ben zelf geen student maar woon wel dichtbij Groningen en volgens mij is het een echte en gezellige studenten stad:biertje: :biertje:
 
staat wel bekend als één van de gezelligere studentensteden van Nederland

maarja het is zo gezellig als je het zelf maakt he!
 
mo-tje said:
Ik denk zelf minimaal 7 voor wiskunde b1 of b12 en ook voor natuurkunde...

Als maar maar aan de vooropleidings eisen voldoet en door PO1 komt hoef je geen 7 voor je beta vakken te hebben. Ik denk dat je misschien wel bij de selectie moet verklaren hoe je aan dat lage cijfer komt.

DBX

Edit: ATPL is inderdaad een tikkeltje lastiger dan PO1 denk ik.
 
Last edited:
Mijn huidige cijferlijst is ook niet echt denderend, maar ik denk niet dat ik me daar zorgen over hoef te maken. Bij PO2 hebben ze er in ieder geval niks over gezegt. Motivatie is bij leren altijd erg belangrijk, vind je iets niet leuk, dan wordt het meteen moeilijker om het goed te leren. Ik kan wel aantonen dat mijn resultaten goed waren bij dingen die ik echt leuk vond. Natuurlijk, als ze selectief moeten zijn (dus alleen de beste eruit, wat nu niet het geval is, aangezien ze te weinig piloten hebben) dan zullen ze misschien eerder de persoon nemen die gemiddeld een 7 staat, terwijl jij een 6 staat, mits al het andere het zelfde is. Maar ze zullen je echt niet alleen op je cijfers afkeuren.
Ik moet hier wel een vooral bij vertellen denk ik... Een tijdje geleden is een oud-klasgenootje van mij afgekeurd, volgens mij vanwege zijn lage cijfers. Maar, de voornaamste reden was dat zijn motivatie zijn cijfers niet kon compenseren. Hier zie je dus terug wat ik net zei: leren word makkelijker als je gemotiveerd bent, maar als je op school al lage cijfers hebt (waar je natuurlijk maar weinig doet dat te maken heeft met een opleiding als vlieger) en ze merken dat het je ontbreekt aan motivatie, dan kan dat je de das omdoen. Motitvatie is belangrijk!!!
 
Als maar maar aan de vooropleidings eisen voldoet en door PO1 komt hoef je geen 7 voor je beta vakken te hebben. Ik denk dat je misschien wel bij de selectie moet verklaren hoe je aan dat lage cijfer komt.

ben ik het zeker mee eens. als je slapend door de havo of vwo bent gekomen ookal heb je maar 6en en 7ens,, dat vind ik persoonlijk beter dan iemand die 24/7 moet leren om een 8 te halen,, als hij/zij dan iets moeilijkers krijgt dan moet diegene zich extra veel inspannen om het nog bij te houden. ENnn po1 laat denk ik wel zien wat je kwaliteiten zijn, duss. cijfers onbelangrijk, prestatie selectie des te belangrijker

grtz
 
@EHAM-ATC. Je komt er nog wel achter als je met je ATPL gaat beginnen!

Als je gewend bent om slapend goede cijfers te halen op het VWO of HAVO, en niet gewend bent om te werken, kun je akelig onderuit gaan.

ATPL-theorie moet namelijk wèl geleerd worden.

Groet KL
 
Als je gewend bent om slapend goede cijfers te halen op het VWO of HAVO, en niet gewend bent om te werken, kun je akelig onderuit gaan.

jah ik snap wat je bedoeld, is ook waar als je het onderschat. maar ik bedoelde als je al veel moet leren om het bij te houden etc word het nog lastiger als je echt echt moet stampen.. lijkt me.. *en ik heb "gelukkig" niet slapend goede cijfers gehaald..:biertje:

greets
 
EHAM-ATC said:
ben ik het zeker mee eens. als je slapend door de havo of vwo bent gekomen ookal heb je maar 6en en 7ens,, dat vind ik persoonlijk beter dan iemand die 24/7 moet leren om een 8 te halen

hier valt dan wel weer te twijfelen of er voldoende doorzettingskracht aanwezig is; persoon in kwestie heeft deze immers nooit aan hoeven te wenden...
 
Peto said:
hier valt dan wel weer te twijfelen of er voldoende doorzettingskracht aanwezig is; persoon in kwestie heeft deze immers nooit aan hoeven te wenden...

Ik denk niet dat het direct te maken heeft met doorzettingsvermogen. Als ik mezelf even als voorbeeld neem: Het vak media&cultuur wat ik heb gehad, vond ik behoorlijk saai. En met weinig leren haalde ik hier een 7 voor. Het vak marketing vind ik wel leuk. Omdat ik het zo leuk vind heb ik me hier veel meer in verdiept. Voor mijn tentame had ik dan ook een 9.3.

Een vak wat je interessant vind of direct te maken heeft met iets wat je later wil doen/worden (in dit geval piloot) is voor de meeste mensen makkelijker en leuker om te leren.
 
klopt klopt, geef ik je gelijk in
overal makkelijk doorheen walsen wil niet zeggen dat je geen doorzettingsvermogen hebt, er blijkt alleen niet uit je schoolresultaten dat je het hebt.
En als je een vak leuk vindt, is dat zeker een goede drijfveer!
 
Volgens mij is doorzettingsvermogen dat je, je ook kunt inspannen voor vakken die je minder interesseren. Het voordeel van ATPL-theorie is dat je zeker weet dat je er later iets mee gaat doen, dat kan je van een hoop vakken bij andere opleidingen niet zeggen...
 
Back
Top